מהירות. סקירה יומית 30.11.17 כיצד אנו מבינים ומכילים מהירות

חוק שימור האנרגיה

מהירות

אתמול מאוד רציתי לעלות בלייף ולדבר על תופעה מסויימת שאנו כסוחרים חווים במהלך חיינו כסוחרים, אני מכוון לכיצד אנו חווים צמיחה או מהירות. אני בוחר להשתמש במינוח של מהירות כי אני בעצם רוצה לדבר על שינוי גדול בזמן קצר, אדם ממוצע אינו מורגל במהירות, מכיוון שאיננו מורגלים במהירות, אז כאשר מתרחשים אירועים מהירים אנו מגיבים להם בצורות שונות ומשונות. כך נמצא שצורת המבט והמחשבה של חיות מהירות ובני אדם היא שונה, יש פה שני נושאים עמוקים אליהם התוודעתי במהלך אימוני הרכיבה על האופנוע – אימון שמהותו רכיבה חלקה, שהסוד הגדול שבו הוא ההבנה של ראיה מרחבית וראיה ממוקדת ואיך בעזרת השימוש בשני אמצעים הלו ניתן לרכב מהר בטוח ובעיקר חלק, לעומת שימוש בדרך היומיומית שבני אדם משתמשים בראיה אשר יוצרת רכביה “שבורה ועקומה” ולרוב גם מסוכנת יותר ובעיקר לא מכילה. תחילת האימון נותנים לכולם לרכב בצורה חופשית את המסלול (מסלול סגור שאינו מאפשר פיתוח מהירות גבוהות מדי ועדין מאפשר מתן ביטוי לטכניקה או מיומנות) את הסיבוב שאנו מקיימים מצלמים בתחילת היום או בסוף היום.

ההבדל בין תחילת היום הוא לחשוב ולהביט כמו אדם לעומת מחשבה והתבוננות כמו חיה מהירה (לדוגמאת הסוס או הציטה) והמעבר בין השניים בהתאם למהירות שבה אתה רוכב. בעיקר העניין הוא השימוש בראיה מרחבית ובראיה ממוקדת, ההפתעה הייתה שהראיה המרחבית היא הצולחת את הדרך דבר שהוא הפוך לאינטואיציה ולדרך שבה אנו מתמשים בראיה ביום יום, עניין עמוק שממש גרם לי להתרגשות עמוקה (נשבע שאפילו דמעתי מצלילי האיסומונים והשינוי שחל בתצורת הרכיבה שלי) , איך אימון בתחום שכאילו לא קשור לשוק ההון פתאום התחבר לי לשוק ההון, בסוף אתה מבין שלהיות סוחר זה דרך חיים.

בחיים אנו מורגלים לקצב מסויים ושינוי מהיר נחשב להפתעה או סכנה, כך מצאתי את עצמי בימים האחרונים מוצף בפניות התרגשות של רבים מבוגרי ואחרים בנושא המטבע הוירטואלי התפוצצות שלו לשמים – אנשים ממש התרגשו מהשינוי במטבע ולא יכלו להכיל את השינוי. כתבות כמו עד מתי… ובועה… ועוד סימני התרגשות. שתי מילים חזרו על עצמם ראית? ומה דעתך? שניהם בסהכ מביעות פליאה וחוסר יכולת הכלה – ואז חשבתי לעצמי עד כמה מתרגשים אנשים שלא אוחזים במטבע אז מה קורה למי שאוחז במטבע וזה ואיך הוא חווה יום כמו אתמול – חייך אותי.

כך כדוגמא לשם הבנה אדם שקנה ביטקוין באלף דולר ליחידה והצליח להחזיק מעמד עד לנקודה הנוכחית אז תנודה במוצר של 10% כמו אתמול היא תנודה של 100% בתפיסה הערך המקורית שלו והוא עשוי להתנהג בצורה שונה מאוד לעומת משהו שהצטרף בנקודות שונות בדרך (אם כי מחשבה לעומק אז מבחינה לוגית לא צריך להיות הבדל בין השניים או הרחיק לכת הראשון אמור להיות הכי רגוע אך הוא מוגבר ריגשית והוא לרוב הראשון להגיב לימים כמו אתמול לפחות בתחושת הכאב שמלווה אותו).

זה חייך אותי כי בסוף המיומנת הנדרשת כאן היא היכולת להבין את התהליך מצד אחד ומצד שני היכולת להכיל ולנהוג את השינוי במהירות – רוב האנשים אין להם את המיומנויות ואז זה גורם להם לאחד משניים או לצאת ולעצור את התהליך בטרם עת, או לחילופין לחפש פעולה הפוכה מתוך תחושת פספוס ואז בכל סימן עצירה פותח שורט, הוא חי ומרגיש כאילו התחושה היחידה שתפצה על תחושת הפספוס הקודמת היא תחושת השמחה לאיד שתפצה על כל המכלול הקודם, באמירה “אמרתי לכם…”.

זה שיעור נפלא ואפילו אימון נפלא גם למי שנמצא מחוץ לעסקה מסויימת בכדי להפנים את העיקרון ההתמדה (התמדת המחיר והמחזור יוצרים צמיחה מעריכית) והשינון לעצמנו שכל עוד שניהם מתקיימים אין גבול לצמיחה שיכולה להתקיים, לרוב כמו ברכיבה על האופנוע הגבול שלנו (התחושה בבטן) היא הרבה יותר נמוכה מהגבול של השוק להמשיך ולצמוח.

תזכרו שבשלב הזה על כל שינוי קטן בזמן יש שינוי גדול במחיר, יחידה אחת של זמן מתרחש בה שיניי גדול יותר משינויי של חודשים או רבעונים קודמים.

ארצה לסכם בפסקת סיום שהיא סיכום הדברים שלי

ככל שהמחיר צומח ביחס לגודל התחלתי וככל שתשכיל למקסם את התהליך (כל עוד…) כך ״כאב״ סימן הסיומת יהיה גדול יותר, אבל אני רוצה לומר לך שבלא הבנה ונכונות לשלם את מחיר הסיום והיציאה לא תוכלו להנות מתופעות צמיחה כמו שראיתם לאחרונה.
מכאן מגיעה האמירה שלי שמחברת את הדברים יחד. האמירה ״היכולת להרוויח היא נגזרת של היכולות להביט נכון ולשלם את מחיר הטעות״, עוד אני מוסיף סרטון קצר על צ’יטה ועל הדרך בה היא רצה שימו לב שתמיד הראיה הממוקדת שלה נעולה על המטרה היא משנה כיוון תוך כדי ריצה אך המבט הממוקד נשאר על המטרה את הדרך היא עוברת בעזרת הראיה המרחביתקישור לסרטון

מי שרוצה גרסה מלאה של הדברים מצרף קישור לגרסה המלאה – קישור לסרט

יום מבורך ומתוק לך – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “מהירות. סקירה יומית 30.11.17 כיצד אנו מבינים ומכילים מהירות”

  1. מרתק זהר, כמו תמיד.
    ומה באמת דעתך האישית והמקצועית על תופעת הביטקוין? אני חוויתי פיספוס רציני כשלפני כשמונה שנים ויתרתי על השקעה במטבע.
    לא הגעת להופעה שלי בסוף! נקסט טיים 😉
    ד”ש
    אדיר

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross