סקירה יומית 29.09.15 – האם ניתן להצטרף לעסקה שורט בכל מקום?

סוף רבעון, סוף חודש
סוף רבעון, סוף חודש

חג שמח, אנשים רואים את הנפילה של אמש ומיד הם חוזרים להרהר האם לא היה נכון להיכנס?! אתמול או שלשום, אז לפני שאני עונה ,התשובה נמצאת בגוף הגרף המצורף ברצוני לעלות ולהדגיש כמה נקודות.

הראשונה בהם לחזור על כך שיש להחליט על חוקי התנהלות, חוק התנהלות טוב נמדד בכך שהתועלת שהוא מביא מעצם קיומו גדולה מחסרון מאי קיומו.

הנקודה השנייה היא בחירת מפת התנהלות כזמן מינורי ע”פ שיטת המסחר הרב ממדית שלנו ואי הסתכלות בזמן שמתחת למינורי.

אז בהתייחס לנקודה הראשונה עם אתם מקבלים ומבינים את חשיבות התחנה אז ודאי תקפידו על חוק זה. אי הצטרפות בתחנה יגרום לכם לוותר על הצטרפות בהמשך. האם החוק הוא טוב או לא?! תבחרו בתחילת דרכם המסחרית אבל מרגע שבחרתם, כפי שאנו ב-ZT  בחרנו נתנהל בעקביות בעניין, כך שאם פספסנו תחנה נחכה לתחנה הבאה ולא משנה מה קורה במקרה הפרטי אלה במקרה הסתברותי.

התבוננות במפת הזמן היומי תזמון נקודת כניסה הייתה קשה בדיעבד ניתן להוסיף לה הרבה הסברים וטיעונים, אנו הצבענו על נקודת כניסה ברמה יומית שהתחילה ממסחר תוך יומי (בגלל שהתרחשה באמצע התווך) שמי שלקח אותה ודאי נהנה מהפירות, תחנה שהתרחשה באמצע שבוע כפי שמסומן על נקודת פריצת הדמה בגרף שאחרי הגיע דחף הכניסה מטה.

אז נשאלתי לקראת סוף שבוע קודם “ואם לא נכנסתי בתחנה ביומי אבל אנחנו בסוף שבוע ויש תחנה בשבועי האם נכון להיכנס?” התשובה הייתה ודאי אם משהו מתנהל ברמה שבועית ודאי שנכון לו להיכנס בתחנה כשיש המחיר כרגע בשוק נמצא סביב יעד רווח ראשון, אבל ודאי במניות הן עברו אותו.

אני אישית: ללא פתיחת העמדה התוך יומית הייתי מעדיף לחכות לשוק על הנמוך החודשי הקודם ואז להחליט, אבל המסחר התוך יומי ויציאה מסיכון אפשרו להצטרף למהלך חסר סיכון.

כרגע נראה שאם הסגירה החודשית תהיה על הנמוך כנראה שהתמיכה לא תחזיק, אבל אנחנו נעקוב ונראה איך זה קורה ואיפה זה קורה ואז נכלכל את צעדינו לעמדה הבאה ובתחנה הבאה.

גם בחג הסוכות יש כללים על גדול הסוכה כפי שדרשו בית שמאי, גודל המכיל שולחן או ביטוי אחר לגדול, גדול שניתן לדור בו, אם לא נתקיימו הכללים זאת לא תחנה, סליחה זאת לא סוכה.

נצא מהבית נעבור אל הסוכה נביט על הדברים ממקום אחר ונזכור, שורש מצוות הסוכה היא הזיכרון, כנראה שמי שמכיר את תכונת האדם מודע לשכחה או להדחקה שיש לאדם ומכאן ששורש המצווה היא הזיכרון של הישיבה בסוכות ביציאת מצרים, אם זה סוכה פיסית או אם זה ענני כבוד ששמרו עלינו.

חג סוכות מבורך מתוק ושמח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross