נדל”ן או שוק ההון? [סקירה יומית 16.02.17]

יש הרבה דרכים לקנות בית בגליל העליון

הבוקר אני רוצה להתייחס למחירי הנדל”ן, עולה כתבה שמחירי הנדל”ן ירדו השבוע את הירידה החדה ביותר מזה זמן, כותרות שונות גורמות לי כאיש מסחר בשוק ההון בהרבה פעמים לחייך על ההבנה או חוסר ההבנה של האנשים את העולם המסחרי.בסוף  הסקירה אסיים במה עדיף להשקיע בנדל”ן או בשוק ההון – אבל אפתח באמירה שאם אינך מבין בזה או בזה על אל תשקיע.

יש הרבה פרדיגמות ודעות קדומות שהם לא נכונות הראשונה שבהם שמחירי נדל”ן רק עולים – שימוש שהמניפולציה עושה ע”י שימוש במידע חלקי, נכון שהתבוננות בגרף הנדל”ן החל משנת 2007 מראה זאת כך אך התבוננות קדומה יותר מראה גם על ירידות לא מבוטלות, השאלה היחידה בעולם המסחר היא מתי הצטרפת ובכמה ירד מחיר הנכס מהשיא DD זה מושג שכל איש אלגו-טריידינג מכיר כבסיסי המסביר את עניין נקודות ההצטרפות כנקודה מכרעת בשיטת מסחר (או הימור) של קנה ושכח.

עוד דבר שטות שחזר וסיבך הרבה אנשים היא הפרדיגמה “חבל על כספי השכירות עדיף לקחת משכנתא ולשלם” תפיסה זו גרמה להרבה אנשים לשלם שכירות פלוס (כך אני קורא לזה) בהינתן הון עצמי קטן מסכום מסוים ותמהיל משכנתא לא נכון, אתם עלולים להסתבך בחוב גדל, כך שלא רק חסכתם אתם חייבים יותר על ציר הזמן מנקודת ההתחלה.

רבים לא מודעים לאשליה הזו כי מחירי הדירות בשנים האחרונות כיסו על כך במידה כזו אחרת, אבל לא לעולם גאות, לפעמים בהינתן הון עצמי נמוך, עדיף לא להסתבך באשליות פסיכולוגיות כאילו הנכס הוא שלי ולבסוף למצוא שקנית שלוש דירות במחיר של אחת (טיפול פסיכולוגי ושכירות גם יחד עולים פחות).

בשאלה הפסיכולוגית  או הכלכלית מה מסוכן יותר שוק ההון או עסקת נדל”ן כאילו שוק ההון זה לקנות נייר (בקונוטציה של חסר ערך) לעומת נכנס שהוא בלוקים מלא בערך – אז ארצה לחדש לכם בשני המקרים אתם קונים נייר שנקרא נייר ערך (פעם הנייר ערך נקרא “טאבו ופעם מניה”) – והשאלה היחידה אינה אם קניתם נייר או לא אלה איזה ערך עומד מאחוריו, האם הביקוש לנייר הוא בצמיחה או הביקוש לנייר הוא בדעיכה ועד כמה הוא עלול להיכנס למצב של חוסר סחירות.

קניית חברה שיש לה נכנסי נדל”ן טובים ומניבים (מניות) אינה פחות איכותית מקניית נכס מניב בצורה ישירה, להיפך לפעילות נדלני”ת דרך שוק ההון יש יתרונות בעניין המיסוי, גמישות הכניסה והיציאה לעסקה וכמות המידע הניתן לניתוח בהתייחס לא רק לנכס הנדל”ן אלה לגורמים המטפלים ומחזיקים בו ולביקוש או ההיצע הכולל לענף ולחברה.

לצערי העולם (כהכללה) לא מבין שני עניינים האחד  כיצד פועל מוצר שמתקיים עליו השפעה ישירה של הצע וביקוש והשני את חשיבות הסחירות.

היכולת לצאת ולהיכנס מעסקה כמעט בכל רגע נתון הוא הראשון בחשיבות בעולם של ניהול סיכונים. שוק הנדל”ן הוא סעיף בתוך שוק ההון ברגע שמבינים זאת אין בכלל ספק ביתרונות שוק ההון כשוק על ענף בתוך שוק ההון.

שוק ההון מאפשר לאנשים לעסוק בכל בתחום כגון נדל”ן, היי-טיק, רפואה וכו’ בצורה הנוחה והעדכנית ביותר, יש הרבה שרוצים לעשות עשייה עסקית בהמון תחומים אך סף הכניסה של התחום הוא גבוה, שוק ההון הוא הפתרון היעיל והטוב ביותר לרוצים להיות בעלי עסקים ונכסים בכל תחום שהוא.

השוק בינתיים שובר כל שיא וזה ודאי מעלה את השאלה שוק ההון או נדל”ן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “נדל”ן או שוק ההון? [סקירה יומית 16.02.17]”

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross