סוף יום 21.04.2014 – לומר לכם בכנות…

spx22042014
אחרי החגים והמופלטות – מתוק לי בפה

אני מתנצל כי לא העליתי לכם סקירה שבועית, אינני נוהג לסחור או לכתוב (כמעט) בזמן חגים, אינני אחד מל”ו צדיקים ובכל זאת הניתוק והחיבור עם החגים זהו נוהג שעוזר לי לעכל חיים ואף תורם לי כשאני חוזר למסחר מן ניעור ורעננות בהתבוננות הכוללת על החיים ועל המסחר.

ניתן לומר שאחד הדברים היצבים ביותר בחיינו הם החגים, אנחנו לא יודעים מה יקרה בשנה הקרובה, אבל לכולנו יש הבנה ותחושה כמעט פיזית כיצד התקיים ליל הסדר הבא, מן עוצמה שיוצרת סדר בחיינו בתוך עולם משתנה תדיר.

בכל זאת יוצא לי תוך כדי ודאי לקרוא כתובים כאלה או אחרים ודעות שונות בהתייחס לשוק ומעניין הכי השוק ממש נחלק בינארית בין כאלה המשתמשים במשפט “אמרנו לכם כל ירידה היא לצורך עליה” לבין “החל התיקון הגדול” צר לי לומר אך זה טועה וזה טועה (או מטעה). התמונה אותה אנו רואים מזה חודשיים היא אחרת לגמרי, השוק נמצא בתנועה צידית מזה חודשים, ניסה לבעוט מעלה ניסה לבעוט מטה אך חזר לאמצע – תנועה שכזאת נקראת “תיקון בזמן”, “תנועה צידית”, “דשדוש” והכללים עליה הם שונים “מאמרנו לכם…”.

ודאי שמי שיודע, יודע ואף מנצל את התנועות בשוק במתאם עם מנייה בכדי להשיג עוד עמדת קנייה או מכירה הכל בהתאם לתנועת השוק, אך לרוב אלו הן עמדות קצרות (מלבד מקרים בהם המנייה נכנסת למומנטם ואז די בדחיפה הקטנה בכדי להוציא אותה לדרך – אגב מן העמדות חביבות עלי בסוינג או בכלל).

הסיכום הוא פשוט השוק מדשדש וחזר למרכז העניינים, יש לסחור לפי כללי דשדוש קנית תמיכה ומכירת התנגדות לא בהגעה לקוים אלה בהיפוך על הקוים זאת עד לפריצה והתפתחות לאחד מן הכיוונים.

הנטייה הפנימית כרגע היא יותר שורית מאשר דובית בגלל חוסר איזון כלפי מעלה, אך שהייה של המחיר מתחת לקו התכלת יכולה לאזן את המצב. כי אז מצב של קונסולידציה (המשך דשדוש) על ציר הזמן הוא האפשרות הסבירה, אני כנראה המשיך לפעול רק בקצוות. באמצע הנהר סוער והפכפך מדי בעבורי.

רוב האנשים מפסידים את רוב כספם בתקופות של דשדוש. במיוחד אלה שצלחו במגמה שקדמה לה, הסיבות העיקריות הן כל עמדה שהשוק מייצר במנייה הוא לרוב עמדה קצרה והרוב לא מזהים את סיומה או את השינוי שחל והסיבה השנייה, בתקופה זו יש לאנשים נטייה לכפות את דעתם במקום להמתין לתשובות מהשוק עצמו, קביעת עמדה והתעקשות עליה היא מביא להפסדים חוזרים ונשנים. קל מאוד להוכיח את הדברים ולו מתוך לקרוא את סקירות ודעתם של הפועלים בשוק אפילו בדיעבד בכדי להבין את נקיטת העמדה והתעקשות עליה למרות שכתבתי.

במצב מגמתי הדבר לא קיים או שהצטרפת למגמה ואתה נהנה מהמשכה או שטעית בכיוון המגמה ונזרקת בסמכיות לדברים. אך לרוב אין לזה אפקט מתמשך בגלל החד ערכיות של הדברים. במצב מגמתי הציבור נוטה להשתשמש בביטוי “שיורד גשם כולם נרטבים” חלק אומרים שזאת לא חוכמה ואני מאלה שאומרים זאת עיקר החוכמה.

הרבה פעמים יש לי נטיה לאניש את השוק בכדי להבין או אף להסביר אותו, ידידי ג’וני דפ שאל באחד השעורים שלי אם הוא יכול להביא דוגמא מפי השוק בכדי להסביר את הנקודה שניסתי להסביר לכם, וכך הוא אמר מגרונו של השוק “אני, אני אדם לא כנה ואתה תמיד יכול לסמוך על אדם לא כנה שיהיה לא כנה. בכנות, אלה האנשים הכנים שמהם צריך להיזהר”.

יום מזהיר וכנה לכם

 

 

 

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross