פיצה האט. סקירה יומית 14.11.17 – כיצד ללמוד לסחור בעזרת פיצה

פיצה האט ושוק ההון

פיצה האט

בקפה של הבוקר אני קורא כתבה בעיתון גלובס  “כל מי שמכין פיצה בערב לחברים ואמרו שזה מדהים פותח פיצרייה”, לכאורה עסק פשוט עם מוצר פשוט – ככל שקוראים את דבריו של המנכ”ל והבעלים של פיצה אט אודי שמאי – מבינים שלא פשוט להיות פשוט.

אני תוך כדי קריאה בא לכתוב או נקרא לי “כל מי שקנה פעם מניה והרוויח…. בטוח כי פיצח את הגנום של השוק”, ממש כך רק שבתחום של מסחר יש לזה אינטרפרטציות כמו כל מי שקנה ספר או כל מי שראה איזה פרק או עסקה ברשת בטוח שהנה אני פותח חשבון ובום עף לשמיים.

הרי זה כל כך פשוט כל מה שצריך זה לדעת ללחוץ על שני כפתורים בסה”כ – לא מכשלה גדולה והצורך והתקווה והחומר שהמוח משחרר מהאשליה של – זהו פצחתי את זה ואני שם, ממש כמו פיצה בצק, רטוב,גבינה ותוספות הם תמיד שדרוג ויש לי עסק.

אתה ודאי יודע היום כי התייחסות לשוק ההון בהגד “זה תחום קשה לעשיית כסף קל”, הוא מאוד נכון, נכון הקשה הוא קשה אבל ככל שדורכים ולועסים אותו ומבינים אותו הופך מקשה לקל. אגב אני רוצה לספר לך שהניצחון הראשון שלי בהתחום היה הרגע שבו הבנתי שזה יהיה פשוט – רק כשתהיה לי הבנה של תהליך מגובה בשיטת עבודה מסודרת, בדיוק כמו שאני מנחיל לך כיום, דרך מחשבה והתנהגות שהיא שיטה עובדת

ככל שאני קורא את הכתבה אני מבין עד כמה שמאי (מנכ”ל ובעלים) הוא בהחלט בן אדם, בעיקר כי הוא מבין אנשים וזה בא לידי ביטוי כדוגמא במספר דברים, השכר לעובד, מדיניות פיצוי הלקוח וההבנה כי הכל נזיל ויכול להשתנות מצד אחד ומצד שני הוא מבין שלמרות הגודל יש עוד לאן לגדול ככל שיש הבנה תהליכים כיצד לשפר אותו והורדה לשיטה מדוייקת.

אז פיצה, חומרים בסיסים, תנור טוב, מקום עובדים עם מיומנות בסיסית ויש לכם עסק? אז המפתח בסופו של דבר הוא בהבנה המדויקת של תמחיר ותהליכים, סוחרים שלפני כמה תכניות של עושים דווקא לוייקוף, הזכרתי חברות שעושות אופטימיזציה לנושא משלוחים ובעידן של היום זה גורם קריטי, אז בסוף מה שהופך פיצה לרווחית זאת חברה כמו דרגון טייל (הזכרנו אותה בנוגע להנפקה של באוסטרליה).

אז הנה בשוק רווי וצפוף סניפים מחשבה והבנה מאפשרת למשהו פשוט להיות רווחי לעומת פשטות מתעתעת למי שלא מבנים תהליכים ופותחים סניף או קונים זיכיון וכושלים.

כך למשל כל מי הספיד את השוק בשבוע הקודם כאילו בום הולך להתרסק נוכח לדעת שלא כך הדבר. ניתוח שעשיתי למרכיבי השוק והמבנה שלו הראה כי תמיכה מצד מדד התחבורה המצוי במכירות יתר יחזיק את השוק ואף עשוי לעזור לשבור את תקרת הזכוכית של ה-2600.

השוק מתבסס במקומו הנוכחי ויוצר בסיס לקו תמיכה חדש שלאורו נוכל למדוד ולהבין לאן פנינו מכאן? שבירה שלו ודאי תהיה סימן מצטבר נוסף, אבל עד אז נמשיך בכל עוד…

עוד כתבות שקראתי היו על עצמאים שקשה להם לחסוך לפנסיה למרות החוק, תספורת באגחי”ם ושוב אני מבין ושמח כמה הבנת השוק מאפשרת לנו אלטרנטיבה שאינה תלויה באף אחד – שכחתי גם לספר שאחת הארוחות האהבות עלי זה סלט ירקות שאני אוכל אותו במקום עם לחם עם משלושי פיצה, על מנת להבין לעומק את השיעור צרפתי כאן למטה קישור שיסביר לכם את כל הסקירה והשיעור של היום – מומלץ לצפות עד הסוף, ואז לענות על השאלה ואיפה הכי כדי ללמוד להכין פיצה, אצל שמאי הבעלים של פיצה האט, או מתוך מתכונים ברשת.

בכל מקרה אנחנו לא שומרים סודות ומתכונים – אז הנה  מתכון להבנת הסיקה והשוק.

לרוצים להבין עוד על שוק ההון ופיצות הכנתי לכם סרטון שמסביר הכל – קישור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross