סוף יום 28.05.2014 – המז”ל הכפול

Zohartrade EOD - The Gap is OPEN
Zohartrade EOD – The Gap is OPEN

לאורך התקופה האחרונה הצבנו שאלה מרכזית מה גובר על מה התמונה העולה ממפות הזמנים הגדולות או הדשדוש שהתקיים ביחידות הזמן הקטנות. אינטרפטציה לדבר היא השאלה כיצד נכון לפעול בעת שהמהפות הגדולות שוריות ובעוד המפה הקטנה דובית מעת לעת (בכל פעם שהמפה הקטנה הגיע להתנגדות בדשדוש רחב התייחסתי לזה כאות דובי).

התשובה היא ישנם מספר אפשרויות כיצד לנהוג, האפשרות הבסיסית והמומלצות היא מה שאני קורא לה תודעה אסטרטגי והיא לסנן את כל העמדות הנוגדות את התודעה של המפות הגדולות. תפיסה נהדרת לטעמי בטח לסוחרים מתחילים, החסרון הוא אך ורק שהדרך אינה מאפשרת הצטרפות בסמיכות לתחילתם של תהליכים.

האפשרות השניה היא כן להתייחס לחולשה / לעצירה / לסטייה / לשינוי במפות הקטנות ולהתחיל לבנות עמדות הפוכות לתודעה במפות הגדולות ובכך לתפוס עמדה (יש לכך משמעות לתפיסת עמדה גם מנטלית וגם כספית) אבל יש לווסת את גודל ה-R (מחיר הטעות) כל עוד אין הרמוניה בין כלל המפות. אפשרות זו מתאימה לסוחרים מתקדמים יותר, אשר יודעים לסנן ולבחור בזהירות עמדות בשוק שיש להם חוזקה יחסית על השוק וכך לצאת במהירות מסיכון בעמדות. אפשרות המאפשרת לבנות תיק מבוטח ומוגן היטב. (דוגמא לכך בין היתר ניתן לראות דרך עמדת המכר שעשינו על COH אשר למרות שוריות השוק נמצאת ברווח של 4.5% בשבועים וחסרת סיכון ובהחלט מהווה ביטוח וכרית ביטוח לכל התיקונים שיהיו בשוק או יתרה מכך)

עמדת מכר בשוק שורי
עמדת מכר בשוק שורי

כל אחד יבחר ע”פ המיקום הכנה שלו עם עצמו כאשר האפשרות הראשונה טובה מאוד לסוחרים המתחילים, בכל מקרה כרגע כל המפות שוריות התנועה בכולם עולה, אז המשמעות היא לפתוח עמדות קניה חדשות?!  לא יש להבדיל בין מצב השוק לבין מקומות וזמנים לפתיחת עמדות TPO.

השוק נמצא בתנועה רציפה ביומי הגיעה לקו קניות היתר ונמצא מחוץ לאיזור ההוגן, רק בהיפוך מעל האיזור ההוגן ארגיש נוח להצטרף לעמדות קניה חדשה כפי שתארתי והסברתי בסקירות השבועיות לאורך הדשדוש. מי שפחות שמרני יכול גם לפתוח עמדות בכל היפוך מעל קו המגמה שסימנתי במספר 1 שיהווה סימון להתפתחות המגמה היומית.

קיים פער כרגע בשוק Gap למרות שהפער הוא קטן הוא קיים והוא פער פריצה היות ופרץ דשדוש, כל עוד הוא כזה נתייחס אליו כפער פריצה, לרוב הפערים נסגרים תוך 3-4 יחידות זמן ולא יסגר זה מעיד על עוצמתם, אם הפער ייסגר בימים הקרובים, זה יהפוך את הפער לפער מיצוי ויבטא שוב חולשה בשוק וסימון דובי ביחידת הזמן הקטנה, שעשוי שוב להתרחב.

ניתן לנצל את הגאפ ככלי מורה, כל עוד פתוח להתייחס לשוק בצורה שורית לחכות לתחנה כפי שהוזכר, או לחילופין ברגע שהפער יסגר הלתייחס לשוק שוב כמתואר בפתיח (דהיינו סטיות וחוסר הרמוניה בין מפות הזמנות הגדולות למפה הקטנה).

אחת המשפטים היפים והעמוקים שקראתי לאחרונה ע”י דלתון “הזמן מווסת הזדמניות” וזוהי המהות והמשמעות האמתית של ה-Time-Price Opportunity או בקיצור TPO. וכל מי שלא מבין זאת למעשה מוותר על נושא התזמון שהם ראשי התיבות של המילה מזל להגדרתי (מ-מקום Price ז-זמן Time לדעת/לעשות Opportunity), ישנם סוחרים שחושבים שהעניין הוא ישן ושכך חשבו וסחרו פעם שכיום יש משמעות רק למחזורים, במקום לבחור בין השניים, אצלנו לומדים לשלב בין השניים וכך אנו מכפילים את המזל.

(ההכשרות של המסחר התוך יומי במניות וחוזים עתידיים פתוחים להרשמה, אתם מוזמנים להצטרף, כי אתם רוצים להבין את השוק טוב יותר וליצור הכנסה נוספת ממשרה חלקית ויותר מכך להבין את הסוד המז”ל הכפול.)

לסיום אני רוצה לדבר על אופנה. למה אני מזכיר את נושא האופנה, כי משהו שאל אותי משהו לאחרונה שאלה תוך כדי שדבריו התבססו על האמירה “זה לא אופנתי…” השף קריספ שהיה לידעתי מיד קפץ ואמר אופנה היא מה שאתה מאמץ כשאתה לא יודע מי אתה.”

מאחל לכם יום מזהיר מלא מז”ל – זהר ליבוביץ

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

 

 

 

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross