תמונת מצב סוף יום 03.09.2014 – נתקעתי בתקרה כפולה

חולשה ניכרת בשוק יוצרת פוטנציאל היפוך ושינוי
חולשה ניכרת בשוק יוצרת פוטנציאל היפוך ושינוי

לעיתים בחיי חכתי לדברים והרבה זמן אולי טעיתי בגישה.  מזכיר לי “ככל שאתה מחכה יותר לעתיד, כך הוא מתקצר”, קראתי פעם באחד המקומות וזה נחקק במוחי, המשפט הוא ודאי נכון בחיים, אך דרכו דווקא אני רוצה להראות לכם את הקושי של להיות סוחר, הקושי נובע מכך כי תכונות ותפיסות עולם אינם משרתות אותנו בחיינו בעולם המסחר הם מזיקים, עולם המסחר ילמד אתכם לחיות, אבל לחיות באושר ואפילו בעושר, כאשר תפנימו את חשיבות הרגע, את הווה הנוכחי ואת מהותו, אמר עומר כיאם “תהיו מאושרים מהרגע הזה. הרגע הזה הוא החיים שלכם”.

כשראיתי שהשוק יצר נקודת “אור” פוטנציאלית לעמדת קניה, למרות הרגשות והטיה שלי, אמרתי ואף הוספתי ולו בשביל להמשיך לאמן את כך שפי וליבי יהיו שווים שני עמדות לונג בסקירה השבועית (אגב שאחת כבר הגיעה ליעד רווח ראשון ויצאה מסיכון –  במשך כל חיי הקפדתי על יושרה כשאמרתי משהו התכוונתי אליו ופעלתי בהתאם, כשפעלתי זה היה כי התכוונתי.

אי הנוחות שלי לצורה שבא השוק עולה התייחסתי אליה אתמול והיום אני רוצה לחזקה, השוק לא מצליח להרחיב מסיים יומיים בפריצות דמה או אי יכולת להרחיב ומבהות יוצר ביטוי התנהגותי של תקרה כפולה, מה שעשוי להיות תבנית היפוך על כל זה תוסיפו סביבה פונדמנטלית תומכת כמו הודעות כלכליות מעל הצפי, רגיעה מסתמנת באוקרינה ואז החולשה היא כפליים .

הביטוי לתבנית הוא כמובן ההיפוך LHBL דהיינו הגבוה האחרון לפני הנמוך או יותר מדויק השיא אחרון לפני השפל ועכשיו ניסיונות ההרחבה שלו שלא ממצליחים, דחף מטה שבירה של השפל האחרון ודאי ישבו את המגמה העולה ברמה היומית אך למביני מהות התנהגותית הוא גם יהיה תבנית היפוך וכך נוכל לחזור ולחפש עמדות מכר.

סיכום של מצב השוק: סימני חולשה מביאים להתנהלות שהיא הגנתית וצמצום קווי ההגנה בהתאם ואף מימושי יעדי רווח לאלה שנמצאים בהם או מעבר, הכנת רשימת לעמדות במכירה במקרה של התממשות התסריט שהזכרתי.

לפעמים אנשים רוצים לראות משהו בצורה שחורה או שגויה שאינה קיימת במציאות, זה מזכיר לי שיום אחד שישבתי עם השף הגיע משהו שרצה לחסוך בקניית משקפי שמש כי היו יקרות בעינו ובא להתייעץ עם שף, הוא שאל את השף אם יקנה משקפיים רגילות וישתה הרבה קפה שחור זה יחסוך לו במשקפי שמש.

אני מקווה שכל מי שרוצה בכוח לשתות קפה שחור בכדי לראות את החיים כך יבין שהוא טועה.

מחכה לי יום ארוך לבד ושקט במשרד ברוח הדברים נתחיל עם משהו חם שחור ורטוב – אספרסו של הבוקר אולי ההפוך יגיע בהמשך.

רק כמות נכונה של אנרגיה ועשייה תביא את החללית ליעדה שם תרחף כבר בהנאה ומעצמה – או כפי שלמדנו השבוע משרול “שני הימים החשובים ביותר בחיים שלכם הם הים שבו נולדתם והיום שבו גיליתם למה.” (מארק טוויין), הלמה שלי מתחזק ומתבהר מיום ליום בסוף הכל לטובה.


The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross