קונים ונסוגים. תמונת מצב יומית 20.6.18

קונים ונסוגים

קונים ונסוגים

קונים ונסוגים, כפי ששערתי (הסיבה ששערתי נובעת מצפייה בהרבה שערים 🙂 ) ענף המולכים למחצה יכביד קצת על השוק בגלל המכסים והשינוי המלצה של משהו נבע כנראה מהבנה או ידיעה של בעניין.

השוק מתחילת שנה עלה ב-3.33% מגזר הטכנולוגיה מוביל בעליות של מעל 13%, הענף המוביל בתוכו הוא דווקא התוכנה עם עליה שנתית של 19.5%, ענף המוליכים למחצה עלה לאחר הירידות מעל 12%.

מצד שני ענפים חלשים היו התקשורת, הטבק ומוצרים הקשורים לצריכה ותחזוקה ביתית שהיו גורם ״מאזן״ למדד עצמו (אגב הנדל״ן ירדה מתחילת השנה בכ-4%).

אין שינוי בהבנה מיום ליום מבחינתי כל ירידה בחולשה היא הזדמנות לקנייה, זה בא לידי ביטוי בתוצאה הסופית של כל הימים האחרונים, כאמור מבחינתי המשך תיקון הוא תהליך בריא.

מונדיאל – חג של עולם הספורט

אני מקבל בפייסבוק תמונת ממכרים שטסו לראות את משחקי המונדיאל, בעיקר מרגש אותי לראות תמונות שלהם עם אוהדי מדינות ערב שהם באחווה ורעות, כולם באו לחגוג וליהנות פתאום המאחד רב מהמפרדה, לא מזמן שאלו אותי מה פירוש המילה מונדיאל, עניתי חיוג לירח (מון ודיאל).

אתם יודעים שאני אוהב להרבות במחקר, בקריאה בקיצור בלימוד וכו. אך חשוב שהמעשה עצמו יהיה למען תכלית ראויה ולא מעשה לשם מעשה, התכלית הראויה שלי משתקפת מתוך עולם המסחר והנחלה של הידע והמיומנות הלאה.

הנה אכתוב לכם פסקה (נכתבה בעזרת משפטים ואמירות של ספורטאים) על מנת להסביר את עניין הקישור למסחר והמיומנות שלנו בה.

מצד אחד ״בשדה הספורט אתה נמדד על-פי מעשיך ולא על פי מי שאתה״ (אלת׳ה גיבסון) מצד שני ״יכולת יכולה להביא אותך לשיא, אבל דרוש אופי כדי להישאר שם״ (ג׳ון וודן) אתם מבינים כל הסוד הגדול הוא לא כיצד לעלות ולהתייצב לעלות ולהתייצב, פגשתי לא מעט אנשים בחיי שעלו לרגע לגדולה ולא נשארו שם, פגשתי מיעוט איכותי בעל אופי ומידות שעולה ומתייצב עולה ומתייצב.

אפילו אני במשחק של ״סולמות וחבלים״ מצאתי את עצמי לא פעם נופל על משבצת החבל (שהורידה אותי חזרה לנקודה מסוימת) – משבצת בחיים שהבנתי שנשלח לי שעור חשוב שעלי ללמוד או לתקן אם רוצה להישאר בפסגה הבאה.

סיכומו של דבר התנהגות מכוונת או אקראית תביא סוחר לתוצאה אך ורק הבנה שיפוטית עמוקה את עצמו ואת השוק יישארו אותו שם.

נסיים באופי הכתיבה היום ״שחקן הוקי טוב משחק איפה שהדסקית נמצאת, שחקן הוקי גדול משחק איפה שהדסקית תהיה״* (ויין גרצי). / ההדגשה אינה במקור

יום מזהיר ומבורך
זהר ליבוביץ

  • הערה בעולם המסחר הנחת יסוד שלנו שאיננו יודעים לחזות את העתיד רק את הפוטנציאל לעתיד

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross