מניה דפרסיה. סקירה יומית 07.02.18 הסוחרים כמו הכתבים נמצאים במצב של מניה דפרסיה

חזרנו לתוך תעלת המגמה השבועית

הכתבים והסוחרים במצב של מניה דפרסיה

אחד היסודות העיקריים בניתוח שיפוטי הוא התעלמות “מחדשות” בעיקר קריאה וניתוח שלנו את החדשות, כך למשל ניתן למצוא כותרות בנוסח “היום הגרוע ביותר מאז שנת…” או לחלופין השבוע או החודש הגרוע.

שימוש בכל מיני טרמינולוגית מזיקות, שסוחרים לא מבינים שהם משפיעים לרעה עליהם, כך לקחתי כדוגמא כתבה הבוקר שהכותרת שלה “למה הבורסה נפלה? מי הפסיד את כל הכסף שלו? ומה עושים עכשיו?” (אגב הכתבה לא עוסקת ולא עונה לאף אחת מן השאלות שבכותרת).

עוד יותר מזעזעת כותרת המשנה “השבוע נפלו מדדי המניות בעולם, מחקו את העליות של 2018 ואף יותר מכך. קשה למצוא סיבה טובה….” – קישור לכתבה, אבל שימו לב למניה דפרסיה של הכתבים באותו היום כתבה על השוק שהכותרת שלה היום הטוב ביותר מתחילת 2016.

אחד הדברים המענגים בקריאה של סיפורת, היא היכולת של כל אחד לקרוא ולהבין את התמונה שעולה לו תוך כדי הקריאה המביאה אותו להתרגשות וזה הקסם של קריאת ספר לעומת צפייה בסרט, בעולם המסחר התכונה הזאת הרסנית, המצב שבו כל אחד קורא ובוחר לעצמו את התמונה והרגש היא אמצעי מניפולטיבי בסיסי של השוק ואיך לא נופלים בו?

האפשרות הראשונה לא קוראים, האפשרות השנייה המתקדמת יותר, היותך סוחר מקצועי המבין את המהות הפנימית והעקרונות השיפוטיים של השוק יהפוך אותך, לקורא שהמוח שלו מסנן דברים בצורה נכונה. אני התחלתי עם האפשרות הראשונה לאורך שנים שבהם התבוננתי בעיקר מה חושב הכסף ולא מה חושבים האנשים או הכתבים.

יום המסחר של אתמול

יום מסחר כמו אתמול נראה פשוט אך אינו כזה, מצב אחד ירידות חדות שלא ראינו את הסוף מה שאמור להביא את הסוחר למחשבה של שורט כל עוד. מצד שני הדברים בעיצומם של ירידות ולא נכון להצטרף, אספקט נוסף של הדברים זה הניסיון של סוחרים רבים לנסות לתפוס את הקצה בכל סימן קלוש ואז להידרס ככל שהוא לא.

אנחנו באימון מסחר התוך יומי אתמול בחרנו להתבסס על ההבנה שלנו את הניתוח השיפוטי יחד עם אסטרטגית מסחר בפערים, בכדי לקנות את השוק או הנגזרות שלו.

ההבנה והכלים המתקדמים שלנו במסחר בחוזים עתידים סייע בכל רגע נתון להבין את מאזן בשוק בעיקר את ההבנה המדויקת את סוג היום (סוג יום נורמל) שכלל שהמחיר שהה באמצע הטווח או בחלקו העליון יצר פוטנציאל של  להפוך “לוארציה של נורמל כלפי מעלה” דבר שהגדיר ויצר לנו את הזדמנויות המסחר.

ניסיון לעלות על הרכבת התוך יומי במניית הנוער snap שהעלה מר קוד הכסף (ברק ספיר), שנראית יפה ואיכותית למסחר לשבועות הבאים, עוד נצלנו את המסחר על מניית שהיא קרובת משפחה שלה FB ולא רצינו להשאיר יתומה את מי שמאפשרת לשניהם להתקיים כך שקינחנו בקניה של CSCO ואכן הגענו ליעד היומי כבר בחלק הראשון של היום.

כל מי שנכח אתמול ראה שוב ושוב כי מסחר הוא אומנות ומיומנות חיבור החלקים לכדי שלהם, כמומחה בניתוח שיפוטי אני שמח להדגים זאת בכל פעם מחדש – סבא וייקוף ודאי ממשיך להיות גאה בנו.

סיכמו של היום: השוק חזר לתעלה השבועית, לעת עתה זה יכול להיות סוג של ונטילציה, אך גיאוגרפית אנחנו עדין מעל התעלה החודשית, כך שרק תיקון בזמן או מחיר יחזיר אותנו באמת לנורמל.

התשובה לשאלה שעלתה בכתבה ללא התשובה ב TheMarker “למה הבורסה נפלה?” היא פשוטה וקלה, השוק היה ונמצא בקניות יתר, זהו חלק מטבעי מההתנהגות השוק במצב שכזה.

בינתיים אני קרוא כמו חברי וודי אלן כך הוא קרא את מלחמה ושלום “לקחתי קורס קריאה מהירה וקראתי את מלחמה ושלום בעשרים דקות. יש שם משהו על רוסיה”, כך אני הבוקר קראתי עיתונים יש שם משהו על עליות וירידות על דפרסיה ומניה.

יום מבורך מתוק ומזהיר – זהר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross