מסחר בקורלציות. סקירה יומית 4.1.18 – על מתאמים צורות ועוד פרקטלים

טיול זאת אסטרטגיה לאסוף רגעים מיוחדים – שושן

מסחר בקורולציות

אחת משיטות המסחר היא מסחר במתאמים (קורלציות). יש הרבה סוגים של מתאמים ממש כמו כמות סוגי הפעולות האריתמטיות, לא אכנס ואסביר את כולם בפוסט הזה כי הנושא ממש עמוק, רק אדבר על ההקשרים הפשוטים שאנשים קושרים לשווקים.

לדוגמא, אנשים קושרים את התנהגות מחירי הזהב כהפוכים להתנהגות השוק, או את התנהגות הנפט לשוק, שלא לדבר את עניין האגחים לשוק. בכל הקורלציות אנשים מצפים לקורלציה הפוכה, דהיינו שהאחד עולה השני יורד ולהיפך.

הקושי הגדול של אנשים זה להסביר מתי הקורלציות עובדות ומתי הן לא עובדות. וכאשר הן לא עובדות – לפסול את ה”שיטה” (אם בכלל ניתן לקרוא לה שיטה), אז אני רוצה לתת לך את התשובה ואת ההמחשה;

כאשר השוק נמצא בשלב ההיווצרות, שלב שבו “הכלכלה הריאלית” או הרציונליות באה לידי ביטוי בצורה ישירה במספרים, הו אז לקורלציות יש משקל ישיר. אך ככל שהשוק עובר לשלב הצמיחה, הכל הופך לאחד עם כיוון הצמיחה.

הנה כותרות הכתבות מאתמול בלילה ועד עכשיו בסרט הפוך:

עלויות באירופה; פרנקפורט מוסיפה 0.8%
עליות באסיה; טוקיו מזנקת 3.2%
צמיחה חזקה במגזר השירותים בבריטניה
האס אנ פי מעל 2700 נק’; הדולר מתחזק לראשונה זה שבוע
הזהב ברצף העליות הארוך מ-2011
הנפט קפץ לשיא של שלוש שנים

יש לשים לב, היות ואנו בשלב הצמיחה- הקורלציה אינה מתקיימת וכולם מתאחדים לכיוון הצמיחה. זהו עוד סימן אסטרטגי לצמיחת השוק, סימני עצירה וסיומת ניתן למצוא בדרך ההפוכה, בעת בה הקורלציה תחזור להתקיים כבמקור.

מניפולציות ופרקליטם של השוק

בגרף המצורף היום אני מראה לכם את ההתנהלות החוזרת של הרבה מופעים, את הפעולה-תגובה שלנו לאירועים. סימנתי בגרף שתי דוגמאות בכדי שתוכל להבין על מה אני מדבר. אצלנו בזהרטרייד, בכלים המתקדמים למסחר בחוזים עתידים העומדים לרשותנו, יודעים להסביר כל אחת ואחת מן התופעות.

אסטרטגיה – טקטיקה חידוש

אני רוצה לחדש לכם משהו מאוד מאוד חשוב ואנסה להסביר אותו דרך דוגמא שאצרף היום. המשפט שאני רוצה לומר לכם במסגרת הבנת השוק והפרקטלים שבו הוא האמירה הבאה שלי: “כל אסטרטגיה היא טקטיקה של משהו הרבה יותר גדול ולהיפך”

הנה דוגמא לכך כפי שאמר חבר שלי שושן

(Travel Becomes a strategy for accumulating Photographs (Susan Sontag

חשבו לעומק על מה שאמר שושן ותבינו שהבורסה היא כלי אסטרטגי להתפתחות אישית וכלכלית, נמשיך לטייל…

במסגרת הדברים אני רוצה לעדכן אותך, כי שבוע הבא ביום חמישי ה-.11.1 אני מקיים ערב מיוחד, מעשיר ומרתק לבוגרים שלי ולעוד סוחרים, בעלי רקע טכני, שרוצים לבוא ולהכיר.

מספר המקומות באירוע מוגבל ולכן כל הקודם זוכה. לפרטים על האירוע יש ללחוץ כאן .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross