סוף יום 28.10.2014 – אינשטיין מזכיר לי את הגדרות הטיפשות

כל עוד...
כל עוד…

אחת ההרגלים הרעים בעולם המסחר הוא התחושה או האמירה שמשהו חייב לקרות, במיוחד במצבי קיצון של ספירת יתר, סטיות במתנדים וכו, ההבנה שאנו מגיעים במצב שכזה מביאה אותנו לרוב לעמדת המסחר בצורה מוטת דעת ואז אנחנו מתחילים לחפש לראות משהו ולו את הסימן הזהיר ביותר בכדי לגורם לנו לפעול בטרם עת ובניגוד למתרחש בפועל. ואז לרוב האגו הפצוע ממתחיל במלחמת ההתעקשות ההרסנית שלו.

הכלל הבסיסי במסחר הוא להצטרף למה שקורא ולא לנחש את שיקרה גם אם הרצף “לא הגיוני” אל תנסו לתזמן את סיומו, הרצף “הלא הגיוני” יכול להמשך בדיוק עוד יחידה אחת, אבל לכם היחידה הזאת תהיה הרסנית, לכן להזכיר לעצמנו כל הזמן מצטרפים ל….

השוק ברצף של ימים עולים ובמומנטום חזק, אני קראתי לזה תיקון אלים, הגיע קרוב לקו התנגדות אשר נחצה בקלות ובכך שבר את המגמה היורדת, כך שעובדתית כרגע אנחנו באין מצב במפה היומית והשבועית, דבר שאולי עכשיו מחדד לכם עוד יותר את הקושי ואי הבהירות בזמן זה.

מזכיר לכם שלאור הרצף הייתה לי סבירות גבוה שייעצר שם, השוק ודאי לא ספר אותי והמשיך צפונה וזה לא משנה למה (הודעות, דוחות חיוביים) אלה עצם הדבר שאפשרי בעולם המסחר ואתמול במקום להמתין ולהצטרף רציתי להיות הראשון ש…

אם סימני TR (מסחר בטווח) המצטברים אכן יוצרים סטטוס זה אז נכון כפי שהגדרתי אתמול לפעול לפי כללי TR, דהיינו לקנות תמיכה ולמכור התנגדות בגדות, יש לשים לב שביינתן התנהגות אחרת, של שהייה ומאבקים בחלקים העליונים או התחתונים של הטווח או אז נחפש לסחור את הפריצות.

יש אמרה שבדית שאומרת “דבר עם השטן והוא יופיע”, כנראה שלפעמים אני עדין מקיים עמו שיח, שנו את השפה והתודעה כוונו לטוב והוא יגיע, בסוף בסוף השבדית אמרה לי בכל פעם בקשתי יד כעזרה בזמן שהיה לי קשה “המקום הטוב ביותר למצוא בו יד עוזרת הוא בקצה הזורע שלך”, היא צודקת, מכילים את הדברים, מנקים ומחדשים התנהלות ע”פ הכללים.

ברור מתוך הדברים באיזה אופן סחרתי אתמול, אבל הכי חשוב מעבר לכתוב, זה כשזה קורה לכם לעצור  ולהמשיך רק לאחר שהכלת את הכאב וניקיתם את עצמכם, לא עולים לעמדות חדשות עם כאב, הדרך של השוק לקחת לכם כסף העיקר על ידי כך שיגרום לכם לאחת מהשניים חוסר סבלנות או כאב. אם אתם חשים במצב של אחת מהשניים כואבים או חסרים סבלנות – לא להתקרב לעמדת מסחר עד שיחלוף וכשחוזרים לפעול במידת כזאת שאינו בוחנת את הכאב והסבלנות.

לפעמים אני נזכר בדברים הנפלאים של ג’ובראן חליל ג’ובראן “למדתי שתיקה מהדברנים, סובלנות מחסרי-הסובלנות, ואדיבות מחסרי-האדיבות, עם זאת משונה – אני איני מכיר טובה למורים אלה.”

הגעתי למסקנה שעלי להכיר תודה ליקום על כל שעור ושעור בכדי שהפנימו ואוכל להמשיך הלאה – אז תודה על שעור נפלא!

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross