תמונת מצב יומית 01.05.19 – קשקשן דבר פחות

הפטישון דופק על התקרה, השאלה מי ישבר הפטישון או התקרה?

סקירה יומית

יכולתי לדבר על התאריך המיוחד ה-1 למאי, ועל כך שאנחנו בחודש חדש וכיצד אני מסכם את החודש הנוכחי ואף חשוב לעשות זאת, אבל אני משאיר לך לעשות זאת לבד, הבוקר אתמקד במה שקרה בשוק בימים האחרונים מתחילת השבוע.

אני מתבונן ביומיים האחרונים של המסחר הכל צפוי וברור ועדין מקשה על המון אנשים לפעול בעת הזאת.

מה שמחזק אצלי את הטענה לאורך השנים כי קיים פער בין הבנת עולם המסחר לבין יכולת המסחר בפועל, אני מכיר רבים וטובים שלמדו והמכירים חומרים ונושאים הקושרים לשיטות מסחר הכרה עמוקה וטובה, אך בבואים לבצע וליישם הם נתקלים בפערים מתסכלים.

כך ההבנה הבסיסית הזאת (המסוברת בפירוט בסקירות האחרונות), תובנה המסבירה שיש סבירות גבוה שהמחיר יצא מנקודת בסיס וכנראה יחזור לאותה נקודה לקראת יום רביעי וזה אכן התממש בדייקנות.

בשיחות עם בוגרים או צפייה בכתבים שלהם, אני מוצא שלחלק מהם התמונה הייתה מאוד בהירה ונוחה למסחר, בעוד לאחרים המצב היה קשה לפעולה (למרות הידיעה הכוללת ברקע) ואפילו אימון מסחר המדגים את הדברים בפועל.

הפער הזה בין ידיעה לבין יכולת מימוש. הפער בין כמעט תמונה שלמה לבין חלק חסר. הם שאלות קשות שעולות בעולמו של סוחר כל יום כמעט,  מי גובר על מי? הפרט הזה או פרט האחר? הם גורמים המקשים על רוב הסוחרים בהתנהלות גם במקומות שהם מובנים מאליהם.

מרתק עולמו של סוחר, היכולת לקבל החלטות שיש להם משמעות תמידית בסביבה משתנה שלא תמיד הנתונים הם שלמים וסגורים היא מרתקת ומסעירה והיא מה שגורמת לי להתרגש בכל פעם מחדש בפועלי במסחר בפועל.

כמנתח שיפוטי אני כל הזמן מנסה להתחבר לצורת מחשבתו והתנהלותו של ״האיש המורכב״.

והנה הגענו לקראת יום רביעי היום נוכל לראות כיצד השוק מהוון את ההודעות והמשך פרסום הדוחות והצפי לעתיד העולה מהם ולכלכל את מחשבותינו ומעשינו הבאים.

דבר פחות קשקשן… (אומר לעצמי)

״יש הרבה כוח במילים, במיוחד אם אינך מחבר יותר מדי מהם ביחד״ אמר ג׳וסש בילינק והלה מסוג המשפטים שגורמים לי מצד אחד לצחוק מצד שני להרהר ולעצור לרגע בכמות המילים שאני כותב.

נמתין כולנו היום לתוצאות ונצטרף בהתאם

 

משהו נפלא עומד להתרחש – זהר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross