תמונת מצב סוף יום 17.06.2014 – השוק על אוטומט

Zohartrade OED Market
Zohartrade OED Market


(תקלה במחשב הביתי לא אפשרה לי לעלות היום תצלום מסך מתוכנת המטאסטוק, אסדיר את המחשב בהקדם ונוכל להמשיך להענות מאיכות התוכנה)

עוד יום שהשוק מתעלם מעירק, מתעלם מעליית האינפלציה מתעלם מחולשת הנדל”ן הפתיח נכתב רק בכדי שוב ושוב להדגים ולהראות לכם כי לכסף אינרציה פנימית והחדשות הפוליטיות והמקרו כלכליות רק מחזקות או מרעישות לתנועה שנבחרה על-ידי כוחות השוק.

השוק אומנם עלה, אך תמיד אנו מסתכלים לא על מה קרה, אלא איך זה קרה. שוב אנו יכולים לראות שהשוק עלה אבל יש פה אנמיות בתנועה וכל השבוע אנחנו בתנועה פנימית (ניתן לראות זאת במפות היומיות והשבועיות), חולשה כזאת במידה ותגמר בדחף מטה יכניס את השוק למגמה יורדת במפה היומית ולתנועה יורדת במפה  השבועית וזה בהחלט יכול להוות מקום לתחנה לעמדות מכר חדשות.

במסחר היומי אתמול האינדיקטור והאדרים הלכו ואותתו על שוק שורי, אבל במסגרת ניתור כוחות השוק יהיה זה טעות להשליך זאת על מעבר ליום הנוכחי לעת עתה. מכאן חשיבות הכרה וניתור הכוחות בפועלים בשוק שאחרת אנו משליכים תחושות בתוך היום לתוך התמונה הכוללת.

שימו לב שלאחר הפקיעה על יורו/דולר זה שחרר תנועה השוק במידת מה והתחזקות היורו אפשרה עוד קצת לשוק לעלות, נשאלת השאלה האם זאת “שירת הברבור”, מעניין יהיה בטוח.

יש לשים לב ליום המסחר הקרוב אשר יהיה יאפיין אותו פעילות בחלקו האחרון של היום או פעילות מדומה בתחילתו של היום וזאת בגלל שהשוק מצפה לתוצאות המקרו כלכליות המתפרסמות החל מהשעה 21:00 (שעון ישראל), כך שנוכל לראות כיצד התוצאה של עליית האינפלציה אתמול תשפיע על ההכרזה בנושא הריבית, הרחבה כמותית וכו’ , אנו ערים למצב לא מתוך ניתוח כלכלי טהור אלא אך ורק משקפים של לראות כיצד הכסף מתרגם את התוצאות על מנת שאנו נכלכל את צעדנו בהמשך.

לסיכום השוק לא עשה REV בצורה משכנעת שגרם לזהות תחנה איכותית לפתיחת עמדות חדשות בהתנהלותו השבועית הנוכחית ומצד שני חולשתו יצרה סמנים מורים לייתכנותה של מגמה יורדת חדשה, תחילה במפה היומית שאותה ארצה לנצל בהתקבל הדחף מטה, להזכירכם המפה השבועית הסתיימה בנר KR  ודחף מטה יאשר את תחילת של התנועה היורדת וזה מתחבר אם הנכתב בפתיח הפסקה.

משהו שאל אותי אתמול למה בסקירה השבועית המקום שצוין כנקודה מספר 1 היא הפחות איכותית ממקומות ההיפוך, שהרי היא מעידה על מומנטום גבוה, תשובתי הייתה מבוססת על דבריו אורסון סקוט קארד (הוא לא היה חבר של מק-די), עניתי לו זה תלוי אם אתה כבר בעמדה חסרת סיכון או אתה רוצה לפתוח עמדה חדשה, ניהול סיכונים הוא חלק בלתי נפרד מן המערכה, פתיחת עמדה במקום של קניות יתר לרוב יזיק או אם לחזור לדבריו של סקוט “ההבדל היחיד בין אזהרה לאיום הוא אם אתה זה שנותן את האזהרה או זה שמקבל אותה…”

כותרת שאהבתי בעיתון גלובס שאולי מתאר חלק מהתחושה שלי היא “המסחר בוול סטריט ננעל בעליות: “הפד על טייס אוטומטי” אך חייב לסיים כי לתחושה שלי אין משמעות נמשיך לסחור את מה שאנחנו רואים ולא את מה שאנחנו חושבים.

 

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross