סוף יום 28.04.2015 – לשוק קצב משלו

קיר על קיר kr on kr
קיר על קיר kr on kr

מישהו שאל: ״למה הבר שלפני אחרון הוא kr ולא okr?״ התשובה היא פשוטה הבר שלפניו היה פנימי. כך שמתעלמים ממנו בהתעלם ממנו תראו שמתקבל רק kr.

שלשום kr ואתמול kr הם ביטוי של מאבק של השוק, בחלקו העליון של ה-range, ככל שהמאבק יתקיים בחלקו העליון כך גדל הסיכוי לפריצה מעלה. פריצה מעלה שלעצמה לא בהכרח מעידה על המשך המגמה העולה עם כי האפשרות הזאת היא סבירה לאור התנהגות מדדי הזמן השבועיים והחודשיים.

כבר אמרתי שלשוק יש קצב משלו לרוב הוא לא הקצב הטבעי של בני האדם, שאחרת לא תתקיים בו המניפולציה, כך שלרוב הדברים קוראים כאילו אצל רוב בני האדם בתזמון לא צפוי, אולם מי שמבין את טבע ההתנהגות או את מניפולצית הזמן של השוק יודע להתעלות מעל לכך.

העקרון של הפעם השניה ישמור אותו במה שאנחנו קוראים לו ״סמן ימני״ של השוק ויגדיל את ודאות הפוזיציות שנפתח.

הניתוח שלנו את הסחורות זהב והנפט היה נכון ומדוייק ואנו רואים את המשך ההתחזקות שלהם, אינדקס דולר הגיעה לנקודת תמיכה מעניינת, עצירה על נקודת תמיכה תכביד על השוק המשך ירידה מטה ייקל על השוק.

המסחר אתמול פתח בירידות, הרבה שאינם מבינים את ההתנהלות התוך יומית נופלים במלכודת השוק ואינדקטורים, הידע של הבוגרים שלנו במסחר בחוזים עתידים עוזר להבין מתי נכון להתייחס לאינדיקטורים ומתי נכון להתעלם מהם, אתמול זאת הייתה דוגמא נפלא איך מי שלא מבין נפל במלכודת השורט תוך שהוא מסתכל על האינדקטורים השונים לשלילה לעומת דרור בחדר אימון שלקח את החדר מלמטה ל-homerun על עמדה בזכות ההבנה את סוג היום והתנהלות בהתאם.

אני רוצה לומר לחזור ולומר לכם שני מסקנות חשובות מניסיוני במסחר ובחיים שהם בעיני סוג של אינטיליגנציה הראשון ״אינטיליגנציה היא היכולת להתרגל לשינויים״ סטיב הוקינג והשני הוא היכולת לשנו לסיים את החיים שפויים ומאושרים, (התובנה השניה מתוך הספר אזורי המשגה שלך) אני תקווה שאני הולך ונעשה אינטיליגנט… לפחות עם השנים או עם השניים 🙂

יום מזהרי ומוצלח לכם – זהר

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross