שב ואל תעשה, למה? (סקירה יומית 23.08.17)

המגמה
המגמה ממשיכה כל עוד

מלחמת הגושים

בגרף המצורף אתמול ניסיתי להמחיש לכם כסימולציה היכן הכסף החכם חושב ולפעול ומתי ולמהות יתרת הציבור מתי הוא חושב לפעול. פתחנו את השבוע בשב ואל תעשה, ודאי עולה לך השאלה, למה? למה לא לעשות כלום?

שהרי אם אתה מזהה את המצב אז למה לא לפעול? השאלה היא ודאי חשובה מאוד והתשובה היא לכאורה פשוטה. תראה זיהוי המצב אינו מספיק על מנת להיות סוחר, הוא ודאי מספיק לדעת מה לא לעשות, הוא ודאי מספיק לתודעה האסטרטגית.

אבל בשביל להיות סוחר טוב, צריך לדעת גם מה הסיכוי שתופעה כלשהי תמשך וככל שיש אי ודאות לגבי השאלה השנייה לא נכון לפעול. בוא נחזור ונחבר זאת למצב הקיים.

ראינו שהשוק הגדיר שני גושים, האחד עליון והשני תחתון, שני אזורם שיצרו סביבת דשדוש רחבה, אז אומנם התחלנו את השבוע בתודעה שלילית מצד התנועה היורדת השבועית ומבנה המחירים היומי העולה, אבל!!! בתוך המערכת היינו קרובים מאוד לאזור תמיכה שם הייתה לנו אי ודאות לגבי המשך כיווני מטה מצד אחד ומצד שני קניית תמיכה בשלב הזה גם הוא חסר ודאות כיוונית (למרות העלייה של אתמול – מכאן ששב ואל תעשה היא המלצת הפתיח שלנו.

זוית נוספת של הדבר קשורה לנתוני מקרו, מי שהביט על שקופית הנתונים ראה שאין כמעט חדשות חשובות השבוע, אך עניין אחד חשוב מתחיל למיטב זכרוני מחר והוא סימפוזיון הנגידים שיש לו השפעות מקרו כלכליות – מכאן שהשוק ודאי בתחילת השבוע לא ינוע כיוונית לשום מקום, הדבר משול בפשט לקבלת החלטה במנייה ממש לפני פרסום דו”ח.

סיכומו של דבר המחיר נע ונד בין הגושים, על ציר הזמן ההתנהגות תיצור חוסר איזון שממנה נבין את נטיית המחיר להמשך, בבחינת יעד מחושב, טרם הגענו ליעד וטרם קבלנו סימני סיום סופיים.

מניית A ממשיכה לנוע צפונה ולקבוע שיאים, הגיעה ליעד מחושב ראשון של 63 אם כי לא יעד סופי ובכל מקרה, אני מאוד נהנה למקסם כאן תוצאות ולקיים את הכל עוד… הייתי שמח לאור מקום הכניסה ואיכותה לנהל אותה על אסטרטגית סטופ נגרר שנתי בעסקה הכוללת ואולי יעד ראשון על סטופ נגרר רבעוני.

אני חייב הרבה לשוק על מי שאני בחיים

מי שעוקב אחרי ודאי יודע מה הם תחבבי ומה אני נוהג לעשות יותר בזמני הפנוי, והמשפט של אני חייב לשוק הרבה שבכותרת כאן מזכיר לי אמירה של פיליניוס הזקן שאמר “האדם חייב ליין את העובדה שהוא החיה היחידה השותה כאשר אין היא צמאה.”

זה לא באמת שהשוק עולה או יורד בגללנו, אלה גישתנו והתנהגותנו לאירועים בחיים. אגב רק בשביל הרישום אם כבר הזכרתי את פיליניוס הזקן אז הוא זה שאמר “הוודאות היחידה היא שאין דבר ודאי.”

אומנם ה-EPR התרחק מקו האפס אך הציון הכולל שלו הוא עדין 25 שאינו מספיק לפעילות חדשה בשוק. אני חוזר ואומר אלו ימים נפלאים לחיפוש ומציאת העסקה הבאה, כל העסקאות היפות מתבשלות בשקט בשקט בזמן שהשוק מרדים את המשתתפים.

יום מבורך מתוק ומזהיר לכם.

קצת על אומנות ומיומנות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross