סוף יום 15.07.2014 – “קל” לסחור

השוק מדשדש ומקפץ לו בתוך הטווח
השוק מדשדש ומקפץ לו בתוך הטווח

סיום תצורת הבר השבועי רמזה לנו רמז ראשון כי אנו לפני תנועה צדית אפשרית, היום הראשון של המסחר השבוע שהסתיים בפער שכיח היה עוד חלק בתצרף והתנהגות השוק אתמול ודאי הוסיפה עוד חלק או אישרה את שהתחיל להתהוות.

המיקום שבו ההוויה נבנית מעידה לעת עתה על חולשה בשוק בניסיון שלו להמשיך ולהאיץ את התנועה מעלה. הבר שנוצר אתמול מאפיין בהתנהגות שלו את ההוויה שהזכרתי. תנועה צדית באמצע הטווח ואנו מוצאים את המחיר “בועט” מעלה “בועט” מטה וחוזר לאמצע (אני מכנה תבנית התנהגות זו “פתיחת רגלים” התוצאה בה לרוב היא חזרה לאמצע הטווח).

כך שבסכומו של היום אנו נמצאים במרכז הטווח עם תנועה צדית מדשדשת כשהמחיר סוגר במרכזה וזהו המקוםהאקראי ביותר שיש לנו.

רק דחף מטה היום יאשר לנו את החולשה ההולכת ומסתמנת בשוק, הוסיפו על כך כי השפעת התוצאות החיובית בשוק וההודעות החדשותיות החיובית בשוק הן השפע “לרגע” והרי לכם את כל התסמינים הדוביים הראשוניים שעולים מתוך השוק. אני חוזר הצטרפות לעמדות מכר חדש אך ורק בדחף מטה היום. המשך עליות בשוק מכל סיבה ויש למקסם את הקיים.

אגב רק לידיעה מי שמוביל כרגע בעליות וממשיך להציג התנהגות שורית הם מדדי הדאו, הן התעשייה והן התחבורה. אינדקס הדולר שהוא החשוב בעיני לעת זאת יצר במפה השבועית דחף מעלה מה שמעיד על התחזקות הדולר וכלל שזה יקרה השפעתו על השוק תבוא לידי ביטוי בהקדם. מעקב נוסף הוא אחרי הזהב האם הוא עושה לנו ניעור אחרון מטה ויכנס למתאם עם הדולר או שמה ההקשרים שאני עושה בהתנהגותו לשוק הוא שגוי.

המגזרים היחידים שיש בהם עדין ביטוי שורי בכל המדדים הם הפיננסים והטכנולוגיה, כל היתר סימני חולשה הולכים ומצטברים בהם, כך המצפן שלנו הוא השוק וכאמור כל עוד הוא בצמיחה מעניינים אותו המגזרים שעדין בצמיחה, דחף מטה היום והסקטורים שהזכרתי הם שיעננו אותו (כי יתכן כי נקבל את הדחף מטה בגלל ביטוי שנקבל היום או בהמשך בפיננסים ובטכנולוגיה).

מחייך בדיוק מקשיב לשיר של ריטה רמזים ויוצא שהמילים מלטפות את המחשבות “ראיתי רמזים בעלים / רמזים מתוקים בעלים הקורנים…” אגב לעיתים שואלים אותי למה אני לא יותר מפורש בדברים אז תשובתי אני פשוט נזכר בדברי החוכמה של הרברט פון קריאן “הנזק הכי גדול שאני יכול לעשות לתזמורת שלי הוא לתת הוראה ברורה, מכיוון שזה ימנע מההרכב להקשיב זה לזה, וזה נדרש לתזמורת”.

אם רוח דברי המוזיקה והשירים נחה עלי הבוקר, כי אז זה מזכיר לי הרבה פעמים שאני משווה בין עולם המוזיקה לבין עולם המסחר מוצא אין סוף אנלוגיות, הן על דרכי הלימוד והתרגול, הן על התוצאות, הן על הרווח שבכל מקרה מתקבל על האף התוצאות, תראו “קל” להיות סוחר באותו מידה “שקל” להיות מוזיקאי ונגן על כלים באך ברצונו לעודד אותנו אמר” קל לנגן על כל כלי נגינה: כל שצריך לעשות הוא לגעת במקש הנכון בזמן הנכון ולנגן”, אין ספק כי הוא הבין את הגדרת המזל.

לפעמים בא לחזור ולפרוט… סתם רגע של געגוע לצלילים ולריחות, ממשיכים להטיל את הקוביות החיים ולהתקדם במסע הנפלא – יום מזהיר


The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross