מה איתי ? סקירה יומית 27.02.18

חודש פבר לקראת סיום

ארוחת בוקר במשרד, תוך כדי מריץ רשימת שירים אקראית של היוטיוב (בוחן את האינטליגנציה שלהם לבחור לי שרים שאני אוהב), אריק אינשטיין וג’וזי כץ מתחילים לשיר לי “מה איתי, מה איתי?” קליפ בבימוי של אורי זהר. זה מוציא ממני את הדברים שאני רוצה לכתוב עליהם היום:

מה איתי, מה איתי?

לא כל כך בא לי לכתוב הבוקר, משהו לא שלם לי בהבנה שלי את הצומת הנוכחית בעיקר בהתנהגות השוק, אנסה לאסביר למה אני מתכוון:

זה שהשוק במגמה עולה כפי שראינו זה ודאי ברור, חלק ראו שפלים עולים, חלק ראו תבנית של ספל ידית, חלק תבנית של רצפה כפולה שכעת פורצת, חלק ראו היפוך על ממוצע כזה או אחר, חלק ראו דשדוש רחב שהמחיר נע מצד לצד וכעת ובדרכו למעלה – המון סימנים טכניים ברורים  אבל לא על כך אני מדבר.

כסוחר ומנתח שיפוטי, רמת הדיוק אליה אני שואף גבוה מהבנה הטכנית הכוללת. אני לרוב עסוק באיך? השוק יעשה משהו ולא במה? הוא יעשה.

צריך להבין סוחרים ותיקים ומנוסים התודעה האסטרטגית שלהם כבר די מופתחת. ההבדל בין סוחרים ותיקים אינה בהבנה האסטרטגית כי עם בהבנה של האיך? (את חלקם האיך בכלל לא מעניין או מודע)  הבנה של האיך היא המאפשרת דירוג איכותי של הנעשה בכל רגע – איכות זיהוי האיך משפיע על הבחירה והתזמון של הדברים.

בניתוח שלי את הדברים הבנתי שהשוק רוצה שואף לעלות, אך ראיתי או הבנתי שכמות הקונים שצריכה להגיע בכדי לאפשר זאת צריכה להיות מסאבית וטעיתי בהבנה של האיך או עם להקל על עצמי יותר משטעיתי לא לחקתי בחשבון משהו נוסף. לא לקחתי בחשבון כי המחיר יכול לעלות בקלות לא רק כתוצאה מהגעת מאסת קונים אלה גם כתוצאה מנסיקת המוכרים הפסיביים שזה מה שבעיקר במהות של אתמול.

יכול להיות שלפעמים דברים לא קוראים בדיוק כמו שחשבנו, רצינו או ניתחנו ומביא לכך שהאגו מתחיל להיכנס לתמונה. הוא לא רק נכנס לתמונה כצופה הוא נכנס ורוצה להתיישב על הגהה ניהול הפוזיציות כך קרה אתמול בבואי לסחור בתוך היומי. כנראה לחפשתי לראות הקושי של השוק לעלות ובשני הזדמניות (בחלק הראשון של היום) מכרתי סימני חולשה, שהסתיימו בהפסד.

שוב מזכיר לעצמי תפסיק לרצות לראות דברים ותתחיל לקרוא את הדברים. לפעמים לעצור לרגע ליום או יומיים על מנת לעשות Reset למחשבה היא ה-Restart הכי טוב לעצמנו, בינתיים נראה לי שהגדות הם עדין המקומות הטובים ביותר שאוכל לחכות לשוק כרגע. האמצע הזה הוא לא מקום נח בעבורי.

דויד ביאלי אמר “בכדי להיות עשיר אתה צריך ללמוד לפתח את המיומנות של לעשות כסף בזמן שאתה ישן”, אז כל מי ששואל הבוקר למה אני לא כל כך עשיר, התשובה היא כי אני לא ישן הרבה 🙂

פורים שמח מלא שמח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross