סוף יום 25.06.2014 – החוקים המנחים אותי

ZoharTrade The ARTistry OF TRADING
ZoharTrade The ARTistry OF TRADING

הרבה ממכרי היו בטוחים בהכנת המסחר שלהם אתמול כי הנה השוק הולך להתרסק או ודאי ממשיך מטה לאחר בר ההיפוך ונחלו אכזבה. הבעיה הראשונה שלנו זה אנחנו בטוחים כי משהו יקרה, השוק פועל או לא פועל בדיוק במקומות שאנו בטוחים כי משהו יקרה.

בוגרי יודעים כי הגדרתי שני חוקים בנוגע לשוק הראשון והחשוב “השוק בכל רגע נתון יכול לנוע לכל כיוון בלי כל סיבה מובנת”, חוק מספר שנים “אך רוב הזמן הוא אינו עושה זאת”. השוק רק מדי פעם ייחלק מתנות חינם ותמיד ינצל את מניפולציית הזמן או המחיר ו/או המידע בכדי להשיג ולמקסם את יעדיו.

שלשום הודעות חיוביות השוק יורד, אתמול הודעות מתחת לצפי והשוק עולה, התירוץ הפעם אחרי ההתכווצות של המשק תבוא התרחבות. בכל מקרה זה מסביר מדוע אנו לא פועלים אף פעם בניצוץ הראשון אלה שוב ושוב אני חוזר על החוק של “העכבר השני”.

הבר של אתמול תיקן חזרה כשני שלישים מהירידה של היום הקודם, זהו תיקון עמוק וסביר בתחילתם של דברים, כל מקרה יש לחזור לשים לב לבר החודשי. אנו קרבים לסיומו, קירבת שער הסגירה לגבוה ודאי מחזירה אותו לתמונה שורית, רוחב הבר עדין לא הגיע לממוצע תנודתיות שלו ומכאן שפוטנציאל הצמיחה קיים ורק סיום החודש בגודלו הנוכחי יהווה עוד סימן לחולשה של התנועה החודשית.

ממשיך לעקוב ולהתבונן על השוק דרך האינדקס דולר ומדדי הדאו בלנסות ולקבל עוד רמזים להתהוות בשוק, החלשות הדולר הולכת ונחנקת במפה השבועית וכל היפוך מעלה (התחזקות הדולר) תהיה סימן של חוזקה ועוצמה במדד.

גם עם נקבל היפוך מעלה, המגמה הנוכחית “צולעת” ומצויה באזור קניות היתר כפי שאני מזכיר בכל יום, אזור שלא אפתח בו עמדות קנייה חדשות או לחילופין פתיחה אבל לא במנת הסיכון הרגילה אלא מופחתת. המשך תנועה צדית ולאחריה תנועה כיוון (מטה או מעלה) יקל עלי הצטרפות מאשר הצרף הנוכחי.

שאלו אם אני יכול לתת דוגמא לסבלנות, אז חברי אבי שירד מהארץ ועשה לך לך ואכן נעשה גוי גדול (אברהם לינקולן) אמר וזה מסכם מבחינתי “דברים טובים אולי קורים למי שמחכה, אבל רק הדברים שנשארו על ידי אלו שלא חיכו”.

בהחלט פינה מעניינת בשוק, נמשיך לעקוב, יום מזהיר ומוצלח, זהר ליבוביץ

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross