סוף יום 26.05.15 – על רעשים ופילטרים ומה צ’ארלס דאו היה אומר על זה?

סטייה במדדים
סטייה במדדים

צ’ארלס דאו שהיה עיתנאי במאה הקודמת (אגב לידיעה כללית הוא ריצארד וויקוף וגסי ליברמור היו חברים שהיו אפילו מבלים יחדיו – מיותר לציין שלושת המוזכרים הם האבות הרוחניים שלנו בתחום) באחת מששת העקרונות שלו בהתייחס לשוק הוא עקרון עקרון האישרור כך שמדד התעשיה צריך לאשר את מדד התחבורה ולהיפך, דבר שאנו דנים ולומדים עליו כבר בתחילתם של דברים.

צרפתי לכם את שני המדדים האחד מתחת לשני. (מפה שבועית) בכדי שתוכלו לראות שאכן רוב הזמן המדדים נמצאים במתאם (אגב לא להתבלבל בין חוזקה או חולשה יחסית במדד מול מדד לחוסר מתאם כפי שרבים עושים, אני פה מדבר על סטייה ולא על חולשה).

התבוננות בשני המדדים מראה תמונה די זהה הן של זמני ההיפוך והן של החוזק היחסי של שניהם, אולם לאחרונה קבלנו split בתנועות וניתן לראות איך בעוד אחת המפות ממשיכה לעלות השניה יורדת או זולגת.

התבוננות יותר ערנית מראה שבעוד שקבלנו במדד התחבורה פריצה מטה (נקודה 2 בגרף) בשבוע שעבר במדד התעשיה קבלנו נר של כוכב ערב על קו התנגדות (נקודה 1 בגרף) היוצר תבנית של תקרה כפולה פריצת דמה. דבר שהביא אותנו למסקנה ולאמירות בסקירות שמהותם במקרה של זילקה מטה ו/או היפוך בתנועה במדד הסנופי נוכל לפתוח עמדות מכר שנגדילם ככל שהמצב יתפתח.

עוד לכל הבוגרים שלי האחרונים שלא מזמן דברנו על סוגי דשדושים, ניתן לראות את הדשדוש במגזר התחבורה ואת התפתחות מטה כפילטר של העדפת עסקאות בכיוון אחד לעומת הכיוון השני בתוך הדשדוש.

חשוב לשמור תמונה זו כביטוי לסטייה בהתנהגות מדדים, אני שמח לקרוא בקבוצת הבוגרים שראשית התכוננתם לכך ואף פתחת עמדות מכר בהתאם די בסמיכות לעניין.

במובן מסויים מסחר הוא סוג של מלחמה ברעשים בהרגלים, נפוליון בונפרטה אמר “שדה הקרב הינו סצינה של כאוס מתמשך. המנצח יהיה זה שישלווט על הכאוס הזה, גם בצד שלו וגם בצד של אויביו.”

נמשיך לסנן רעשים נתמקד בחזון ונבחר את הבחירות הנכונות, לא תמיד זה קל לפעמים הרעשים משתלטים על המהות או נעצור נקשיב לרגע לשקט ונחזור לפעול.

לכל מי שביקש מועדים, אתם מוזמנים להצטרף או לשלוח את היקרים לכם:

10.6.15 – פתיחת מחזור נוסף של מסחר תוך יומי

14.06.15 – כנס מבוא מסחר בשוק ההון כמקור הכנסה עצמאי

26.06.15 – פתיחת קורס סוינג

יום מזהיר תשתו מים – זהר

www.zohartrade.co.il

 

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross