סקירה יומית 03.05.18 – בסוף התמונה מתבהרת

תמונת מצב

מצב השוק

בעולם הכלכלה מנסים למדוד מצב כלכלי בשוק מתוך עולם הייצור התעשייתי, אך לא פחות חשוב מהעולם התעשייתי הוא מגזר השירותים שמניע את גלגלי הכלכלה, מגזר שנמדד דרך מדד מנהלי הרכש. (יחד עמו עוד שני נתונים חשובים יפורסמו היום, הזמנות ברי קיימא והזמנות ממפעלים. שלושתם נותנים נקודת מבט משוכללת על מצב השוק).

השכלול וההבנה משפיעים על האג”חים הארוכים והקצרים שקשורים קשר הדוק בהשפעתם על מדד הסנופי. זמן פרסום ההודעה היום, בחלקו הראשון של היום, יאפשר ניתוח מצב בשליש הראשון של יום המסחר. כלי הניתוח המתקדמים שיש לנו בעולם החוזים ודאי יאפשרו להבין כיצד הכסף מתרגם את התוצאה (אדגים זאת באימון חוזים היום).

הסיבה שאני פותח לפעמים בצורה פונדמנטאלית ועובר לאנליזה דרך התנהגות המחיר היא דווקא להדגיש ולהדגים שאנחנו, בתור סוחרים שיפוטיים, בסופו של דבר מה שחשוב לנו הוא כיצד הכסף מתרגם את הדברים ולא כיצד עושים ניתוח חיצוני לוגי של תוצאות החדשות הכלכליות.

אנו מביטים על השוק כרגע באחת משתי אפשרויות (תיקון בזמן או במחיר), התיקון נדרש על מנת לאפשר לשוק לטעון מחדש את עצמו. החלטה שונה תתקבל רק בהיכנס סימן חדש שמעיד על שינוי.

בסקירה החודשית לבוגרים ראינו את מצב השוק בהתייחס לרצף השנתי או הרבעוני של העליות מצד אחד, אך מצד שני מזכירים לעצמנו כי השוק אינו בינארי (כלומר אינו מצוי או במצב של עליות או במצב של ירידות) וכי תיקון בזמן אף עשוי להתפתח במפה הרבעונית ומשם חזרה צפונה.

הגדרת ההזדמנות שלנו תהיה ע”פ התנהגות המחיר בגדות שהגדרנו לאחרונה, וכעת איננו שם אז מוקדם במקצת לקבל החלטה כוללת לפעולה מסחרית.

נכון, לפעמים בימים של המון רעש ואבק וסערות שעולות ומתרחשת סביבנו, הרגש עולה והתודעה יורדת. כולנו מנסים להבין מה הדרך שהכי נכון לפעול בה. ככל שהאבק ישקע מהרעשים, תתגלה האמת. לכן לפעמים במקום לרוץ ולהגיב ולפעול בשוק ספונטנית נכון להמתין לרגע, לנשום, לתת לאבק לשקוע, לרגש להירגע כך שהתודעה והמחשבה יחזרו לשליטה ואז להגיע לתוצאה מיטבית.

איתכם זהר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross