שהעולם צועק זאב זאב, נצעק שחף שחף – סקירה יומית (31.03.16 eod)

זכרו תמיד לא להוריד ראש ולאבד את התמונה הגדולה
זכרו תמיד לא להוריד ראש ולאבד את התמונה הגדולה

סקירה יומית: תם עוד רבעון, אני רוצה שנביט רגע במפה הרבעונית. תראו כמה היא נקיה מרעשים, כמה המגמה ברורה, כמה לא עולים ממנה ספקות, כמה החולשות בחיים הם בסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו במקום לחיות את מה שמונח לפנינו.

על קצה הלשון בא לי לצוטט “הפוליטיקה היא השגת מה שהיה קורה ממילא (הנס מגנוס אנצנסברגר) הנטייה של הסוחרים להביט על התמונה מקרוב מדי נובעת בעיקר משתי סיבות: הראשונה הצורך והרצון לתגמול כאן ועכשיו והשנייה הרצון להיות הראשון שפועל, זיהה, אמר, כתב וכו, שתי הסיבות המוזכרות גורמות לעיוורון בראיה הכוללת של תהליכים גדולים הבולעים לתוכם את כל הרעשים הפנימיים שבאים לעשות מניפולציה על “השחף שאינו מגיבה עוף”.

אנו ב-zt מזכירים ללא הרף את חשיבותה העליונה של התמונה הגדולה והכוללת, לא להוריד את העיניים מהאופק. בניגוד לקיים בתורת של ניתוח טכני בהם טכנאים מחזיקים במושג מגמה ראשית, אצלנו בניתוח השיפוטי יש מושג המיוחס לממד הזמן הראשי – מימד הזמן הראשי והמשתמע ממנו הוא נר לרגלנו כמנחה אסטרטגי ראשי.

התבוננות בגרף הרבעוני לאחר תיקון בזמן שהיו ברבעונים אחרונים מעלה אפשרות סבירה לראלי נוסף ויש לקחת זאת בחשבון, אני לא אומר בכל רגע נתון לא יכול להתחיל התיקון שרבים מזכירים או מייחלים אליו, עוד אפשרות קיימת שהרבעון הבא יסתיים בפריצת דמה אז אתחיל לדבר על שינוי טקטוני שעולה מכך, אבל עד אז רק מזכיר עד שלא נקבל סימנים – לא מומלץ לפעול כנגד השוק.

בסקירה הזאת מיותר להיכנס למה קרה אתמול ברמה היומית ואפילו השבועית, כי אני רוצה שנשאר במיקוד ונתבונן במפה הרבעונית וזהו ! (זכרו את הכלל שלנו ב-zt פעם ביחידת הזמן נביט על השוק במימד הזמן, הפעם תורו של הרבעון.)

חשוב להבין כיצד בני האדם מתנהגים וחושבים, זאת דרישה בסיסית בדרך להיות סוחר מצליח, הוסיף לחדד את הדברים בהבנה ובניתוח של בריאן ארתור “כיצד בני אדם חושבים חשיבה הגיונית במצבים מסובכים שאינם מוגדרים היטב? הפסיכולוגיה המודרנית מספרת שבתור בני אדם, יכולנו להסיק היסקים לוגיים מוגבלת למדי ואנו משתמשים בהם במידה מוגבלת בלבד. אבל יש לנו יכולת יוצאת מן הכלל לראות תבניות, לזהותן ולהתאימן זו לזו – התנהגויות המעניקות יתרונות אבולוציוניים ברורים. בבעיות מסובכות אנחנו מחפשים אפוא תבניות” היכולת היוצאת מן הכלל לראות תבניות מביאה לתגובות שרשרת בהתאם ומכאן חשיבות ההכרה וההבנה ההתנהגות החברתית של אנשים וסוחרים.

בכדי להבין על מה אני מדבר בין להבין את התמונה הכוללת לבין הסתכלות על מפות קטנות בלבד תביטו לרגע במניית וול דיסני בו זמנית הן למשל ברבעוני ותראו מה קרה שם אפילו תרדו לחודשי מול התבוננות במפה יומית, חשוב להבין שמעולם לא נחווה תוצאה גדולה שכזאת אלה בהבנה התנהלות ואולי למי שיש כוחות על נפשיים מהתנהלות במפות הזמן הגדולות.

מרימים ראש תמיד, התקווה הפתרון נמצא תמיד באופק הדרך להגיע אליו היא רק במיקוד המבט והרמת ראש, נסיים כרגיל מציטוט מספרי (החובה) למסחר של ריצארד באך “השחף המגביה עוף, הוא זה המרחיק ראות.”

יש כאלה שרוצים להיות זאב (מוול סטריט) יש כאלה שרוצים להיות שחף, בהתייחסות שלנו לעולם המסחר כאומנות ומיומנות אנו חווים תהליכי התפתחות מדהימים ובכל רבעון מזמינים אתכם להצטרף אלינו.

שבת שלום מבורך מתוק ומזהיר – זהר ליבוביץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross