משקל, העברת משקל, דיאטה ושוק ההון – סקירה יומית 25.04.18

משקל – קו ציר המתאר את המאזן הנוכחי בשוק

משקל

תוך כדי שהקשבתי לפרופ׳ דן אריאלי על נושא ״שלא״ קשור לעולם המסחר, נתעוררו בי כל מיני מחשבות, כיצד אני יוכל לאמץ את התובנות שעולות מהקשב לתוך עולם המסחר שלנו. השיח היה על דיאטה ועל הרצון שלו לעזור לאנשים להגיע לתוצאה בתוצאה הסופית (כאמור העולם סובל מהשמנת יתר והמחלות הנלוות לכך).

נקודות חשובות שעולות מתוך הקשב אליו הם הרצון שלו לעזור לאנשים להגיע לתוצאה. תוך כדי שהוא מחפש עוגנים או סימנים המסמנים בריאות בתוך הבית שיאפשרו ויעודדו את התוצאה.

אחד מהם הוא עניין המשקל שלעושי הדיאטה לאורך השנים, יש יחסי אהבה שנאה אליו, התוצאות שכול אחד השיג לאורח החיים מגדיר את הרגש הדומינטי.

הוא מבין שהמשקל מסמל סמל שעשוי לעודד פעילות או עלול להכשיל את הפעילות. סמל בריאות כמו המשקל מאותת ואומר משהו מעצם הנוכחות שלו במרחב הבית שלנו.

את עצם העליה על המשקל, הוא רואה כטקס, והוא ממליץ לעשות את הטקס הזה בשעות הבוקר ולא בשעות הלילה, הסיבה לבוקר הוא הזיכרון שהטקס משראה על השעות הבאות, בעוד בבוקר הזכיכרון ממשיך לתוך היום, שקילה בלילה אפקט ההשפעה שלה מתמוסס בשינה.

לפני שהוא נכנס להתייחסות לתוצאה עצמה מעצם השקילה, הוא מסביר שהטקסט עצמו חיובי לעצם התהליך הדיאטה.

כאמור דגש חשוב לדבריו, עצם העליה למשקל בכל בוקר הוא תהליך חיובי בדרך להשיג תוצאה.

הבעיה היא שאנשים אינם מבינים שכאשר מתחילים תהליך התוצאה אינה מיידית ו/או ישירה ויש תונודות גדולות בתוצאה על המשקל (הוא מתמש במילה שונות), כך למשל אחרי פעילות ספורט עדין תתכן תוצאה שאינה ביחס ישיר לפעילות או לאופן האכילה בזמן האחרון.

עוד דוגמא אדם יכול ביום מסויים לרדת במשקל בלא שעשה יותר מדי, רק בגלל שהתפנה (למקום חשוב) או מלחים וכו׳ ואדם יכול לאכול במשך יומיים חסה לעלות למשקל ולגלות שעלה דווקא במשקל.

כמובן שככל שאתה כבד משקל יותר השונות מיום ליום גדולה יותר למרות המאמצים לרדת, כך ההשפעה על תגובת הנשקל גבוה יותר, אכן בעיה קשה.

סיכום הבעיה הוא התוצאה המיידית מול התוצאה הכוללת.

כי טקס משקל שהיה אמור לעזור ולאותת ולעודד תהליך חיובי למעשה מיצר פחד אצל הנשקל וכמו שהסברתי לרבים יש יחסי אהבה/שנאה למכשיר ולמקומו בחיים בגלל התוצאה המיידית.

הפתרון שהוא מצא, כיסוי תוצאת המשקל, תוך שהוא מורה לנשקלים להמשיך בטקס השקילה היומי, את התוצאות של העליה למשקל הוא אסף. אך הנשקלים לא ראה אותם.

הנשקלים התחילו לקבל תוצאות מחושבת על פני תהליך (נגיד לפי מודל מצטבר של כמות זמן ורצף שקילות), כאשר התוצאה היא סוג של ציון או אחוז שינוי מצטבר כתוצאה הדיאטה ולא משקל יומי.

למעשה הוא שבר את הקשר הישיר בין התוצאה היומית, לבין התוצאה התהליכית, מתוך ההבנה שהתהליך והמשכו הוא שיביא ויגדיל את הסיכוי לתוצאה ולא השונות היומית.

שוב חוזר ומחדד, למעשה הוא העביר את המשקל מהתוצאה היומית לתוצאה התהליכית, בשפה שלי או מתוך עולם המסחר שלנו הוא העביר את התודעה מהשינוי במחיר היומי למגמה הכוללת של הדברים.

אתה ודאי מבין את השינוי שזה גרם למשתתפים!

מה שרציתי לשאול אותך, כיצד אתה לוקח את הדברים שכתבתי הבוקר לתוך עולם המסחר שלך? הלו תובנות וכלים תוכל לקחת מהדברים, אשמח לשמוע ממך לבטח תחדש לי תובנות.

דבר אחד אני יודע הבוקר (אומר בחיוך) שהבאתי דרך ומחשבה חדשה על עשיית דיאטה

מצב השוק

מוד העבודה שלי כפי שעולה מהסקירה השבועית מהכתיבה אתמול הוא כל ירידה זאת הזדמנות קנייה והסיבה הטקטית היחידה שבגללה אפעל או לא אפעל בתוגבה לאזור התמיכה תהיה האופן שבו התנועה היורדת עושה זאת, פירוט ואסבר למה ומהם המגזרים העדיפים הסברתי באימון סוינג אתמול בלילה לנוכחים, אבל רוח הדברים די ברורה לך.

אני בכוונה מעלה לך את התמונה היומית שנראית מפחידה לרגע לאור הדברים המסתמנים מיום האתמול, אך מעבר מהיר לגרף חודשי ישנה לגמרי את התפיסה הכוללת שלך, כפי שאמרתי סיום השבוע והחודש ייתן תמונה בהירה יותר לאופן שבו השוק ירד למטה.

קו הציר שהוספתי על הגרף המצורף היום די מסביר את מערכת האיזונים הנוכחיים בשוק.

מפתח להבנת היום והסיכוי להמשך או אי המשך נוכל לקבל ברמז ע״פ התוצאה של הדו״ח של חברת Norfolk Southern הסימול של NSC חברה חשובה שיש לה השפעה על שלושה מגזרים חשובים, שינוע, תשתיות וחומריםהתוצאות בה הם סיסמוגרף פונדמנטלי למצב הכולל במגזרים שהזכרתי.

אז הנה לך מפתח ראשוני של היום והוא המעקב אחר תוצאות הדוח והתגובה של הכסף אליו כמיקרוקוסס לצפי שלפנינו

יום מבורך מוצלח ומתוק מקווה שהתהליך של כולנו יהיה תמיד במגמה הנכונה.

זהר ליבוביץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross