ראיתי דובי מציץ – סקירה יומית (17.05.16 eod)

לחץ דובי?
לחץ על החלקים התחתונים

ככל שהזמן עובר והמחיר נשען על חלקו התחתון כך גדל הסיכוי לפריצת קו התמיכה הנוכחי. זהו הסימן הדובי המצטבר לעת עתה.

כך שניתן לומר בצורה מצטברת יש לנו שלושה סימנים עיקרים או משלימים דוביים הראשון הוא הקרבה לקו ההתנגדות ואי הגעה אליו, השני הוא השענות המחיר על החלק התחתון והשלישי הוא התחזקות האינדקס דולר שהזכרתי לפני כמה שבועות שלרוב משפיע דובית על השוק (יחד עם פרסום נתוני אינפלציה מאתמול המהווים איתות לאפשרות קרובה משהיה נדמה לגבי העלאת הריבית בארה״ב).

מצד שני ביחידות הזמן הגדולות עדין אין ביטוי דובי, הדיסונאס בין התמונות לרוב מוכרע ע״י המפות הגדולות, לכן אני מציע שני חלופות פעולה:

  1. פתיחת פוזיציה בחלקי r קטנים מיחידת הבסיס והגדלה ככל שיבוא סימנים מחזקים
  2. המתנה לסימנים נוספית ביחידות הזמן הגדולות כמו פריצת גבוה/נמוך קודם.

השאלה אינה מי צודק. למרות שממרום שנות הנסיון שלי עדיפה האפשרות השניה, כמובן מי שמוכן לשלם את מחיר הטעות ולפעול לפי סעיף אחד ודאי מגיע לו הרווח מזכיר לכם ולי הספקולציה הינה הנכונות לשלם מחיר בגלל פוטנציאל הרווח ואנחנו הרי ספקולטנים רק היכולת והנכונות לשלם את מחיר הטעות מביא לרווחים.

את הדגש להשענות המחיר סימנתי במסגרת במפה השבועית.

עוד הוסיף מקריאה והתבוננות במפת השוק היומית כי נמצאים סימני פיזור מצטברים, דויד וויז הפנה את תשומת לבינו בסקירה היומית שלו בכך שכל נסיונות ההמשך אחרונים (מעלה) לא צלחו ולאור התצורה והתנהגות וזהו סימן פיזור מובהק.

סינון והכנה של רשימת שורטים איכותית עשויה להיות לעזר רב במקרה של פריצה. במיקום ובתצורה הנוכחית הייתי מזדרז ולוקח יעדי רווח ראשוניים ומאפס סיכון. את היתרה הייתי ממקסם. כל זאת בגלל שעדין אין תמיכה במפות הזמן הגדולות.

אולם יש לזכור כי כמו בכדורגל ככל שאתה תוקף ולא מפקיע לבסוף קורה לך ההפך, כך גם בשוק ככל שהמחיר לא יצליח לפרוץ נקבל תופעה הפוכה של ריצה חזרה מעלה והשאלה שתחזור לפתחנו האם העוצמה שלה תספיק לפרוץ את גבוה כל הזמנים.

הפינה אינה פשוטה וקלה והנסיון להתחיל לבנות פוזיציות מצטברות לתיק ארוך זמן אינה חד ערכית, אני מנסה לסקור לכם את כלל האפשרויות בכל רגע נתון כל זאת בכדי שנהיה ערוכים לפעול על כל התפתחות מהתרחשים המוזכרים.

״כשאין ביכולתנו לקבוע מה אמת, עלינו ללכת בעקבות מה שסביר ביותר.״ אמר דקארט וזהו מסר הסיום שלי היום (לבטח אחזור עליו בעתיד)

יום מזהיר לכם, זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross