סוף יום 18.11.2014 – ההרחבה החודשית היא המפתח

הרחבה מעלה נמשכת
הרחבה מעלה נמשכת

לעיתים אין הרבה לכתוב, במיוחד שהכתיבה שלי לוקחת בחשבון שאתם עוקבים אחרי הדברים מיום ליום, אכן הנטייה להרחבה כפי שעולה מהתמונה החודשית מסתברת כי התפיסה האסטרטגית הנכונה. היעד לפחות לממוצע של ATR הוא עוד כ-30 עד 40 נקודות.

לא חייבים לנתר בדרך מדויקת את הדברים, ניתן פשוט להמתין ולראות שהדובים מתעוררים או ממשיכים בשנתם העמוקה (כמעט ונראה שסיממו אותם לשינה ארוכה בכל מיני אמצעים חיצוניים) עד כדי כך שאחד הכותרות הבוקר בעיתונות הכלכלית מספרת שהמיתון שיפן נמצאת בפתחו לא מפריע ליושבים על ההגה והם ממשיכים כרגיל.

סכמו של דבר כל עוד אנו מצויים במהלך עולה של “קונים בלבד” נמשיך כל עוד בעמדות הקיימות מעלה וכשנקבל סימנים מעידים אחרים נוכל לפתוח עמדות חדשות.

דוגמא לסימן מעיד הוא המצב במגזר התשתיות XLU שכאמור מראה על חולשה ביחס לשוק ובשל לעמדות במכר בהינתן דחף מהשוק מטה (לכל מי שרוצה לעבור על מניות הסקטור ולהתכונן בהתאם להיום לדוגמא).

משהו אמר פעם בעולם המחשבים משפט חשוב מאוד “פיתוח תוכנה עולה תמיד כפול ממה שחישבת, גם אם לקחת את החלק הראשון של המשפט בחשבון.” על התובנה הזאת הוסיף ואומר בעולם המסחר חוסר סבלנות תמיד עולה בסוף כפול ממה שחישבת, גם אם…לקחת בחשבון את החלק הראשון של המשפט 🙂 

הרבה אנשים שואלים אותי למה אני נבדל בתחום מאחרים (מה כולם מלמדים אותו הדבר לרוב שואלים בפליאה או בהתרסה) לרוב אני עונה את התשובה של ריימונד שאמר “חינוך למדעי המחשב לא יכול להפוך אף אחד למתכנת מומחה יותר מאשר לימוד על מברשות וצבעים יכול להפוך משהו לצייר מיומן”

הרוב מלמדים מדעי המחשב, אנחנו מלמדים מדעי החשיבה, אנחנו מלמדים לצייר מתוך כך ודאי שלומדים גם על מברשות וצבעים אבל המהות היא ללמוד לצייר ולא מדעי המברשת, המהות היא “ניתוח שיפוטי” (מושג של וויקוף) ולא ניתוח טכני – ולכן שם המשנה שלנו הוא “אומנות ומיומנות המסחר בשוק ההון”.

יום מזהיר לכל המנתחים השיפוטיים

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross