סקירה יומית 12.07.2019 – סביבית האי נוחות הוא המקום הפורה ביותר שיש לאדם

להשאר בסביבת הנוחות או לעבור לאי נוחות

אי נוחות

סביבת אי נוחות או סביבת הנוחות (או הנכות כפי ששמעתי פעם ואימצתי לעצמי) היא מפתח למספר יכולות חשובות שאנו נזקקים לה בשוק ההון, כגון גמישות שכילית, יצירתיות, היכולת להתמודד עם מצבים משתנים ואפילו עם כאלה לא מוכרים.

חוקר היצירתיות ד”ר אייל דורון הבין את העניין לעומק במסגרת מחקריו והוא נוהג בכל 4 שנים לעבור עם משפחתו לסביבה חדשה, הוא אומר בסופו של דבר “אני מרגיש מאוד נוח באי נוחות. בסוף זה הופך ממכר ומענג”.

הוא מסביר דבר גאוני ועמוק “החיים שלנו הם באי נוחות מתמדת, וכל הקיום האנושי הוא ניסיון להתמודד עם זה, לארגן את זה, להדחיק את זה, לייצר לזה אשליות. בגלל שהאדם נמצא במצב של הדחקה מתמדת, הוא מסדר לעצמו עולם מאורגן בתוך הכאוס”.

אנחנו בעולם ה-NLP קוראים לזה מפת העולם (מפה אישית שכל אחד בונה לעצמו) שאינה בהכרח המציאות, אלה התרגום שלנו את המציאות או ע”פ שיטותיו של ד”ר איילן דורון – הסדר שכל אחד מסדר לעצמו בתוך הכאוס.

כסוחרים חשוב יותר שנדע להגיב לדברים מאשר לסדר לעצמנו מפה שלא בהכרח היא מציאות אלה הרצון שלנו לראות את המציאות – אנו קוראים לזה לכפות את הרצון שלנו על הגרף.

לכן חשוב מאוד שתהיה לנו נקודה לוגית שבה אנו מבינים שלמרות הרצון שלנו לראות משהו הוא לא מתקיים – במובן הזה נקודת הסטופ יש לה תרומה בעולם המסחר מעבר לקטיעת הפסד הכספי עצמו.

כל הפתיח הזה תפקידו להעביר אותך להבנה נכונה של מצב השוק הנוכחי ולהזהיר כל אחת ואחד מאיתנו ברצון לראות משהו בכוח.

הצעה נוספת, אני מציע לך פעם בשבוע לחזור הביתה בדרך אחרת, אני מציע לך פעם בשבוע שלא לשבת במקום הקבוע שלך או ככל לעשות משהו פעם משהו שיוצא אותך מסביבת הנכות, סליחה נוחות…

תמונת מצב

למרות החולשה שהייתה בתוך היום יש לשים לב כי המחיר עדיין סגר ראית מעל קו הפתיחה החודשי וקרוב מאוד לגבוה של כל הזמנים. כך שברגע כתיבת המילים המאזן הוא עדין לטובת השוורים.

תמונת המצב יכולה להשתנות בהתאם לסימנים והקווים שהזכרתי לכם, אך חשוב בכל עת בעולם המסחר שנדע לזהות היכן אנחנו מצויים בעת הזאת והשתלטות המוכרים טרם ניכרת.

סיכומו של דבר

“יצירתיות היא להרשות לעצמך לטעות. אומנות היא לדעת אילו טעויות לשמור” סקוט אדמס

שבת שלום – זהר ליבוביץ


משהו נפלא עומד להתרחש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross