רנה דקארט. תמונת מצב יומית 08.11.18

החתיכה החסרה

 

רנה דקארט

מוכר גם בשמו הלטיני רנאטוס קרטיזיוס  פילוסוף ומתמטיקאי צרפתי . כך הוא אמר בצרפתית ואני תרגמתי לאנגלית  It’s not Enough to have a good mind; the main thing is to use it well.

ודאי אחרי קראית הסקירה היומית תבין למה בחרתי לפתוח באמירה שלו (כמו שאתה ודאי זוכר מלפני רגע גם תרגמתי לך מצרפתית לאנגלית להקל עליך 🙂 ).

יש פער גדול בין ההבנה לבין היישום בחיים. אחת המלחמות הקשות שלנו כסוחרים הוא הקישור והגישור על הפער הזה, גישור הפער משרת אותנו במסחר אך גם בחיי היום יום

יש רבים המנתחים יפה את השוק או מנייה אך אינם פועלים או שיש פער בין ההבנה שלהם לבין התוצאה המסחרית (פגשתי גם מקרים הפוכים).

מיומנות מסחר אינה נגמר בהבנת המצב היא גם מצריכה יכולת ומיומנות מימוש והתנהלות, שאינה חלק מהחוכמה הראשונה, סוחרים הם מי שיש להם משני החוכמות והמסוגלות לבצע ולהתנהל.

האמת שקדם לו בעניין רבי חנינא בן דוסא שאמר  כָּל שֶׁמַּעֲשָׂיו מְרֻבִּין מֵחָכְמָתוֹ, חָכְמָתוֹ מִתְקַיֶּמֶת. וְכָל שֶׁחָכְמָתוֹ מְרֻבָּה מִמַּעֲשָׂיו, אֵין חָכְמָתוֹ מִתְקַיֶּמֶת.

תמונת מצב

תראה אני ודאי שמח כמו כל אחד להיות צודק ו להרוויח, כך שזיהוי הדברים בדייקנות החל מחודש ספטמבר, תוך כדי ניתור הדברים הוא בהחלט צריך לשמח גם אותך, בעיקר כי אנחנו חולקים את התכנים.

אחרי הסקירה שלי “המסלול הירוק” שהיית תמוהה אצל חלק מהקוראים. המחיר המשיך בימים של עוצמה והשוורים די מחייכים, אולם אני חייב להוסיף ולחדד נקודה חשובה מאוד בהבנת התהליך שלי והוא עניין התבססות שחסר לי.

מחיר לרוב לא עולה ברצף ללא התבססות, אתמול כתבתי על כך בקצרה והיום אני רוצה לחזור על הדברים, שני מקומות בחינה או התבססות המחיר צריך לעשות על-מנת להשלים את הפזל  ועל-מנת ליצור לנו הזדמנות ללונג חדש.

בחינה ראשונה:

בחינת קו הציר שנוצר כתוצאה מהשפל שסימניתי “כתמיכה ראשונית” קו  ציר זה  ככל שישמש כרצפה מסמן על  כי הדרך צפונה קצרה ממה שחשבנו. השענות על הקו עלולה להפוך אותו לרצפה שתשבר ותאפשר למחיר בחינת הנמוך המסומן בסימן מכירות קצה.

בחינה שניה:

בחינת הקו התמיכה שנוצר כתוצאה מהנקודה שסימנתי “מכירת קצה” בחינה על כל גווניה שלא כוללת השענות היא מצב שורי שגם הוא יאפשר הגדרת הזדמנות נוספת ללונג.

כמו בבחינה הקודמת השענות עליה עלולה להביא לשבירה מטה דבר שלמעשה יסמן לנו כי טרם קבלנו את נקודת מכירת הקצה והאווירה הדובית תחזור להיות נוכחת.

חשוב להבין רצף תנועה עולה או רצף אירועים עולה מבלי שזיהית את התחלה שלו לא יאפשר לך להצטרף או שיאלץ אותך להצטרף באמצע הדרך – המצב מסוכן.

נכון העלייה אתמול בשוק הייתה ללא מאמץ והיא הגדולה ביותר מאז 1982 כפי שקראתי באחד מאתרי הכלכלה, אך כאמור חסר לי חלק בתמונה, החלק החסר גורם לי לאי נחת.

מצד אחד מניות איכותיות היושבות ברשימת העבודה ואתה רואה כיצד הם מלאות אנרגיה לנוע צפונה ומצד שני החשש מהרצף העולה בשוק ללא התבססות.

בסופו של דבר לבטח אשקול, שיקול מקומי כיצד לסחור ולעבוד בהתייחס לכל מניה ומניה באופן אישי. סה”כ רציתי לשתף אותך שתדע מה עובר עלינו סוחרים מקצועיים בבואנו לקבל החלטה.

שהרי מעט מאוד פעמים יש לנו תמונה משולמת לקבלת החלטות ואנחנו תמיד עסוקים בשאלה האם המינימום מידע שיש לנו כרגע מספיק בכדי לקבל החלטה מסחרית או החתיכה החסר אמור לגרום לנו להמתין למקום טוב יותר – בעולם של זהרטרייד  זה נקרא רמת הלוג LOK-Level of knowledge .

דוגמא פשוטה לאחרונה העלינו בעקבות סריקה של אחד הבוגרים את המניה FBP , כניסה בשבירה מעלה  בתחילת החודש (נדמה לי  זה היה ביום שישי ) ודאי כבר הביא את הפועלים ליעד רווח ראשון, אך מי שנכנס בהמשך אז המניה כמעט הגיע ליעד רווח (אזור 9.70 ) ובעיקר היה עסוק בסוף יום המסחר בשאלה מה לעשות עם תצורת סיום היום?

מה לעשות? לאור  זנב המוכרים שנוצר במנייה טרם הגעה ליעד רווח (תחושה הקרבה ואי הגעה תמיד מפחידה סוחרים שמה פספסו ואלי הזדמנות או חובה לפעול כעת).

האם לצמצם פוזיציה, האם לסגור או להיות סבלני ולתת לדברים להתפתח תו ך כדי יישום האפשרות של לקיחת האפשרות שנשלם את מחיר הטעות.

מצאתי שמי  שפתח עמדה גדולה מדי הלחץ גרם לו לממש ולעומת הקבוצה השנייה שבחרה לחכות בסבלנות… אני גם נוהג לרוב כמו הקבוצה השנייה ככל שאני מקיים את הכלל של עצמי לפתוח עסקה כנגזרת של מחיר טעות.

כיצד לדעתך נכון לפעול כעת לאור תצורת העלייה בשוק? אשמח לדעתך



חסר לי חתיכה בפזל by Zohar Leibovich on TradingView.com

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 comments on “רנה דקארט. תמונת מצב יומית 08.11.18”

  1. שלום
    לדעתי יש כרגע צורך להמתין ולראות האם השוק הולך לבחון את מחיר התמיכה הראשונית ומה יעשה בעקבות כך האם ילך הצידה מה שלדעתי יראה על המשך איסוף ירד כלפי מטה ואז יש להמתין ולראות האם יבחן את מכירת הקצה או יחזור לעליה ואז יתכן מאוד שיתחיל במסעו צפונה עד סוף השנה ויהיה כדרי להצטרף לפי החוקים שלנו. שבת שלום

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross