סקירה יומית (29.03.16 eod) – השפעות חיצונית

סגירה קרוב לגבוה מגדילה את הסיכוי להמשך עלויות
כנראה השוק ממשיך ל-nr8

סקירה יומית: בסוף שבוע שבוע שעבר העליתי את התמונה המעלה התהוות של תבנית מסחר nr7 (אם כי אנו ב-zt סוחרים אותה במצב של הקצנה) סיבת הכניסה תהיה שבירה של הנמוך השובעי – אולם לאור האירועים מסתמן כי עומד להשבר הגבוה השבועי ולא הנמוך השבועי מה שמבטל את אתות הכניסה שלנו לעת זו’ , תוכלו לראות הסבר גם בסקירה השבועית.

מה שלא ממוסס את התבנית אלה ״מותח״ את הקפיץ ומעביר את סיבת הכניסה לתהוות לשבירת הנמוך של השבועי הנוכחי בעזרת הבר של השבוע הבא (וכן הלאה ככל השתנועה תעלה) דהינו נעבור למצב של nr8.

עוד אני רוצה לדבר על השפעות חיצונית ולתת האחזות סכמתית בהבדל בין ניתוח טכני לבין ניתוח פודמנטלי, ניתוח טכני מאפשר צפייה וניתור בתהליך שהחל בהפשטה נקראה לזה התפתחות ויקטורית (כח וכיוון) אשר בהעדר שינויים והתערבויות יש לה יעד התפתחותי, הניתוח הטכני או השיפוטי יודע לזהות את הויקטור דהינו את הכיוון ואת הכח של תהליך התפתחותי על בסיסו אנשים מגדירים לעצמם הגדרות הזדמניות ופועלים.

בהפשטה משהו בעט בכדור לכיוון מסויים, הכדור התגלגל לכיוון מסויים ככל שהאנרגיה שלו תומר למשהו האחר הגלגל יחלש עד לעצירה כך המחיר, אולם בכל רגע נתון תתכן התערבות חיצונית (אנו קוראים לה נתון פונדמנטלי) אשר יכולה לשנות או להעצים את התוצאה, התערבות במקרה של הכדור הוא בעיטה לאותו כיוון או לכיוון אחר, הגעה של גורם לא צפוי שמשנה את כיוון הכדור וכו׳ (גם גורם צפוי אך התנהגות לא צפויה שלו תניב תוצאה זהה).

במקרה שלנו השחקנים שעלולים/עשויים לשנות את כיוון הכדור הם גורמים חיצוניים כגון הודעות כלכליות, כך לדוגמא דבריה של ג׳נט אתמול גרמו לשווקים להגיב בחיוב כלפי מעלה עוד מעל ״הצפי״ זאת למרות שטרם דבריה ״עוצמת גלגל הכדור״ הגיע לשווי משקל תנועתי.

ההבנה הזאת חשובה רוב הסוחרים המקצועיים ודאי מבינים זאת לכן לפני הודעה חשובה אינם פועלים כי אינם לאיזה כיוון ההודעה תבעט את הכדור ובכך למוסס את הכיוון או הקודם – זהו השילוב המנצח בין ניתוח שיפוטי המבין השפעות פנימיות וקטורים לבין פוטנציאל העצמה/שינוי של כוחות חיצוניים בעתות ידועות או לא ידועות.

פעילות על מניות למשל קלה מפעילות על מט״ח בשל הסיבה הזאת, כמות ״ההתערבות״ החיצונית בעולם המט״ח הוא גבוה מספר מונים מאשר בעולם המניות כך שיוצא שתהליכים פנימים קלים לניתוח ניתור, הבשלה והגעה ליעד בעולם המניות.

למעשה מקצוע של ניהול סיכונים ״נולד״ בעקבות היכולת לשינוי בעקבות התערבות חיצונית כך יוצא שבעולם המסחר אחד ועוד אחד שווה רוב הזמן שניים לעומת עולם המתמטיקה שבו אחד ועוד אחד כל הזמן שניים. ההבדל בין כל הזמן לרוב הזמן הוא קרדינלי להבנה ולהפיכה לסוחר מצליח.

הדבר המביא אותנו למסקנה החשובה ב-zt שסוחר מקצועי לא מנחש את הכיוון אלה מצטרף אליו, אנו לעולם נהיה השניים ומעלה לפעול בכדי להצטרף ולא לנחש, בעקבות התבנית השבועית נחפש שורטים אולם לא נקדים לעשות זאת.

את הסיומית הקדיש מכאן החשיבות והעוצמה (הצד שני של המטבע) לעניין המיקסום של הדברים, לא להקשיב לכולם (רעשים) ולהמשיך בפוזיציה כל עוד (הדגש הוא כל עוד… ולא הכל או כלום-יש לבדל).

אני רוצה לסכם את דברי היום משהו שיעביר את חשיבות תוכנית (התכוננות), תזמון וניהול סיכונים רוף אמר בצדק ״נח לא התחיל לבנות את התיבה שירד גשם״

יום מזהיר מבורך ומוצלח – זהר


יום חמישי הבא נפתח מחזור תוך יומי חדש 2 מקומות אחרונים למאושרים הראשונים שיספקו לפנות אלי zohar@zohartrade.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “סקירה יומית (29.03.16 eod) – השפעות חיצונית”

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross