סקירה יומית 17-03-2020 – סימני עצירה ראשונים

סימני עצירה ראשונים

סימני עצירה ראשונים

לא קל להוציא כותרת כזאת, סוחר מבין שאין טעם לקפוץ בראש, סוחר לא מחפש להיות ראשון סוחר מחפש להיות צודק, ועדין למדתי להיות נאמן לאמת של עצמי וככל שאני רואה סימנים או חושב מחשבות להיות אמיץ לחלוק אותם, אז אני חולק כיצד אני רואה את המצב הנוכחי  ומהם הסימנים הראשוניים.

אנשים מחפשים מאיפה להתחיל לקנות או לקבל סימנים שהכל עובר או עבר, אני אשתדל בכל פעם שאקבל סימנים ראשונים של סיומת לחלוק עמכם את הסימנים, תזכרו תמיד שמדובר בסימנים מצטברים ואין בכדי סימן אחד בכדי להיות אות סיום מוחלט.

אבל חשוב לנתר ולעקוב אחרי תהליכים בעיקר בגישה שהמהות שלה הפוכה לדעה הרווחת בשוק בדבר היכולת לתזמן את הדברים.

התבוננות בגרף המצורף המציג ממדי זמן מהתמונה החודשית ומטה הסיבה לכך הוא הרעיון שאני רוצה לבנות או להסביר לך הבוקר על מקומנו במפה הגדולה ועל סימני הסיום במפות הקטנות יותר, תפקידם לגלוש לגדולות.

מפה חודשית

נתחיל מהמפה החודשית שם ניתן לראות כיצד המחיר ירד כמו סכין החותכת חמאה והגיע אל אזור שאינו הוגן לקניות. זהו האזור שבו השוק עשה את פעולת הניעור SO Shake Out  לפני שמהמגמה החודשית יצא לדרך )אני מדבר על הנמוך של )2018 – אזור זה כפי שניתן יהיה לראות במפות הקטנות “מעלים” ומצמצם את הצטרפות המוכרים.

מפה שבועית

במפה השבועית קבלנו בשבוע שעבר בר מאבק המכונה בשיטת הפיל CIM ולרוב מביא לאחריו תנועה צדית.

כאשר הגבוה והנמוך שלו (מסומנים באדום), אומנם המסחר אתמול סגר בחלק התחתון של הבר אך האופן שעשה ביחס הוא כזה שנותן לנו את הרמז הראשוני לאפשרות של היפוך בימים הקרובים.

מפה יומית ומטה

התבוננות במפה היומית מעידה על כך כי קו התמיכה הנוכחית ואלדי ותומך, אומנם תנועת הדחף האחרונה של המגמה הייתה ארוכה יותר מהתנועה הקודמת אך ללא הצטרפות והמשכיות, אי הצטרפות והמשכיות הוא מן הסימנים הראשונים של סיומת.

מבחינת תהליך שיפוטי למעשה אני חושד כי קבלנו תמיכה ראשונית וכרגע עשוי להתפתח אישור למכירות יתר כאשר החותמת הסופית שלו תהיה התקיימות התיקון ועוצמתו (AR).

ניתוח התנהגות החוזה לעת עתה בלילה וניתוח פרופיל ה-VOL (Vol profile) תומכים בכל שכתבתי. ניתן לראות במפת הזמן של 4 שעות כי “מרכז הכובד” נשאר בחלק העליון ולמעשה אין לנו הצטרפות בחלקים התחתונים. (סימנתי את הדעיכה במחזורים בקו מקוקו כתום).

ככל שלא תהיה הצטרפות והעצמה של מוכרים הדבר ימשוך יותר ויותר פנימה קונים, הן כאלה שעשו שורט מאוחר מדי וילחצו והן כאלה שעורבים לסימנים הראשונים בכדי להצטרף.

הסימנים המצטברים הנדרשים לסיום המגמה לעת עתה הוא: עומק התיקון (AR עוצמתי) וניסיון לחדש את הירידות ללא הצלחה.

יש כאלה שלא יגלו סבלנות וינסו כבר כעת לפעול ויש כמוך שלמדו ממני “שתמיד העכבר השני אוכל את הגבינה” ויחכו לאישור ויש את המקצוענים שינסו לשלב בין השניים.

יחד עם זאת

בכל מקרה מזכיר תמיד שני דברים תמיד תהיה לך עוד אפשרות להצטרף בהמשך וזה בסדר לא להיות הראשון ולשמור על ודאות, דבר שני להיזהר מלרצות לראות משהו בכוח תמיד בגלל התפתחות חיצונית תתכן התמוססות של הסימנים שהצגתי.

מה עוד יש לומר הבוקר שלא קשור למסחר, אז ארצה הבוקר לכתוב על שני נושאים העולים תוך פרשת השבוע ויקהל (כשאני חושב על השם של פרשת השבוע זה מחייך אותי).

פרשת ויקהל

בצלאל בן אורי למטה יהודה ואהליאב בן אחיסמך למטה דן

שני רבי האומן מתמנים יחד למנהלי עבודה, בצלאל משבט יהודה המרכזי ואהליאב משבט דן, בעל המעמד החברתי הנמוך. שני האומנים הראשיים ביצירת המשכן היו בצלאל משבט יהודה ואהליאב משבט דן. שבט יהודה מוביל ומרכזי ואילו שבט דן חי בשוליים, הבחירה באה למחוק מעמדות ליצור ולעביר מסר של אחדות של כללות – אני מבין שגם פרשת השבוע מרמזת לנו משהו.

לעיתים הפרשה נקראת ביחד עם פרשת שקלים, כאשר הרעיון המרכזי הוא האחדות בשניהם ותרומה לעם והקהילה, קראתי רעיון יפה באחד מאתרי חב”ד על עניין תרומת מחצית השקל והנה סיכום והשמטות שערכתי בנסיון להעביר מסר קצר כפי שהבנתי.

בפרשת שקלים, יש דבר תמוה, ידוע הכלל, שכל דבר שבקדושה צריך להיות דווקא שלם. ואולם כשמדובר על נתינת תרומה מצווה שכל יהודי ייתן דווקא מחצית השקל

התורה עצמה מציינת “ששקל” שווה עשרים גרה” מחצית השקל שווה אפוא עשרה גרה וזה מספר שלם. מדוע התורה בוחרת לכתוב בכל זאת מחצית השקל?

זה בא ללמדנו יסוד חשוב, צריך לזכור תמיד כשאנחנו עושים משהו בעבור עצמנו איננו אלה מחצית, אולם עם הכוונה בנתינה היא האחר או אז נוצר פה בשלם ואז יש שלם נוצר מעצם המהות והקיום של האחר באופן של ואהבת לרעך כמוך.

זה נכון גם לעולם המסחר

בסוף הרעיון היא השאלה המנחה אותך מאחורי העשייה, השאלות מדרוגות בחשיבות שלהם וגם בתוצאה שלהם, המדרג מה אתה עושה? היא הרמה הבסיסית. הרמה הבא מדוע אתה עושה? ועליה מתיישבת השאלה החשובה מכולם איך אתה עושה?

כל מי שסוחר כדי לסוחר קונה מוכר קונה מוכר בכדי להשביע איזה יצר, התוצאות לרוב בהתאם והתוחלת היא קצרה, על כן השאלה מה? אינה מספיקה.

כל מי שסוחר מתוך מדוע? (מהות) עשוי כבר להגיע לתוצאות אחרות, מהות והמטרה הסופית הנעלה ,הם מושגים שיש סיכוי שיגרמו לך בהבנה להבין כי עליו לנהוג בדרך מסוימת על מנת להגיע ליעד המהות, אולם ידע לא מחולל שינוי, היא ודאי חשובה תצפין אותך לכיוון הנכון, אך לא בהכרח מביאים לעשייה בפועל.

מכאן השאלה שמתלבשת על כל השאלות הקודמות, מתיישבת על מה? מתיישבת על המדוע? היא האיך? הדרך שבא עושים את הדבר היא אשר תביא אותך לתוצאה

נשאלתי למה כולם לחוצים?

התשובה כי מביטים עליכם וזה מקרין הלאה נתבקשתי להסביר את העניין, אז זה הזכיר לי בדיחה

ידיד: “למה ברחת מחדר ניתוח”?
חולה: “האחות אמרה ‘תהיה חזק, אל תתרגש, זה ניתוח פשוט'”
ידיד: “אז מה? בסך הכל היא ניסתה להרגיע אותך”
החולה: “כן, אבל היא דברה עם המנתח”.

עת מיוחדת מאוד – אני שמח ומתרגש

זהר ליבוביץ

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 comments on “סקירה יומית 17-03-2020 – סימני עצירה ראשונים”

  1. זהר כתבת מקסים גם איש ידע ןמעש וגם אדם רוחני פילוסוף אמיתי אני שמחה שאני מכירה אותך

  2. זהר, נהניתי מאוד מהסקירה.
    מה שחסר לי הוא מפתח קיצורים, שעדיין לא זכור לי שלמדנו את כולם: PS SC AR ועוד. אולי כדאי שתוסיף ליד כל קיצור, כמו שעשית עם SO, או בסוף המסמך

  3. תודה זהר, מילותך בעת הזו הן המרגיעות,הנבונות והשקולות ביותר שאני מוצא ברחבי הרשת.

  4. היי זוהר
    למדתי אצלך לפני שנים רבות כשעוד לימדת ב”מגמות”(ממש בקורסים הראשונים שלך),הייתי בשוק בצורה פאסיבית ועקבתי אחרי החוקים שלמדנו- אפשר לומר שאני הרבה זמן מתאמן מנטלית.

    אני רוצה לחזור לשוק במיוחד בתקופה הזאת שמעוררת הזדמנויות של פעם בעשור.

    שתי שאלות לי
    1. דרך איזו פלטפורמת מסחר כדאי לי לסחור – אני לא מעוניין בתוך יומי
    2. אילו קורסים יש לך שיכולים לשדרג אותי כסוחר.

    יובל עזאני
    0542320080

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross