סוף יום 22.12.2014 – המוכרים נעלמו, האם קונים חדשים בפתח?

פוטנציאל לחידוש המגמה השבועית
פוטנציאל לחידוש המגמה השבועית

יכולתי אילו הייתי עושה בתבונה לסכם את הדברים במשפט או שאלה אחת כפי שהיא כתובה בכותרת. השוק סוגר על הגבוה אפקט מצטבר של עליות ודאי משפיע גם על מי שאינו מבין במסחר ואיני רואה סיבה שמשהו פה יתחיל לבצע עמדות מכר, מכאן שהמוכרים ודאי אינם בנמצא בזמן זה (אלה במקרה של חידוש סימן מסיבה כל שהיא).

אני חוזר על חשיבות הגמישות על כל סוגיה שכלית מנטלית ואף פיסית, כשהמחיר שהה באזור הנמוך ודאי היה נכון טקטית לחפש שורטים, חזר המחיר לאזור הגבוה ודאי עלינו לשנות את דעתנו בהתאם ולקבל את מה שהשוק מכתיב, בדבר אנו סוחרים את מה שאנחנו רואים ולא את מה שאנחנו חושבים.

סיכוי גבוה במקום המצאו של המחיר בכל מדדי הזמן שאולי יעלה עוד קצת ואז תתחדשנה המגמה גם במפה השבועית, שני מפות זמן ימשכו להיות במגמה עולה ודאי זה משליך מטה, הקושי וקשה לי להגדיר אותו כרגע השכלי והמנטלי הוא הרצף הרבעוני שהשאלה הנגזרת ממנה האם הוינטלציה של הרבעון האחרון מאפשר לנו עוד רבעונים של העליה, או זאת התנודיות העולה של סוף המהלך?

את התשובה נקבל כנראה בשנה הבאה תוך כדי התפתחות תנועות המחיר ואז נכלכל את מעשינו בהתאם, לעת עתה לא נתווכח עם השוק.

סיסטם סוף שנה בהחלט יכול לבוא בחשבון בחודש ינואר למכירים אותו, לאלה שלא הוא מבוסס על עקרון המימושים הנדחה משנה קודמת.

התבוננות על השוק דרך המגזרים בנסיון להבין את הפנימיות, מוצא ברוב המגזרים תמונה מדהימה בשבועי עם פוטנציאל חידוש המגמה בה, אך ברוב המגזרים התמונה החודשית היא במצב של קניות יתר דבר המעיב על ההצטרפות בשלב זה, חלק מן מהגזרים ברמה היומית עדין במגמה יורדת הסותרת את יתר ממדי הזמן, ובכל מקרה הפיננסים הוא המוביל בתצורתו ובהרמוניה הכוללת שלו.

מקצוע המסחר הוא קשה מאוד בזמן אמת וקל מאוד בדיעבד,התיעוד של הדברים מאפשר לנו לגשת לאחר הדברים ולבחון מדוע חשבנו או התנהלתו מול משהו לעיתים בצחוק כשאני יושב עם קולגות בתחום אנחנו אומרים “בכדי להצליח בחיים אתה צריך שני דברים טפשות ובטחון עצמי”  מארק טוין

ואני אומר לכם שלא בצחוק על משקל הדברים בכדי להצליח בעולם המסחר צריך בעיקר התמדה וסבלנות כתכונות מובילות, השכל אולי יציל אתכם מעוני, אבל לא בטוח כי יוביל אתכם לעושר, התכונות שהזכרתי התמדה וסבלנות יביאו אתכם לעושר.

אנו לקראת ימים אחרונים של מסחר השנה רבים כבר מתחילים לפרוש לחופשת החג נתייחס לשוק בהתאם.

חג שמח ויום מזהיר

 

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross