סקירה יומית (13.04.16) – אין יאוש בעולם כלל וכלל (רבי נחמן מברסלב)

רצפה כפולה
השלמת תבנית רצפה כפולה

סקירה יומית סוף יום 13.04.16

נואשים

אני קורא לאחרונה שיותר ויותר אנשים  נואשים או נואשו מהשוק, בגלל שורטים מוקדמים מדי שהם פתחו והמשך עליות של השוק, הם ודאי מאשימים את השוק שהוא איבד מזמן כל קשר למציאות – אני רק מעלה זאת עובדתית ולמען ההגינות אף לא אחד ממי שכתב או מרגיש הוא מבוגרי, אך רבים מהחשים כך הם סוחרים איך לומר לפחות ותיקים – את דעתי על הרגשתם ועל השפה שהם אוחזים לא אומר רק משקף לכם דברים מהחוץ פנימה שלדעתי נכון לחלוק בכדי לעזור לכם להבין היכן אתם נמצאים במרחב התפסתי.

מן המוסכמות בשנים האחרונות ולא חשוב אם משהו מגיע מעולם הפסיכולוגיה או מהעולם האימון על דבר אחד  אין מחלוקת והיא התפיסה שהמציאות הנתפסת על-ידנו היא לא בהכרח המציאות לרוב זה מסכום בביטוי ״המפה אינה המציאות״, כל מי שטעון שהשוק איבד כל קשר למציאות איבד שתי תכונות של סוחר ראשית ובראשונה לקיחת אחריות (שפה של אני מאשים במקום השאלה המתבקשת מה לא הבנתי נכון) והשנית היהירות של הטענה המציאות שלי היא התמונה הנכונה מה שראינו שלא בהכרח כך.

השוק לא איבד שום מציאות והן חדש תחת השם, כבר נאמר לא ניתן לשנות את המציאות אבל בהחלט ניתן לשנות את הגישה למציאות וממילא תשתנה המציאות, ג׳סי אומר ״לקח אחר שלמדתי בשלב מוקדם הוא שאין חדש בוול סטריט. ולא יכול להיות, משום שהספקולציה עתיקה כימות העולם״ לפני כן הוא מקדים ואומר ״הרישומים האלה שעדכני כל המן לא נראו לי כשערי מניות, הם היו רק מספרים. אבל ברור שהייתה להם איזו משמעות. הם הרי השתנו כל הזמן. והעבודה חייבה אותי להתעניין רק בדבר אחד – השינויים.״

תמונת מצב

כפי שראינו התפיסה והשימוש בבר החודשי כמנחה אסטרטגי למצב השוק בהחלט שירת אותנו בהבנת המציאות הנכונה, לא הפנה אתכם לכותרת לאורך החודש האחרון בהתייחסותי לשוק, אך התמונה הפרית עלתה ממנו לאורך כל הדרך, הן מתמונת פרופיל השוק השנתית הן בתוצאה הרבעונית ואפילו בתבנית הטכנית הבסיסית של רצפה כפולה שאתמול הגיעה ליעדה.

השוק שורי ודאי סגר על הגבוה היומי שאר מפות הזמן גם הם בהתאם, הבעיה שלי היא רצף התנועה השבועי שאני בחרתי בו ככלי אסטרטגי המונע ממני פתיחת עמדות קניה חדשות, לעיתים הקושי הוא כפול כי בר מנוחה שבועי פנימי כמו שהיה לנו מעלה בי את הערעור שמה הוא מספיק או לא מספיק כביטוי ללקיחת אויר המאפשר המשך עליות עם נקודת אחיזה – טרם שכנעתי את עצמי בעניין, אך הסיכום הוא בהחלט הגענו ליעד של תבנית רצפה כפולה, פוטנציאל ההרחבה החודשי טרם הגיע ליעדו מכאן שמוקדם מבחינתי לפתוח עמדות מכר רק משום שהגיע לאזור התנגדות ״ועננות כבדה״ – אני וחוזר בכדי להשריש זאת ״סוחרים את מה שרואים ולא את מה שחושבים״ לרוב זה דרישה לא פשוטה.

ודאי אין בכתוב כוונה ללעוג למשהו או חלילה להתנשא, אבל העניינים ודאי מצריכים דיון והתייחסות בזמן אמת כי הם ורק הם העולם המסחרי האמתית שבו בא לידי ביטוי ההבנה שלנו וקבלת היותה של המניפולציה לבין חוסר קבלת קיומה – אני מציע לכן להרהר בעניין לעומקו.

יום מזהיר ומוצלח לכולם – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross