סוף יום 16.4.15 – עידן שפע המידע ונפוצותו

אין חדש בין היום לאתמול
אין חדש בין היום לאתמול

אתמול יום מסחר שהתאפיין בצפייה לדברי מובילי הבנקאות האמריקאית והמשך פרסום דוחות כספיים, החברות המשיכו לפרסום דוחות טובים, סאן דיסק שהורידה תחזית הרווח פתחה פער יורד אותו ניצלתי למסחר תוך יומי.

הנפט המשיך להעלות כפי שצפינו בסקירות השונות, אולם חשוב להבין שהיום בסך הכל נגמר בלא כלום, יום פנימי כמעט ללא שינוי, כך שתודעת השוק שלנו מהימים האחרונים אינה משתנה ואנו עדין באותו מקום ובאותה תפיסת  שוק.

אנו בעידן של אגרניות, אנשים אוגרים ספרים קורסים, אוגרים המון מידע, במרוץ על  האנשים אחר המידע (מזכיר לי את משחקי הקלפים שהיינו משחקים כילדים) מפיצי המידע לפעמים מבוקשים כאילו היה בידם שלל רב. אין שום משמעות לאגרניות הזאת ללא שימוש, לעיתים עדיף ללמוד משהו קטן וליישם אותו מאשר לאסוף ולאסוף מידע ללא שימוש בפועל.

בסופו של דבר ההצלחה שלנו כסוחרים לא נובעת מכמות הידע והמידע, אלה נובעת וממיומנות מסחרית, ודאי שמיומנות מכילה בתוכה ידע, אבל זהו שלא רק, מיומנות היא ידע ועשייה, כך שההצעה שלי אליכם במקום לאסוף מידע בלי סוף, אספו בכל פעם עניין קטן למדו והורידו אותו לעשייה ורק אח”כ תתקדמו לנושא הבא, אל תתנו לשפע המידע והחומרים להסיט אותכם מהעשייה הידע תמיד יחכה לכם אבל לא תגיעו אליו ללא שיפור מיומנות.

כל מי שחושב שהבעיה היא במידע בחומר הגולמי לא מבין מדוע אנשים שיש להם בלי סוף חומרים גולמיים, אינם מתקדמים ומצליחים כלל וכלל, אנו בעידן של שפע חומרי כמעט בלי גבול. ודאי הרבה מעבר ליכולת ההכלה שלנו והנה רוב האנשים נשארים באותו מקום ואינם מצליחים, זאת מפני שאינם עובדים על המיומנות.

הם חושבים שאגירה מידע גורמת לאוגר איזה שהוא שווי, אבל זהו שווי מדומה והוא צפוי להתמוסס ברגע של עשייה אמתית ללא מיומנות.

המיומנות לחשוב בצורה מסוימת, מתחיל משפה שאתה אוחז ומדבר בה, מהדרך בה אתה מציג דברים, וכלה ביכולת שלך לבצע שכלל הדברים מתחברים לשלם. על זה בעיקר אני מנסה לעבוד עמכם, על כן אנו מקפדים על מעגל ש לימוד, תרגול ועשייה.

הקנאות שלי לאיך וללמה היא נובעת ממהות ומעקרון, צ’ארלס סילברמן כתב “הגיע העת שמחנכים יבינו שאיך שהם מלמדים ומתנהגים עשוי להיות חשוב ממה שהם מלמדים”.

הסיבה שאנו מטיף למעגלי עשייה קטנים וחוזרים של לימוד, תרגול ועשייה, ומטיף לשפה ולכללי התנהלות הם אך ורק מתוך ההבנה לשאלה מה שהביא אותי למקום אחר בתחום לעומת רוב האנשים ואותו אני חולק עמכם

להיות חלק מהבית שלנו זאת לא חובה זאת זכות שמכילה בתוכה חובה יש כאלה שהדרך והשפה אינם מעניינים, או יותר נכון לומר הם עצמם כל עניינם ולכן ביתנו אינו ביתם – זה לא אומר שאין דרך זולת דרכנו.

מאיר שלו כותב בסופר כימים אחדים על בית וכללים “בבית שאין בו כללים, הגורל משתולל, המזל מתעכב והמקרה מבקר. אבל בבית שוש בו כללים. הגורל עושה מה שאומרים לו, את המזל לא צריכים, והמקרה נשאר בחוץ, דופק וצועק ולא יכול להיכנס”

כל זה בא לומר לכם כי בתוך דשדש מתנהגים ע”פ כללי הדשדוש ולא חשוב מה אומרים או כותבים המדיות השונות, אנו קרובים להתנגדות ונחפש למכור אותה, רק מעבר לשלב צמיחה יעביר אותו לתכנית עבודה אחרת.

כדי לבחון לאן התקדמת לא נכון למדד רק את מה הפסדנו נכון בעיקר למדד מה השגנו, באחת משלושת המרכיבים, חשיבה, שפה, התנהגות.

אני בעת הזאת לומד לצרכי מכללת הבוטיק שלנו ומשקיע בפרסום ושיווק וזה מזכיר לי את המשפט שקראתי שכתב ג’ון וונאמייקר “חצי מהכסף שהוצאתי על פרסום בוזבז – אני רק לא יודע איזה חצי”

רוצה לסכם תבחרו בטוב. תבחרו לראות את החלק החיובי לאן כל אחת ואחד התקדם, נמשיך לעשות ולשמור על חדוות הדרך ולהיות בין של סוחרים למען סוחרים

שבת שלום

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross