תמונת מצב 20.02.2020 – הקו הדק

הקו הדק

הקו הדק

״יש קו דק המפריד בין צחוק וכאב, קומדיה וטרגדיה, בין הומור ופגיעה״ ארמה בומבק

מוסיף ומזכיר את האימרות שיש קו דק בין גאונות לטיפשות, בין צל״ש לביןהסיבה שאני מדגיש את הקו הדק, הוא הזכירון של החוויה מהשבוע שבה הקלטתי את הסקירה השבועית.

אני זוכר שתוך כדי הקלטה חשבתי על הקו הדק הזה בין שנכון לומר לבין שאצא טיפש למרות הנכון לומר,  תראה תוך כדי הקלטה גמגמתי ולא מתוך בעיית גמגום.

אני זוכר שגמגתי

אני זוכר שגמגמתי, תוך כדי הקלטה, לפעמים תוך כדי שאני מקליט את הוידאו של הסקירה אני מסביר את מה גורם לי למלמל או לגמגמם, זה בעיקר קורה לי בגלל התלבטות, חוסר שלמות עם משהו.

השבוע מה שגרם לי לכך תוך כדי הקלטה היה הראיה מצד אחד שכל השוק שורי ואין סימני סיומת ובמי כמוני צריך לצעוק את עיקרון הכל עוד

ומצד שני איזה קול (מן קול כמו יצר הרע) מתיישב לי על הכתף ואומר לי ״זהר כמה זה כבר יכול לעלות ברצף, חייב בשלב מסויים להגיע תיקון״.

מכוון שאני מכיר את הקולות הללו לאורך השנים שלי כסוחר ואני כבר מאומן להביע את הקולו של עיקרון ״הכל עוד״ אז במילים ודאי יצא לי בסקירה שהשוק הוא שורי ועד שלא נקבל סימנים וכו׳ניתן להקשיב שוב להקלטה.

אך גם אפשר לראות איך בהקלטה מעבר לגמגום שהוא קולו של יצר הרע שהתיישב לי על הכתף, אני מחפש את השורט הבא עם כי מוסיף שזה שלב מואד מוקדם בסמנים.

הסיבה שאני חושף את החבטים שעוברים בתוכימפני שאלה חבטים שעוברים במוחו ונפשו של הסוחר כל הזמן, מצד אחד ההיגיון החיצוני שלמד להכיר עד היום בו הגיע לעולם המסחר ומצד שני ההיגיון החדש שמנהל את עולם המסחר.

ברבות השנים זה הביא אותי להוסיף לעקרונות המסחר הנלמדים את העיקרון הבא ״אל תביאו את ההגיון לתוך עולם המסחר לשוק יש היגיון משל עצמופשוט לכו אחריו״

אחד הכלכלנים החכמים שנולד כעשור לאחר ריצארד וייקוף  (אליו נחפשתי דרך מורי ורבי בעולם המסחר עמוס כהן) הוא הבריטי john Maynard Keynes שטבע את האחד האימרות היפות והחשובות בעולם המסחר שממחישות הכי טוב את המתרחש בשווקים לא פעם  ״כמובן שאתה צריך לזכור  ששוק המניות יכול להשאר  לא הגיוני הרבה יותר מכפי שאתה יכול להישאר נזיל״.

הגישה וההגיון היחידי שפועל בשוק הוא גישתנו גישת הכל עוד

יום מבורך – זהר ליבוביץ


הכשרה בפתח

יום רביעי 26.02.2020 – נפתחת הכשרה אומנות ומיומנות המסחר בשוק ההון [סוינג-שיטת הפיל] – ככל שהנך מעוניין להצטרף לחץ כעת ושלח לי מייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “תמונת מצב 20.02.2020 – הקו הדק”

  1. איזה כיף לי לראות שהחשיבה שלי דומה לשלך(בהקשר לשוק).
    פעם הייתי מנסה להיות חכם, להקדים ולצפות את שיקרה.
    תודה על שלימדת אותנו לחשוב!!!

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross