סקירה יומית 20.09.19 – על בחירות בחיינו

הקונים לא משתלטים

בחירות

אני רוצה להביא לך ציטוט של גור וידאל “חצי מהעם האמריקאי מעולם לא קרא עיתון. חצי אף פעם לא הצביע בבחירות. עלי לקוות שמדובר באותו החצי”

זה מצחיק/עצוב ומדהים הציטוט – יש בו הרבה עומק הרבה מציאות אמיתית.

אני לרוב עסוק בסקרנות שלי להבין את עולם המניפולציה. רואה בה מפתח חשוב ועיקרי להוויה שלי כסוחר. 

בבחירות האחרונות לא היה חסר לי מיני אלפי דוגמאות חיות לראות כיצד כולם עושים מניפולציות – שלא פוסקות גם כעת. 

הלעג הגדול כלפינו זה לומר לנו אלה חוקי המשחק הכוללים, אנחנו הפוליטיקאים מבינים אותם ולא לוקחים את הדברים ברצינות גבוה מדי אפילו דברים מצחיקים אותנו. אל תתייחסו ברצינות לדברים שלנו.

כן נשבע לך שאם לרגע אני מדמיין שאני נכנס לנעליים של פוליטיקאים, אז אני שובע אותם צוחקים לנוכח התגובה והיחס שלנו לדברים שלהם.

אין פליאה, שרבים לועגים וסולידים לנבחרי הציבור, העצב הוא ההבנה שבסוף נבחרי הציבור הם בבועה שלנו של עצמנו. 

התיקון הראשון שצריך להגיע הוא לא תיקון לחוק או לממשל – הוא בעיקר תיקון של עצמנו כלפי עצמנו, באופן שבו אנחנו עושים בחירות בחיינו או מוותרים עליהם.

חופש בחירה

בחירות וחופש הבחירה הוא נושא ועניין עמוק, הדיון בעיקר צריך להתחיל האם יש לנו חופש בחירה? והיכן בכלל? 

התשובה שלי מבלי להיכנס לדיון עמוק, היא ודאי שיש לנו חופש בחירה. חופש הבחירה מצוי במודעות שאני יכול לבחור וביישום שלו של להתחיל לבחור – רוב האנשים לא בוחרים.

ואם פתחתי בעניין המניפולציה אז העולם מתחלק לשניים כאלה שוויתרו על הבחירה והעולם עושה עליהם מניפולציה לבין כאלה המודעים ומכאן נשמרת להם חופש הבחירה.

יש כאלה הבחירה שלהם היא מאזן איימה תמידי ויש כאלה שמבינים והפנימו תודעות שפע ומכאן אין להם צורך במאזן אימה

כעת תוכל להרהר ולחשוב למי מהם יש בהם חופש בחירה אמיתי? שתף אותי במחשבות שעולות בך.

מצב השוק

פתחתי את השבוע בפער בין התמונה השורית (העובדתית, לבין תחושת אי נוחות, התכווצה לי הבטן מהאופן בו דברים מתפתחים). 

המשמעות האופרטיבית הייתה: הרגשתי יותר נוח עם הזדמנויות לפתוח שורט מאשר לונג.

אפילו פתחתי שתי עמדות שורט קטנות שהיו בסמן ימני לירידות, זאת דרכי לפעול בשוק תמיד כשאני רואה משהו לפעול.

לפעול המשמעות שלו לשים כסף – גם אם העסקה היא קטנה, בעיקר אני רוצה לשמר את הכושר לראות, לעבד להגיע למסקנה ולפעול.

המשמעות היחידה של יושרה בעולם המסחר היא רק בפעולה בפועל התואמת את האמירה שלך בדבר put your money where your mouth is.

השבוע שלפנינו מתאפיין בהתנהגות אנמית. זוהו שינוי התנהגותי לעומת המקטע הקודם, בהתחלה ייחסתי זאת להמתנה להודעה בעניין הריבית. 

אך נוכחתי לראות שלמרות הורדת הריבית אין הצטרפות למהלך והקונים מאבדים שליטה אט אט.

אז כל הקונים האחרונים נמצא בסבל, ככל שהמוכרים ישתלטו על המכירה והתנועה מטה תימשך זה ידלק אותם לסגור פוזיציות 

לי אישית תאושר התמונה והתחושה מתחילת השבוע, בשבוע בו התמונה הכוללת הוא חוסר בהירות – באו אומר בכנות לא מן המקומות הקלים לפעילות שפגשתי בחיי.

ודאי שהמתנה לרגע היא לא פעולה שהייתי פוסל, אבל כבר פתחתי ואני מנהל את הקיים.

 

שתהיה שבת שלום מבורכת ומתוקה

זהר ליבוביץ

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 comments on “סקירה יומית 20.09.19 – על בחירות בחיינו”

  1. אני בהחלט מסכים עמך. שוק בריא הוא שוק שיש בו גם תיקונים, בכדי שתהיה לו המשכיות וכניסת משקיעים חדשים. אחרי עשור של עליות ושבירת שיאים ובעיקר השנה האחרונה, בה ניצלו בעלי העניין את הרכישות העצמיות של החברות בבעלותם, ברור כי סייקל המסחר מוכרח להשתנות, במוקדם או במאוחר, ואני סבור שזו העת.

  2. בחירות וחופש בחירה-נושא מעניין ועמוק שאפשר לכתוב עיו דוקטורט. כל אדם בחייו נע במסלולים אשר הגיע אליהם אפ בבחירה ואם בחוסר בחירה שגם היא בחירה. הוא מגיע לצומת ועליו לבחור היכן להמשיך ודבר זה ילווה אותו בהמשך חייו עד הצומת הבאה. גם אם לא יבחר ינועו חייו במסלול בו לא בחר.ואיך אתה מגדיר זאת מסלול בו יעשו עליו מניפולציות. לדעתי לאו דווקא תלוי באדם. במקרה קראתי היום מאמר על שחקן שהחליט לעשות רק מה שטוב לו. לכן יש תקופות שהוא חי עשיר כמו שייח’ סעודי וימים בהם בקושי נשאר לו כסף לשכר דירה. לעומתו פגשתי השבוע אשה בת 80 שגם היא לקחה החלטה בחייה , השכירה את דירת החדר שלה בתל אביב במעט החסכונות שהיו לה קנתה יכטה ישנה אשר משמשת לה למגורים ולהפלגות לחול להם היא שוכרת סקיפר כי אין לה רישיון משיט, החליטה שאיננה מבשלת יותר ולכן מזמינה לה מידי פעם אוכל או עושה משהו על המיקרו, נוסעת על אופניה ונהנית על פי דרכה ואפשרויותיה. כלאמר שניהם לקחו החלטות לצורת חיים והתנהלות כלכלית. זה היה רק בכדי לתת דוגמה לאנשים שכן לקחו החלטות מה שרוב האנשים לא עושים או עושים חלקית. שבת שלום ניפגש על המים

  3. put your money where your mouth is…תודה על השיתוף…(העובדתית, לבין תחושת אי נוחות, התכווצה לי הבטן מהאופן בו דברים מתפתחים). כתבתה יפה ומחזק: הכן תחושת בטן/פרפרים בבטן סימן חזק במסחר וגם בכל תחום אחר שמצריך קבלת החלטות על סמך יחסי גומלין בין נתונים משתנים כמו שחמט, הבטחה פיזית וכו…תכושת בטן=סימנים שקשה להגדירם במילים/לא ניתן או לא נוח לבטא במילים. כתבתי לך כתגובה לתחושת הכרת תודה שמיכתבך עורר בי…

  4. הי זוהר,

    שמחתי לקרא את סקירתך ויותר מזה, שמחתי לשמוע על כך שהתחיבת וביצעת עסקה בכיוון שביצעת כי כך הרגשת אל מול התמונה הקיימת.
    אולם, כמו שאמרת, התמונה עדיין אינה ברורה ואם קודם נכנסתי כמוך לעסקה מתוך אמונה שפני השוק הם מטה, היום אני בוחר להיזהר – ברוב הפעמים שעשיתי זאת, נחלתי הפסד.

    אמתין להתבהרות התמונה. גם במב זה של המתנה אני יודע, כי זה קרה לי לא פעם, השוק יכול להתחיל את דרכו מטה ולא לתת הזדמנות (ברורה) להצטרפות.

  5. בזמנים של זמינות המידע, אחד יכול להניח שאנשים ישתמשו בה. היה ניחוח של זהירות בשוק. אינני יודע אם זה אני, בגלל שנהייתי קצת יותר במודעות או שזה באמת כך. עם זאת, יש תמיד מי שקונה ותמיד מי שמוכר. צריך לתת לזמן זמן ולהיות בהוויה. שבוע מבורך

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross