סוף יום 20.05.2014 – לשוק קצב משלו

עוד יום פנימי - נחכה
עוד יום פנימי – נחכה

אתמול דברתי בלשון שכבות ואכן ניתן לראות כי השכבות העליונות נשארו כמעט ללא שינוי והתוצאה של היום היא עוד בר פנימי אומנם חלש, בכל זאת בר פנימי ומוקדם לתת לו משקל יתר. אולם התבוננות בשכבות התחתונות של החברות הקטנות ( לדוגמה דרך IWB) מראה אט אט כניסה למגמה יורדת שכאמור במידה ונראה זליגה לשכבות העליונות אזי נמשיך לראות סימנים דוביים מצטברים. מדד נוסף דרכו ניתן היה לראות מצב שורי וסימן ימני הוא בדאו תחבורה. סיום המגמה בו ודאי תעיב או תרמוס על הבאות כך שיש להיות ערניים לתנועה היורדת המתהווה בו וכן לתקרה הכפולה שעשויה להפוך לתבנית היפוך מטה.

מדד הדאו תחבורה
מדד הדאו תחבורה

התבוננות במגזרים גם לא העלתה בידי בכדי לומר משהו חריג או תוספת על הנאמר לאחרונה ומכאן שנמשיך להתבונן דרך משקפים שונים בכדי לנסות ולהבין לאן פני הדברים כדוגמת מדדי רוחב ( סניפי מדדי דאו). לא לשכוח אף כי לא הזכרתי היום את האינדקס דולר והצצה לשכבות התחתונות.

הייתי רוצה לשתף אתכם בעוד הרבה אמירות חוויות אך אני לעתים מנוע מלעשות זאת. בכל זאת כשותפים לדרך מדי פעם אני חולק עוד משהו מתפיסת עולמי או חוויה שעברתי בחיי שאני חושב שאולי היא שיעור לכולנו. אחד הדברים שעולים בראשי בכל פעם שאני יוצא ממרחבי היום יום שלי היא כי נדמה לנו כי המקום שבו אנו חיים רק בו או בעיקר בו מתקיימים חיים וסובב העולם. כשאתה מתרחק אתה מבין כמה חיים יש בעולם ומידה מסוימת את אפסותנו. השף אמר לי פעם “כשאתה נוסע ( חי ) לרוב אתה רואה למרחק בו הפנסים מאירים”, אולי הרכיבה על אופנוע אפשרה לי לראות להריח ולהבין עוד קצת את התמונה או לפחות את שדה הראיה.

רבים בטוחים כי כבר יש בידם את המפתח למה יעשה השוק התשובה שלי היא אולי אתם צודקים, אך לרוב השוק בטרם ילך לכיוון הוא יוציא לכם את הנשמה. שהרי הוא המציא את המניפולציה ותמיד יש לחשוב על הדברים מתוך משקפי מחשבתו ( מחייך לעצמי מצלצל יפה “משקפי מחשבתו” ) אחד הדרכים היא להמשיך לאסוף סימנים מעידים ולהיזהר מאוד מתפיסת עמדה והתחפרות בה. זה בדיוק הזמן שתתחילו לרצות לראות במקום לראות… ובכל זאת מה ייקח עליך לבחור עמדה?! זאת היכולת לטעות ולשלם את מחיר הטעות.

הבוקר בארוחת הבוקר עם גנדי קבלתי ממנו את ההגדרה הקרובה ביותר לאושר וכך הוא אמר לי אושר הוא כשמה שאתה חושב, מה שאתה אומר ומה שאתה עושה נמצאים בהרמוניה.” אני חשבתי שזאת הגדרה ליושרה או העצמה אבל ככל ששכחנו כך יותר השתכנעתי בצדקתו.

נמשיך לאסוף סימנים נזהר מהנטייה שלי לראות את השוק הולך ומבשיל מטה , נפעל תמיד ע”פ התמונה הגדולה הפרוסה לפנינו ונשמור על גמישות מחשבתית וצניעות להבין שהתמונה גם יכולה להתהפך או להשתנות, אני כמובן אעדכן כמיטב הבנתי.

נסכם ונאמר השוק מגלה חולשה ונמצא בתנועה יורדת כל הוא במצב זה התודעה האסטרטגית היא עמדות מכר ומיקסום הקיים. בהתחדשות התנועה מעלה נשקול על פי מקומה ואיכותה על הצטרפות.

יום מזהיר ומוצלח – זהר ליבוביץ

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross