סוף יום 17.12.2014 – איזה פעולה חשובה יותר בעולם המסחר הפעולה הראשונה או הפועלה השניה?

טרם נראים סמיני עצירה
טרם נראים סמיני עצירה

הרבה פעמים, אנחנו מקיימים דיון על איזה מן הפעולות חשובות יותר בעולם המסחר, הפעולה הראשונה או הפעולה השנייה, בוגרי ודאי יודעים את דעתי הפעולה השנייה חשובה מן הראשונה, אין משמעות לפתיחת עמדה אם אינך יודע מתי לסגור אותה, אבל לפעולה השנייה תמיד יש משמעות חשובה ומכרעת בעולם המסחר.

אני מסביר זאת בצורה פשוטה, נכנסת למקום בצורה אקראית או שגוייה במקום שאינו ראוי ההבנה שלך את פעולה מספר שניים תגרום לך מיד לסגור, נכנסת במקום ראוי בצורה אקראית למקום שהוא טוב אתה תישאר שם בגלל הבנה שלך את פעולה מספר שנים.

מה שאני רוצה זה לחדד שאין משמעות לכל העלייה הקודמת אם לא יודעים לזהות שמשהו הסתיים נעצר או התהפך, אם אתם מבינים שגם בגל העולה האחרון לא ניתן היה לתפוס את התנועה אלה לאחר שהחלה (גם אחרי שהחלה, כל אחד ע”פ יכולת הזיהוי שלו) ואיש איש שהתעלם מהירידה האחרונה ימדוד את ההפרש בין נקודת הכניסה של הגל העולה לבין היכן שהמחיר נמצא כעת, יראה כי ההפרשים קטנים, קטנים אפילו מגודל הירידה האחרונה.

כך שמי שזהה את הירידה במקום שציינו בסקירות ועד עתה ודאי מרווח יותר או לפחות כמו הגל העולה וטרם ראינו סימני סיום.

ודאי שמי שקורא אותי יטען ואולי בצדק כי אני מוטה דעה כי אני לא זיהיתי או הצטרפתי לגל העולה, אבל הדיון הוא לא הציון שלי אם זיהיתי או לא  את הגל העולה (אגב למי ששואל גם בדיעבד לא הייתי נכנס בתצורת החשיבה והתנהלות שלי) הדיון הוא: האם נכון ואפשר בכלל להתעלם מהסימנים שדברנו עליהם על סיום הגל העולה ותחילתו של הגל היורד או לא, היות ולא! אז ודאי שהכותרת של כל המתעלמים היא “הכתובת הייתה על הקיר” וזו טעות להתעלם או להמשיך ולטעון שכל עליה היא לצורך ירידה.

השוק בכל ממדי הזמן סגר קרוב לנמוך אתמול, מה שמעיד על פוטנציאל המשך דרומה ולסגירה רבעונית כפי שהזכרנו בסקירות האחרונות על המשתמע מכך לשנה הבאה.

למי שתיקון של 40% במחיר נחשב לכלום ידמיין אפילו כי קנה דירה שמחירה עלה ל-2 מליון ₪ וישאל את עצמו כמה המחיר צריך לרדת בכדי שיבין שאולי משהו יסתיים. וייתכן כי לא יבין לעולם…

השוק ביומי ברצף של ירידה ודאי לא ניכנס בשלב מצד שני ודי נמקסם עד לקבלת סימני הסיום, הודעה חשובה היום שלא תעמוד בצפי עשויה להגביר את הירידות (שלא לדבר על הדרדרות פוליטית) מטה עד ליעד התבנית באזור 1950.

איך נאמר בסרט “כייבל גאי” / “הבעיה עם החיים האמתיים היא שאין מוזיקת סכנה” ואנחנו טוענים שמי שיקשיב ליקום יקבל את כל הצלילים לו רק יקשיב בקשב וחפץ לב.

חג שמח מלא אור ושמחה

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross