עסקת שורט short (סקירה יומית 20/7/17)

השוק עולה ואתה עושה עסקת שורט?

עסקת שורט short

אתמול חזרתי לסחור אחרי מספר ימים שלא סחרתי, זוכר שאמרתי לך שהדבר החשוב ביותר שחוזרים לסחור או עיקרון ההדרגתיות להתחיל בקטן. כשחוזרים לסחור מצד אחד השכל והאגו מגיעים עם תודעה של אנחנו מבינים ושולטים בחומר (כוחי ועוצם ידי) ואז כשפעולה קטנה לא מצליחה היא גוררת אחרת פעולות רבות שהולכות וגדולות מתוך היא הבנת אפסותנו.

בספר דברים מובאים הפסוקים “וּבְקָרְךָ וְצֹאנְךָ יִרְבְּיֻן וְכֶסֶף וְזָהָב יִרְבֶּה לָּךְ וְכֹל אֲשֶׁר לְךָ יִרְבֶּה: וְרָם לְבָבֶךָ וְשָׁכַחְתָּ אֶת ה’ אֱלֹהֶיךָ הַמּוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים: הַמּוֹלִיכֲךָ בַּמִּדְבָּר הַגָּדֹל וְהַנּוֹרָא נָחָשׁ שָׂרָף וְעַקְרָב וְצִמָּאוֹן אֲשֶׁר אֵין מָיִם הַמּוֹצִיא לְךָ מַיִם מִצּוּר הַחַלָּמִישׁ: הַמַּאֲכִלְךָ מָן בַּמִּדְבָּר אֲשֶׁר לֹא יָדְעוּן אֲבֹתֶיךָ לְמַעַן עַנֹּתְךָ וּלְמַעַן נַסֹּתֶךָ לְהֵיטִבְךָ בְּאַחֲרִיתֶךָ: וְאָמַרְתָּ בִּלְבָבֶךָ כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי עָשָׂה לִי אֶת הַחַיִל הַזֶּה” ספר דברים פרק ח’, פסוקים י”א-י”ז

החלטתי שאני חוזר ממש בקטנה מתרגל “לקור של המים” ואמרתי ככל שאצא מסיכון אפתח את העסקה הבאה.

זהר איך ביום של עליות שהשוק רק עולה פתחת 4 עמדות כולם עמדות מכר?

אני פותח את השוק, הוא הראשון שמנחה אותי, מורה הדרך שלנו, אני מבין עליו תודעת הלונג ודאי מלווה אותי, אך אני מזכיר לך את שאני מלמד אותך תמיד בשוק לא אכפת לנו מה קורה? בעיקר אכפת לנו איך זה קורה? כל הסוד והסיפור הוא באיך! אני רואה את השוק עולה, פותח את כלי הרדאר שוק ומדדי העוצמה שלי ורואה שהשוק באנמיה הוא פשוט מחליק מעלה בלא עוצמה בתוך היום.

ואז על הבנת החוקים אני פועל בניגוד לחוקים (לכאורה), אני מחפש מנייה שמתנהגת כמו השוק, נמצאת פאזה אחת באיחור שמספרת לי א הסיפור הבא “הגעתי למקום מכאן אשאר או אחזור למקומי הקודם”.

בום פועל על NFLX כמובן כמו שהעליתי פותח שורט על המניה כמות קטנה 100 מניות (סשן צהריים ועוד רק חזרתי מהפסקה של כמה ימים) יעד ראשון קרוב ממש ולא נותן לכמות הקטנה לנהל אותי, מזכיר לעצמי שהשאלה שאשאל את עצמי בסוף היום “עד כמה נהגתי כמו סוחר?”

50 מניות נותרות, המחיר יורד בדולר עולה בדולר וחזרה מטה, אך כמעט ולא עולה מעל מחיר הכניסה שלי.

הדבר מאפשר לי בשלב מסוים לנעול רווח ולהעביר את הסטופ למחיר הכניסה.

שמונה בערב משאיר אותה ועוד 3 מניות במצב דומה, נוסע לאכול מרק עגבניות (המרק האהוב עלי) אצל טוליפ בת”א יודע שאני בנסיעה ועלול למצוא אותו סגור, אומר לעצמי מקסימום כן ואם הוא סגור אשב במרקיה ליד.

מגיע המקום פתוח, קבוצה של תיירים הגיעה למקום וגרמה למקום לשקוק חיים כאילו מדובר באמצע היום, התיישבנו הוא מזהה אותנו ומספר לנו כמה מזל שיש לנו שלרוב הוא בדיוק סוגר, שלא להזכיר כי איך שהגעתי גם מצאתי חניה חינם ממש מולו.

יושב מחייך איזה תחום מענק, יצאתי לאכול ויש לי כרגע הון שעובד בשבילי ללא סיכון, המקסימום שאני מקריב זה רווח שממילא לא היה שלי לפני כן, כשאני מערער לעצמי עד כמה נהגתי כמו סוחר, אני כולי חיוך וגאווה התחלתי בקטן הגדלתי עם ההצלחה נעלתי רווח ומקסמתי תהליכים אינני יודע מה תהיה התוצאה שאחזור, התשובה מעניינת רק את האגו ואת הכיס, את אני הסוחר כי כלל לא מעניינת.

תוצאות היום והתנהלות

השוק עולה בזליקה ואנחנו מוכרים את NFLX

סיימתי לאכול ויתרתי על הבלינצ’ס גבינה, אני נאלץ למעט בדברי גבינה כשיש לי התקף קרוהן אפילו על אלכוהול ויתרתי, נסעתי הגעתי אל מול עמדת מחשב, ואתם יכולים לראות איך במנייה אחת בלבד  ובעזרת הון עצמי של 5000$ ניתן להרוויח מעל 200$.

מעלה פה גרף שלה בתוך היום עם רמז ודוגמא לשימוש במכונה האמת המכונה בעולמנו VOL וכיצד בעזרתה ובעזרת התנהגות המחיר והזליגה של השוק מעלה הבנתי שנכון לבנות עמדת שורט.

אי אפשר לעבור על החוקים מבלי להבין את החוקים, החוק בא לשמור אותנו ואת הכלל בדרך כלל, אך לכל כלל יש יוצא מן הכלל שלא מעיד על הכלל.

ככל שתהיו לידי במסחר אנסה לפשט את הדברים, היום הענקיות מיקרוסופט וויזה מפרסמות דוחות, לכל אחת השפעה סמנטית על המגזר שלה.

יום מסחר מבורך מתוק ומזהיר לכם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross