סקירה יומית 19-03-2020 הכל מכתוב

מאבקי תחתית

הכל מכתוב

בימים אלה אני שומע גישה שהכל “מכתוב” , בדבר הגורל נקבע מראש, החשש הגדול שלי שהאוחזים בתפיסה , הדבר ייבאם להם לנהוג בחוסר אחריות.

סטיבן הוקינג כתב על כך משהו יפה ומצחיק “שמתי לב שגם אנשים שטוענים שהכל נקבע מראש ואין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות כדי לשנות את זה, מסתכלים לפני שהם חוצים את הכביש.”

אני גם מאמין שמובן מסוים דברים נכתבו והגורל מתלבש על הכתובים אך יחד עם זאת אני חי לפי הדברים של רבי עקיבא במסכת שאמר “הכל צפוי והרשות נתונה”.

האמונה שלי שורשה הוא חופש הבחירה, בעיקר בזכות לבחור, אני בוחר חיים כבחירה ראשונה, אם צריך להתגונן אתגונן, אם צריך להתכופף עת יעבור זעם אעשה זאת, המהות של ניהול סיכונים היא לאפשר לאפשרות הבאה להגיע.

הכל “מכתוב” ועדין יש לך את האפשרות להשפיע וליצור תוצאה אחרת המשנה את הכתובים, הכל מכתוב אם תפסיק את מלכת!. הכל פתוח כל עוד תמשיך בעשייה וב-לך לך.

האפשרות לנצל את העת הזאת ללימוד, צמיחה עשייה, עבודה על גישות. הווירוס לא הגיע כי ביקשנו, אבל הוא פה. לנו נותר הגישה להיותו כאן, בעיקר להמשיך לנוע, בתוך הבית, בתוך החדר במחשבות – המעקב אחר השוק הוא בחירה נהדרת לעת הזאת ובכלל.

המאבקים באישון לילה

אתמול התייחסתי לכך שהשוק די מכתיב את המצב שלא בשעות המסחר הרגילות, זה אופייה של המניפולציה לתמרן אותנו בכל פעם בדרך חדשה, התפקיד שלנו להבין מה היא רוצה.

כרגע המאבק ממשיך להיות בין הפדיונות הגדולים הבאים לידי ביטוי ביציאת כסף מהשוק  לבין רכישות שאט אט תרי הזדמנויות מחפשים.

כל עצירה גורמת להם להיכנס, הרצון להיות ראשון והפחד לפספס מניע את הקניות במקומות הללו – מזהיר אותך כמו את עצמי מהרצון להיות ראשון במקום מהרצון להיות צודק.

השוק בזליגה שלו מטעה אותנו בכלים שלנו, בכל פעם שהוא מייצר נמוך אך יחד עם זאת עושה זאת על-ידי פריצת דמה, בכדי ליצור בלבול

הוא מייצר נמוך חדש ושוב משתמש במניפולציה אחרת בכדי לתת לנו סימני סיומת ראשונים, הוא אוסף לכודים של מלאי האגו הרוצים לפעול ראשונים.

לכן אני מזכיר לך תמיד אנחנו אוספים סימנים מצטברים ונמשכים, סימן ראשון הוא לא מקום לפעולה, תמיד אנחנו רוצים את המרכיב השני שהוא אישור לראשון.

המאבק בתחתית ניכר. המחיר מגיע לשם ונבעט מעלה וכך חוזר על עצמו, שוב בלילה מגיע לתחתית ובשעות הבוקר נבעט מעט מעלה- אך השענות הכוללת באזור התחתון מכבידה על תהליך הסיום – המחיר חייב לעלות מעל הקו האדום המופיע בגרף המצורף היום בכדי להשאיר את אופציות הסיום בעת הזאת על השולחן.

אנחנו תקווה שכמו כל שהבלתי צפוי הגיע כך באופן בלתי צפוי שיעלם, תפקידנו בעת הזאת  לעקוב ולהכין רשימות עבודה – זאת עבודתו של הסוחר, הכנה ומימוש בעת הנכונה.

הרדמה מקומית

ואם אנחנו מדברים על רפואה, ועל גישה לדברים, אז אני רוצה לספר לכם על חבר שיש לי שלא מתפשר על כלום, ממש מקפיד בגישתו על הטוב ביותר.

כך אני זוכר בפעם עמד לפני ניתוח והרופא ניגש אליו ואמר לו “עכשיו נעשה לך הרדמה מקומית” הוא מחא בתוקף “לא מוכן שתחסכו עלי!” הוא צעק “אני דורש הרדמה תוצרת חוץ?!”

גם לך אני אומר, לא להתפשר לא לתת למחשבות וגישות לא משרתות מקום, עשייה מנצחת הכל, קום כעת עשה משהו משמח!

 

יום מבורך ובשורות טובות

זהר


נ.ב.

אם יש נושא או עניין שהיית רוצה שאתייחס אליו בעת הזאת, אז מייל הוא דרך נהדרת לידע אותי על כך.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross