סוף יום 19.06.2014 – הפקיעה “המכושפת” מאחרינו, לאן מכאן?

חנקו ומחצו את השורטים עד ליום האחרון של הפקיעה
חנקו ומחצו את השורטים עד ליום האחרון של הפקיעה

עוד יום של שיא כל הזמנים חדש ודווקא מתוך היום הזה אולי כדי להזכיר מספר דברים, ראשית כפי שאמרנו השוק שרוצה צפונה או דרומה לא “סופר” אף אחד בדרך לא את רוסיה ולא את עירק ולא תוצאות מאקרו כלכליות, לכן תמיד בראש ובראשונה עלינו לנסות ולהבין לאן פני השוק מתוך הפנימיות שלו ורק אח”כ את העצמה ההפרעה של ההשפעות החיצוניות.

עניין שני שימו לב לנושא הפקיעה הרבעונית איך היא בכל פעם מחזיקה את המחיר בנקודה מסוימת ממך בכך, מי שעוקב אחר השוק בשבועיים האחרונים מקבל תחושה שבכל פעם שהשוק יורד או יוצר מצג של דובים, משהו בום מרים מיד את המחיר ולא נותן לרדת, אבל כעת אנחנו אחרי הפקיעה והשוק פתוח לנוע למקום חדש, אתמול למשל השוק היה מכופף רוב היום במצב של KR  יחד עם מגזרים רבים, אך בסוף היום משהו דאג להרימו חזרה מעלה (אולי תחושה מוטעית שלי אבל חולק עמכם גם את התחושות העולות לי מתוך התבוננות היום יומית).

מדדי התנועה בחולשה יחסית מול השוק ולא יצרו יחד עמו גבוה חדש, המשמעות של כך היא היפוך לפני שבירת גבוה היא סיומת המגמה העולה הנוכחית.

שימו לב הזהב עלה אתמול בחדות התחיל מגמה עולה במפה היומית ושבר את המגמה היורדת זה מצד אחד אולם מצד שני האינדקס דולר ירד אתמול והתמונה החודשית דובית אבל עדין אני חושב שיש משמעות עמוקה לרצפה הכפולה באינדקס דולר (חודשי) בפוטנציאל העלייה שלו מעלה ובכך להחליש את השוק, כמובן שבעקבות כך היורו התחזק ובכל מקרה כל עוד המצב הוא כפי שמתואר זה יאפשר לשוק ליצור גבוהים חדשים.

עוד הפנה את תשומת לבכם על מספר מגזרים שיצרו אתמול מצג דובי כמו ה-XLB  XLKXLY כפי שאמרתי היו עוד מגזרים במהלך היום שהיו מצב דומה אך סיומת השוק בגבוה היומי הוציא אותם מהמצב הדובי, אישור היום במגזרים אלו יחד עם השוק יאפשר אולי התחלת של בנית מכר (0.5 R במקסימום כי אנו מקדים את השוק).

עמדה מוצלחת COH
עמדה מוצלחת COH

ברבור פגע במנייה של COH (שעלתה בסקירה השבועית מה05.05.2014 החל מהדקה 17.30) ומביא אותנו לעוד מנייה שהגיע בשיא שלה ל-10R וכעת יש התלבטות איך לנהל אותה לאור המחזורים החריגים ובכל מקרה לא נצא ממנה עדין. עוד מנייה שעשתה מעל 10R היא NFX  שבתיק ויחד עם SLCA  ובהחלט יש לנו רבעון מוצלח מאוד בדבר תוצאת השוק ועוד עמדות שיצרו פחות אך כיסו את העמדות הכושלות כך שאנו עומדים על רבעון שמעל ל-30R המשמעות האופרטיבית היא שאם גודל הסיכון בכל עמדה עמד על 100 דולר התיק ברווח של מעל 3000 דולר אני ודאי מרוצה, אני מאחל שנצליח לנתר ולבחור היטב גם בסיום וברבעון הבא.

עוד עמדה מוצלחת NFX
עוד עמדה מוצלחת NFX

בין משחק למשחק במונדיאל שאני יושב עם צ’אבי על מנת לעודדו, אני צ’אבי והשף הוא אומר לנו בעצב רב “כשאתה ילד ומגיע לברצלונה, הדבר הראשון שמלמדים אותך זה:לחשוב, לחשוב, לחשוב. ומהר. מגיל עשר מלמדים אותנו שזו בושה לאבד את הכדור.” עניתי לו הבנתי מה קרה לכם המונדיאל “חשבתם יותר מדי”

אח”כ חשבתי שגם אני נוהג כמו צ’אבי עם תלמידי מלמד אותם לחשוב לחשוב. ומהר ושהמבחן בסוף הוא לא להפסיד כסף

לומדים ומתרגלים ועושים ממשיכים לשמור על חדוות הדרך

יום מזהיר ושבת שלום זהר ליבוביץ.

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross