תמונת מצב 28.8.19 – איך לאו מגדיר גאונות?

כותבי האופציות יש לך הזדמנות לפתוח רגלים ולכתוב

לאו דזה

לאו דזה אבי תורת הטאואיזם וגדול הפילוסופים הסיניים, “אומר שגאונות היא לראות דברים בתוך הזרע”. כסוחר אני בהחלט מסכים עמו, כסוחרים אנחנו בעצם פועלים לזהות את הדברים עוד בשלב הזרע, עוקבים אחר פוטנציאל הצמיחה ומצטרפים אליו עם תחילתה – זאת התשובה שלי למי ששואל מה זה ניתוח שיפוטי שאני מדבר עליו.

אנשים חושבים שכל הזמן נכון לפעול, ג’סי ליברמור כבר הזכיר לא פעם שלא ייתכן כי תמיד תהיה לך סיבה לפעול, מלבד כסף טיפש אותו הוא מזכיר בלעג, האמת אני יותר אוהב את האוירה של סמואל גולדין “טיפש וכספו נבחרים במהירות”.

שיא הטיפשות תהיה לנסות לפעול כרגע כנגד השוק, כשנראה זרעים חדשים נוכל ודאי לבחור בזרעים המתאימים, רבים פונים אלי ומראים לי מניות שבכל זאת נראית טוב, אני אומר לכם ייתכן כי אתם צודקים, אך מזכיר לכם דבר אחד – ככל שהזרע טוב אך האדמה אינה פורייה לא תהיה צמיחה.

השוק אינה פורה כרגע צריך לפעמים להפוך את האדמה ולתת לה מנוחה – סבלנות הוא יסוד חשוב בעולם המסחר.

טבע הדברים

אתמול הזכרתי את עיקרון השוק היעיל, הסברתי את הקפיצה הגדולה שהייתה במחיר של טבע לאחר המסחר והנה נפתח המסחר וטבע יורדת או צוללת ליתר דיוק, נשאלת השאלה למה? אתמול הסברתי את הסיבת העלייה בגלל הקנס שהוטל על חברת ג’ונסון את ג’ונסון(סימבול jnj).

גובה הקנס שנקבע לה היה על הרף הנמוך ששיעורך, דבר שאפשר הוון שווי בקפיצה שראינו באפטר מרקט בטבע, אך אתמול יצרנית משככי הכאבים הגדולה ביותר בעולם חברת פרדו הציעה לשלם סכום עתק של 10-12 מיליארד דולר על-מנת לסגור את כלל התביעות נגדה בנושא.

רק לחשוב שזאת עמדה הפתיחה של פרדו ואת הטיפשות (או החוכמה) שקפצו בראש  עם הצעה משלהם, אחרי הפסק דין ברף הנמוך של ג’ונסון – מה יודעים או מבינים שגרם להם לפעול כך.

מעבר למנגנון שאנחנו למדים עליו מתוך המקרה, שוב עולה השאלה האם האדם הרגיל יכול לפעול ולנצח את השוק אל מול עיקרון “השוק היעיל” שמיד מהוון מחירים ומידע פנימה.

דבר נוסף שאני יכול לראות ולהבין עד כמה העולם כאוב וצורך משככי כאבים וכנראה אף ימשיך לצורך, אחרת פרדו לא הייתה מציעה סכומים כ”כ גדולים לסגור/להשתיק את הפרשה ולהמשיך הלאה.

האמת שזה רק מחזק את העניין שיש רק דרך אחת להרוויח והיא הדרך השיפוטית, שלמעשה מזהה את מאזן המחשבות המצטבר הבא לידי ביטוי דרך התנהגות הסוחרים בפועל.

תמונת מצב בשוק

דברנו על היותנו באמצע מקום של דשדש הבא לבלבל את הסוחרים במקום והדרך היחידה להבין יותר טוב את המצב הנוכחי היא בלזוז צעד אחורה כך שנראה את התמונה הכוללת ואז הזכרנו כי המאזן הכולל הוא עדין דובי – ודאי שאני ממשיך גם היום להחזיק באותה הדעה.

חודש אוגוסט קרוב לסיומו יחד עם חודש אב – ספטמבר ואלול בפתח והאפשרות שהצגתי בתחילת החודש בדבר חזרה לטווח הדשדוש לכיוון קו הציר באזור ה-2700 הוא לעת עתה הנתיב בו השוק הולך, כל עוד זהו הנתיב נמשיך להיות במוד דובי – תבחרו טקטית איך בא לכם לנצל את המצב המוזכר.

אז חודש אלול 40 יום עד יום כיפור – הרבה הזדמניות בפתח לתיקון והכנה – אני חייב תכנית עבודה כתובה עם חזון

ואם להשלים את הפתיח אני תמיד אומר בהרצאות שלי “חוכמת העץ נמצאת בגרעין”

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross