בעת הזאת אני בוחר להתבונן [סקירה יומית 18.05.17]

מצב סקטור הטכנולוגיה שהוביל

בוקר טוב,

אתמול פתחתי את הסקירה החלשה של השוק היא סימן שלא אוכל להתעלם ממנו.” ההמשך הוא על תצורת הירידה ואופייה. בכדי לספר לנו על מאזן הכוחות בעת הזאת בשוק. קבלנו וואחד דחף מטה  🙂 ודאי מוריד מומנטום לעת עתה ודאי מכניס גם את התנועה השבועית ליורדת ודאי משליך אסטרטגית על התודעה שלנו.

תמיד בשלב הזה אני מתבונן האם היו עוד סימנים שלא ראיתי (מצחיק תוך כדי כתיבת משפט עולה פוסט של דרור ברוח הדברים), האם היו עוד רמזורים צהובים שאותתו ולא התייחסתי – תמיד חוכמת הדיעבד עולה כאן בהתבוננות. שניהם כאלה בולטים הם סקטור הטכנולוגיה וסקטור הפיננסים – לעיתים אנחנו מנתחים את הדברים מהכלל אל הפרט לעיתים להיפך.

סקטור הטכנולוגיה היה הקטר המוביל של המהלך האחרון, באופן קבוע היה עם ציון גבוה על המדדים שלנו מצד אחד ומצד שני מגזר הפיננסים גילה חולשה ופיגור ביחס לשוק, כניסה של הראשון למצב של קניות יתר וחולשה והיא הצטרפות בשני, גרם להם אתמול להתאחד תחת סיבה אחד גדולה לירידות ולמשוך את השוק מטה.

לי הספיקו הסמנים בשוק והתבוננות בשטות שעשיתי בהחלפת עסקה חסרת סיכון בעסקה עם סיכון, אתמול השוק חידד לי זאת לגמרי. בעוד מניה שמכרתי ממשיכה לעלות למרות המצב השוק השנייה נע לכיוון הסטופ באגרסיביות מטה – מחייך ומודה על השיעור, השוק תמיד דואג להכאיב לנו במידה המגיעה לנו בכדי שנבין זאת – לכן תזכרו תמיד שהכל מתנה ושיעור בחיים.

בעת הזאת אני בוחר להתבונן, מחכה שלשוק לא תהיה ברירה אלה לגלות עוד קלפים לאן פניו מועדות על מנת שאבחר את העמדות הבאות שלי, מה שמחזק את התובנה הזאת (שאחרת עם טבעי שהשוק חלש וכו’ שאחפש שורטים אז למה התבוננות?) סריקה של מניות המצויות במצב של מגמה יורדת מגלה כי רובן כבר ברצף תנועתי שאינו מאפשר לי הצטרפות כרגע גם לא לשורט.

מכאן שניתוח התנועה היורדת הנוכחית ואופי ניסיון השוק לחזור ולעלות הוא זה שייתן לנו את המענה להזדמנות הבאה.

בסיכומו של דבר אתמול כשדברתי על תנועה יורדת מתוך הסימנים שהחלו הייתי צריך להיות יותר מדויק בתצורה שאני מזמין ולא רק לדבר על בכלליות.

זה מזכיר לי את דבריה של לילי טומלין שאמרה “תמיד רציתי להיות מישהו, אבל כעת הבנתי שהייתי צריכה להיות יותר מדויקת”.

יום מזהיר מבורך ומתוק – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross