מבחן החברות. תמונת מצב יומית 19.07.18 כיצד נבחן חברות טובה?

מתכות במכירות יתר

החבר הכי טוב שלי

בלילה שהלכתי לפני שהלכתי לישון, היתה לי שיחת סיכום עם השף, שאל אותי ״מי הוא החבר הכי טוב שלך?״.

(השאלה הזאת מעלה לי אוטומט של תשובה, הרי אני שואל את בתי כמעט בכל הזדמנות ״מי אוהב אותך הכי הרבה בעולם?״ תוך שאני מצפה לתשובה עם הצליל הנפלא והמוכר…)

השאלה גרמה לי לחשוב (אני אוהב שאלות שגורמות לי לחשוב), תחילת המחשבה היתה מה יוגדר אצלי כחבר הכי טוב. נזכרתי בדברים של הנרי פורד שאמר ״החבר הכי טוב שלי הוא זה שיודע להוציא ממני את המיטב״.

התחלתי להריץ בראש שמות ע״מ לבחור את התשובה הכנה והנכונה, בסופו של דבר הבנתי שהחבר הכי טוב שלי הוא ״שוק ההון״ (עולם המסחר), הוא מוציא ממני את המיטב שבי, גורם לי להשתפר כל הזמן ולחיות חיי התפתחותעלה בי חיוך.

עוד הבנתי שבכל פעם שהיחסים שואלים ״לאן?״ עלי לפשפש לו רק בו אלה בעיקר בי עלמנת להבין למה כל אחד מאיתנו הולך בכיוון אחר?

אגב בכל פעם שהוא הולך לכיוון אחר הוא דואג לקחת עמו את הארנק, הבנתי שזה לא משתלם ולא חברי ולא כלכלי ללכת הפוך ממנו, מאז מנסה להיצמד אליו והוא מצידו מתמיד להוציא ממני את המיטב.

בניתי שיטה לשיפור מערכת היחסים בנינו, השיטה היא די פשוטה. בכל פעם שאנחנו כל אחד לכיוון אחר אני ממהר לעצור זאת בכדי לא להתרחק.

בכל פעם שאנחנו בהרמוניה והולכים יחדאנחנו מתמידים ללכת את מסע, מסע מטיבי הלכת שלנו ״כל עוד״ מקסים וממוקסם המסע שלנו והוא רק בתחילתנו.

(על המשקל הזה של ״מוציא ממני את המיטב״, אוכל להגדיר גם אותך באותה ההגדרה).

מטבעות

התבוננות במטבעות בנסיון להבין את מצבם בכדי לפתור את חידת השוק, מעלה תמונה ברורה של פוטנציאל התחזקות הדולר, מול רוב הגושי המדינות. יפן אולי בולטת במצב של מכירות יתר (חוזק הדולר), מצב שמול מטבע יפני עשוי להתקבל עיכוב או תגובה הפוכה למגמה הכללית.

התחזקות הדולר יכולה להכביד על השוק, אבל כתיבה זאת יכולה גם להיות חיפוש ראייה בכח לדברים  שכתבתי אתמול ״אני רואה חולשה״, לא תמיד קל לצאת באמירות שהן מחוץ לקונסנסוס. אבל חשוב תמיד שתלכו עם האמת שלכם.

מצב השוק

האמת הנוכחית שלי כפי שבטאתי אותה אתמול וכפי שאני מבטא אותה היום, משהו לא מסתדר לי בתוך הבטן בצורה שבה השוק עולה בעת הזאת.

אני לא עיוור לעליות, אני לא עיוור לכך שהמחיר נשאר בחלק העליון וממשיך לעלות גם עם לאט לאט עושה זאת (תוך מאמץ).

אני גם לא שוכח את התחשיב הכולל שלי צפונה שטרם הגענו אליו ואפילו הצצה אתמול בגרף ה-P&F הצביע על מצב שורי, בכל זאת בחיבור של כלל הפרטים, משהו בבטן מתכווץ.

אחד הביטויים שאני מסביר בעזרתו ״אי הנוחות״ מצורת העלייה הנוכחית, היא עליה שלא מתוך החיוב (הדגש הוא על חיובי ולא על חובה).

מתבטאת בעיקר בנסיגת המוכרים ולא בהתקדמות הקונים, תופעה שבעולם הניתוח שלי מהווה סטייה, תוסיפו על כך חוזר הצטרפות והנה לכם עוד סיבות לפיפוק.

מדדי הדאו חלשים מהשוק ומפגרים אחריו, ביטוי להכבדה אפשרית, על כך תוסיפו את מצב מכירות היתר של המתכות (רצ״ב גרף שבועי על אחת המתכות הממחיש זאת) בזמנים רבים מתנהגים הפוך לשוק, כך שתיקון ועליה יכולה להתפתח בכל רגע ובכך לעצור את הראלי הנוכחי של השוק.

כוחות שונים מושכים לכיוונים שונים, לא קל להבין את הקורלציות. כי לא תמיד יש להם הקשר ישיר אל מול השוק ומכאן האתגר בכל עת להבין את משקלם את מידת השפעתם ולחבר הכל לכדי תמונה אחת שלמה ואז לבחור כיצד לפעול.

הבחירה שלי ממשיכה להיות לפי הכלל כשיש ספק אין ספק, סוחר השולט בכל ממדי הזמן, יורד ממנו הלחץ של פתיחת עמדת Swing בכל יום. הוא יכול לבחור את העיתים לפעולה ולסחור בעוד יום של מסחר תוך יומי ואפילו מנוחה ואיפוס מחשבות הינם גישה טובה ומשרתת.

מוחק רשימות ומכין חדשות, מעבר על השווקים היא עוד דרך נהדרת להבין את פנימיות הדברים בכל עת לבטח בעת הזאת.

יום מבורך ומזהיר

זהר ליבוביץ
אומנות ומיומנות
המסחר בשוק ההון

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross