סוף יום 21.01.2015 – “קופסה שחורה” בדיקת ניווט?

דשדוש, נשנוש, קישקוש
דשדוש, נשנוש, קישקוש

השוק מתנהג לעת עתה בצורה צפויה, אזור התמיכה נתמך, חוסר המומנטום ניכר ומניות נופלות בקלות על כל גילוי חולשה. רק אלו עם המומנטום מצליחות להחזיק מעמד למרות החולשות.

זהו אחד המקומות הכואבים בשוק למי שאינו יודע כיצד להתנהל בו. הנפילות לרוב לא צפויות ואינן פרופורציונלית לשוק, על כן חשיבות הסריקה והסינון. בחירת מניות עם מומנטום בלבד ולא מניות מדשדשות ז”א עם השוק מדשדש לא נכון לבחור מניות מדשדשות עם כיוון התנועה, אלא רק מניות מומנטום.

אגב בשוק עם מומנטום כן ניתן לבחור מניות מדשדשות ולפעול בקורלציה כיוונית.

האירו עושה סמני התפרקות המוזיקה העולה לאוזניי מזמן לימדה על כך. היום כבר ראיתי כותרות בכיוון (כשהזכרתי את תסריט התפרקות המטבע וחזרה של כל מדינה למטבע המקורי נתפסתי כהזוי אני ודאי שמח קודם כל בשביל עצמי על הבנה וזיהוי המסתמן).

התנהלות בתוך דשדוש וחולשה מחייבים את העבודה ע”פ הכללים שאנו מזכירים בכל סקירה יומית ושבועית כאן, אנו כבר בשני שליש חודש ואכן ההבנה כי השוק נכנס לתנועה צדית בתחילתו שירתו אותנו בבחירות האסטרטגיות שלנו.

אחד הספרים האוהבים עלי ביותר הוא “קופסה שחורה” של עמוס עוז, אני זוכר את הרושם העז שהקריאה בו הותירה בי, כל שורה כמו חץ קולח ומנפץ מציאות… אחרי שנים אני סקרן לקרוא שוב ומיד צצים להם הכתובים המחשבות והגעגועים מפעם למשפטים למקומות ואנשים שנעלמו.

“הנורמליות היא בריחה מהחיים”, “כל יום שעובר עוד עמק ועוד גבה שהמוות כבש מידנו”, “אופיו של האדם נוצר בידי ההרגל”.

כל שרצתי לסכם לכם, אם יש לכם לפעמים בעיות בניווט בחיים, כדי לפעמים להקשיב לקופסה השחורה ולראות, מה אמרנו, מה ראינו, מה חשבנו שהוציא אותנו מהנתיב ולמהר לחזור ולהתבונן רחוק רחוק במיקוד על נקודת היעד.

אחד הסודות של עמוס עוז בהבנת סוד הכתיבה היא ביכולת לגרום לכל אחד למצוא את המראה (ראי) של עצמו בתוך הכתובים ולהתחבר פנימה למתרחש, זהו גם קסמו של השוק למי שמתנהל בו.

חודש טוב ומבורך ומוצלח שיהיה לנו

 

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross