סוף יום 23.12.2014 – חשבון נפש, ניעור אבק! ממשיכים כל עוד…

שומרים על חדוות הדרך... וממשיכם כל עוד
שומרים על חדוות הדרך… וממשיכם כל עוד

היום אני מצרף רק תמונה שבועית ומציע לכם התבוננות על התמונה הכוללת. כשאתם מתבוננים על התמונה תזכרו שהשוק יכול להתנהל לתפיסתם השונה של סוחרים / אנשים בעולם באחת משלוש האפשרויות הבאות

  1. השוק הינו אקראי
  2. השוק על ציר הזמן רק צומח
  3. השוק צומח ודועך לפרקים, בגדלים שונים ולפרקים שונים

הקבוצה הראשונה לרוב בכלל לא משתתפת בעולם המסחר ואם השתתפה ויצאה תוצאה אקראית של רווח, לרוב תמהר לממש אותו, כי שורש תפיסתה הוא הכול מקרי וכמו שהשוק נתן אקראית הוא יכול בכל רגע לקחת אקראית.

הקבוצה השנייה מסיימת את השנה באמירה “אמרנו לכם” ומבחינתה אין כל משמעות לירידות או לשינויים התנהגותיים שהיו בדרך או לאיומים הכלכליים והפוליטיים, על כן גם לא מעניין אותה להתבונן בגרף המצורף ולדיון כאן אין שום משמעות.

הקבוצה השלישית (קבוצת ZoharTrade) מחפשת מאפיינים לכל פרק ומצב בכדי להצטרף אליו וכשאין סימנים היא לא מצטרפת ולא מצרה מפני שלא היה כל סימן או יכולת להצטרף והמבחן היחידי שלה הוא האם זהינו את הסימנים נכון ופעלנו בהתאם או התעלמנו מהם, מי שפועל בדרך זו ודאי לא יכסה את כלל האפשרויות (במהות אסטרטגיה אינה מכסה הכול אבל יתרונה גדול מחסרונה),  אבל מבחנו ומעמדו של הפועל בתפיסה זו הוא ביכולת לזהות את מה שהוא מכיר ולפעול (יש פער בעולם המסחר בין הידע לתוצאה בגלל סעיף הפעולה).

כמי שייכים לקבוצה האחרונה זהו מבחנו השנה, כמה בכלים הידועים לנו זהנו ופעלנו בהתאם ואיפה השוק הצליח לעשות עלינו מניפולציה ולגרום להבנה הפוכה או לחוסר פעילות.

התבוננות זו היא אשר תגרום לשינוי ולתיקון דרכי ההתבוננות והתנהגות שלנו בעולם זה ושיפורם לעתיד לבוא. רוצה להוסיף במאמר סגור כי הקבוצה האחרונה בתצורת ניהול סיכונים ותפיסת עולם של כל עוד נהנית גם מתוצאת התפתחות השוק מתפיסת עולמם של הקבוצה השנייה אולם ללא סיכון של הכול או כלום.

חשבון נפש, צניעות וענווה שלא על-ידי הלקאה עצמית, אלה על ידי המשך עשייה ותיקון הוא הפתרון להתקדמות הן לקראת מדרגת הסוחר המיומן והן במדרגות הרחבת יכולת ההכלה של כל אחד באחד ובהתאם לכך התוצאות.

כמו דברים רבים שאני רוצה לומר ואמרו טוב ממני אביא מדברי חברי לכתה על סדר החשיבות יהיה ויכוח אבל סדרו את הסדר לבחירתכם

מעולם לא פגשתי אדם שלא ניתן ללמוד ממנו משהו – גלילאו גליליי

לפני כמה חודשים ביקרתי את אמש שלי, והיא אמרה לי שכילד תמיד רציתי ללמוד הכול, ושלקח לי זמן רב להבין שזה בלתי-אפשרי. התעצבנתי וצעקתי לה “עוד לא סיימתי” – מרק ג’ייסון דומינוס

לעשות חיים זו הדרך הטוב היותר ללמוד – אינגריד באואר

 

 

 

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross