איך אריסטו, אתיקה ובינוניות יעזרו לך להיות סוחר רווחי

איך אריסטו, אתיקה ובינוניות יעזרו לך להיות סוחר רווחי? התשובה תלך ותתבהר, אבל חשוב שתקרא בעיון.

כתלמיד מתחיל (עם כי ותיק של שנים) של תחום החסידות בעיקר דרך ספר התניא, עולים בי רעיונות ותובנות רבות שעוזרים לי מאוד בהתנהלות כאדם וכסוחר.

אני חולק אותם איתך פה ובמקומות והזדמנויות נוספות. לא הייתי נוהג לעשות זאת ללא התרומה של העניין לתוצאות שאני חווה לאורך חיי כסוחר.

תדע לך, כי רבים מן הנושאים התגלגו לתוך עולם הפסיכולוגיה, העולם המנטלי ועוד עולמות רבים בתחומי המדע, כך שמבחינתי אני מחובר למקור וזה מוסיף לי הנאה ועניין בלימודי ספר התניא.

בינוניות, ממוצע

רוב האנשים מתרחקים או אינם רוצים לקבל תג המשייך ומקטלג אותם למושגים של בינוני או מוצע. 

מי רוצה להיות בינוני או ממוצע, גידלו אותנו להוביל ולהצטיין, לא ככה?

 

יחד עם זאת, תוך כדי קריאה אתה עשוי לגלות שרוב האנשים אינם (דגש חזק על אינם) בינוניים או ממוצעים וזאת הבעיה שלהם!

(ספוילר, רוצה להיות סוחר מצליח?התשובה לאיך מצויה בכותרת)

 

זה עלול להיקרא מעט מסובך בהתחלה, אבל מבטיח לך שקריאה איטית וחוזרת על הדברים תפיל לך כמה אסימונים.

ואין כמו צליל האסימונים שנופלים…

 

אני חושב שהדברים שלי גם יעזרו לך להבין מדוע רוב האנשים מפסידים כסף? (נכון כי הם לא Average או בינוניים).

זה מתנגש לך לוגית… איך יכול להיות שנדרש להיות בינוני כדי להצליח, זאת הנקודה צריך להבין מהי בינוניות 

 

אריסטו אתיקה וגדלות נפש

באחת הספרים מספריו של אריסטו בנושא האתיקה (האתיקה של ניקומכוס, ניקומוכס היה בנו והספר נכתב לכבודו).

הוא כתב משהו שמאוד התחברתי עליו והייתי רוצה להניח אותו לפניך דווקא ביום הראשון של שנת המסחר הנוכחית – 2014.

אני מניח אותו לפניך כמדריך, כאבני דרך לשביל ההצלחה או כסתם נקודה למחשבה. 

 

(תרגום חופשי שלי למקור באנגלית):

“ביחס לכבוד ולאי כבוד, עמידה באמצע היא גדולת נפש, העודף הוא סוג של יהירות, והחסרון הוא קטנות נפש.”

 

פרשנות שלי לעניין

אצל אריסטו, גדולת נפש היא מידת הטוב והאמצע ביחס לכבוד ולאי כבוד. 

 

אני מפרט ומסביר

נתחיל מהבנת מהי גדלות הנפש, תוך שאני מזמין אותך תוך כדי קריאה לאבחן למה אני מקשר את ההגדרה לממוצע או בינוני?

 

מישהו בעל גדלות נפש הוא מישהו שמכיר בערכו שלו, אך אינו מתרברב בו. הוא אינו זקוק לכבוד מאחרים, אך הוא גם אינו מתבייש מעצמו.

 

יהירות

יהירות היא עודף גדלות נפש. אדם יהיר הוא מישהו שמאמין שהוא טוב יותר מאחרים, והוא זקוק לכבוד מאחרים כדי להרגיש טוב עם עצמו.

(הדגש שלי כאן הוא על הבידול בין גדלות נפש לבין היהירות)

 

קטנות נפש

קטנות נפש היא חוסר גדלות נפש. אדם בעל קטנות נפש הוא מישהו שלא מאמין בערכו שלו, והוא מתבייש מעצמו. הוא זקוק לכבוד מאחרים כדי להרגיש טוב עם עצמו.

(גם כאן הפסקה באה להדגיש את הבדל בין גדלות נפש לקטנות נפש)

 

אנחנו מחפשים את גדלות הנפש!

במילים אחרות, גדולת נפש היא דרך בריאה להתמודד עם כבוד ואי כבוד.  היא מאפשרת לנו להעריך את עצמנו, אך גם להיות מודעים לגבולות שלנו. 

יהירות וקטנות נפש הן דרכים לא בריאות להתמודד עם כבוד ואי כבוד. הן מובילות אותנו לחשוב על עצמנו יותר מדי או פחות מדי.

 

אכתוב את הדברים ביתר פשטות:

אדם בעל קטנות נפש אינו מודע לערכו ומכבד את עצמו. הוא חושש מכישלון או מבושה, ולכן הוא נמנע מאתגרים או מפעולות שעלולות לגרום לו להיראות לא טוב.

אם כך קטנות נפש היא יצא מאזור גדלות נפש והיציאה מהכיוון השני היא היהירות, הוסיף תרשים קטן שעשוי להסביר זאת:

עקומת ההצלחה

אדם בעל יהירות נדרש לכבוד ולהכרה מצד אחרים. הוא מתגאה בעצמו ומנסה להרשים את הסביבה. הוא עלול להיות אגרסיבי או פוגע באחרים כדי להשיג את מבוקשו.

אז מה נדרש כדי להיות סוחר מצליח – להיות ממוצע / בינוני דהיינו בגדלות נפש, תזכורת מישהו בעל גדלות נפש הוא מישהו שמכיר בערכו שלו, אך אינו מתרברב בו. הוא אינו זקוק לכבוד מאחרים, אך הוא גם אינו מתבייש מעצמו.

איך זה קשור לעולם המסחר?

כדי להיות סוחר עליך מצד אחד להיות בגדלות נפש להכיר בערך ובידע שלך עצמך, אך לא להתרברב בו ומצד שני להיות מודעים לגבלות שלנו ולחבק את אי הידיעה ואת הלא נודע.

זיקוק התמצית של הדברים כשזה מגיע לתוך העסקה הבודדת עצמה – היא התזכורת היא שכל עסקה בודדת פועל עליה עיקרון האקראיות. 

 

מאחל לך הצלחה בשנת המסחר הקרובה

זהר ליבוביץ – 🐘-או-סוף המסחר שלך

 

לכל מי שחסר סבלנות וקופץ לסיפא של הדברים אז דיברתי על אריסטו, מסחר, בינוניות, עדיף שתקרא מהתחלה ואם לא אז הנה תזקיק הדברים.

 

אריסטו סבור כי מידה ביניים היא המידה המושלמת, והיא זו המביאה לאושר. ביחס לכבוד ובושה, מידה ביניים היא היכולת לכבד את עצמך ולדרוש כבוד מהזולת, תוך שמירה על צניעות ועל היכולת להקשיב לדעת הזולת.

גאווה היא מידה מוקצנת של כבוד עצמי, תוך התעלמות מדעת הזולת. האדם הגאה מאמין שהוא ראוי לכבוד רב יותר ממה שהוא מקבל, והוא אינו מוכן לקבל ביקורת או הערכה שלילית. גאווה יכולה להוביל להתנהגות אגרסיבית, כוחנית או מרוכזת בעצמה.

קטנות בנפשו היא מידה מוקצנת של חוסר כבוד עצמי, תוך התמסרות לדעת הזולת. האדם בעל קטנות בנפשו מאמין שהוא ראוי לכבוד פחות ממה שהוא מקבל, והוא מוכן לעשות הכל כדי לקבל את אישורו של הזולת. קטנות בנפשו יכולה להוביל להתנהגות נכנעת, פסיבית או פחדנית.

גדולה בנפשו היא מידה ביניים בין גאווה לקטנות בנפשו. האדם בעל גדולה בנפשו מכבד את עצמו, אך הוא גם מוכן לקבל ביקורת ולשפר את עצמו. הוא מסוגל להקשיב לדעת הזולת, אך הוא גם יודע מה הוא רוצה ומה הוא מאמין בו. גדולה בנפשו היא מידה חשובה להצלחה בחיים, שכן היא מאפשרת לאדם להאמין בעצמו, להציב לעצמו מטרות ולהשיג אותן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 comments on “איך אריסטו, אתיקה ובינוניות יעזרו לך להיות סוחר רווחי”

  1. במשנה הרמב”ם רשום שתמיד טוב להיות במידה בינונית , בכל דבר בחיים -לא להיות קיצוני בשום מידה – וכך רשום –
    ו [ד] הדרך הישרה–היא מידה בינונית שבכל דעה ודעה, מכל דעות שיש לאדם; והיא הדעה שהיא רחוקה משני הקצוות ריחוק שווה, ואינה קרובה לא לזו ולא לזו. ולפיכך ציוו חכמים הראשונים שיהא אדם שם דעותיו תמיד, ומשער אותן ומכוון אותן בדרך האמצעית, כדי שיהא שלם.

  2. אהבתי רעיון יפה מאוד שכונות ניזכה בע”ה להיקרא בינוני רק שזה נכון אלייך צריך סוחר לחות באופי שלו כמובן שבנוני לפי הפירוש שלך שהוא יפה מאוד אבל לגבי כל עיסקה נכון שמייצרת אקראיות מסוימת אבל איך זה קשור למידת הבינוני שצריך להיות ישמח להסבר

  3. אהבתי רעיון יפה מאוד ש ניזכה בע”ה להיקרא בינוני רק שזה נכון שצריך ליות סוחר עם אופי של מידת הבנוני לפי הפירוש שלך שהוא יפה מאוד אבל לגבי כל עיסקה נכון שמייצרת אקראיות מסוימת אבל איך זה קשור למידת הבינוני שצריך להיות ישמח להסבר

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross