סוף יום 15.05.2014 – התחלנו “בזורעים חול…” נסיים “בזורעים בדמעה…”

Backto mid of the Range
Back to mid of the Range

המסחר התחיל בפעילות עוד לפני פרסום התוצאות הכלכליות החשובות בשעה 10:00 אני מזהה מכירה כללית של השוק, כסוחרים שלא מנחשים את התוצאות אלה מצטרפים למה שקורה, מצאנו שדווקא אחרי פרסום התוצאה השוק החל להעצר ומשם המשיכה זחילה או זליקה שהקשתה עלי את המסחר בזמן אמת, מי שניחש את המצב מהתחלה היה לו קל אבל פעל לפני ההודעה והירידות טרם הפרסום תמכו בו, מי שחיכה כנדרש נתקל בקשיים או נתקלתי בקשיים למען דיוק במהלך שאר היום.

סוחרי הסוינג “והתיק” שלנו המשיכו לחייך. ניתוח השוק בסקירה השבועית ואף ביום שמלחרת שהמחיר סגר בגבוה של כל הזמנים חדש (בניגוד להלך שרווח אצל רוב הסוחרים), הבינו שהעליה היא זריעת חול בעיניים וחיפשו עמדות מכר חדשות כפי שהייתה הכותרת והתוכן בתמונת המצב של סוף יום שני, כך שהתיק שלהם ודאי רק התחזק בשבוע הנוכחי.

השינוי השבוע באם יסתיים בתוך הטווח כפי שהוא נראה כרגע, זה שינוי לרעה במפה השבועית שהולכת ובונה סמן ימני דובי ומשאירה את המפה החודשית בלבד עדין שורית, אני חשבתי ש-Up thrust אפילו יהיה גבוה וממשוך יותר, אבל די לנו בסימן קטן ולו סימן כדי להבין את מלכודת השורים.

המיקום הנוכחי הוא ודאי שוב מרכז הטווח שהוא המקום הגרוע ביותר מבחינתי לנתח ניתוח כיווני של השוק וקבלת החלטות על עמדות חדשות, כשנגיע לתמיכה/התנגדות הבאה נוכל לקבל החלטה בהתאם לתצורה ההתנהגות. שימו לב המחיר יצא מעל HVA התהפך מיד וחזר אל מתחת למחיר ה-POC, שימו לב שהתוצאות של ה-EPR בכלל המגזרים והשוק מחזקות את העניין.

אנשים שואלים לעיתים למדת חדו”א (הוגים זאת חדווה) והאמת היא שהספר והחומר במקור נכתבו לא ע”י חדוה עם כי ע”י מריה אנייסי שכתבה את הספר הראשון בתחום שדן במשותף בחשבון אינטגרלי ודיפרצנציאלי, סתם תזכורת של גוגול עליה ועל יום הולדתה וזאת הזדמנות להביע את דעתי שרוב או הרבה אנשים בעולם המסחר מפסדים כסף כי הם באים בגישה של מתמטיקה או בחשיבה של אנשי מחשבים במקום להתרכז בחשיבה והתנהגות של סוחרים.

שמענו סוחרים או כפי שהם מכנים את עצמם אנאל-יסטים (לימדו אותי שמקו מדגיש דברים) בתחילת השבוע “אם השוק יעלה מעל איזה קו אז קדימה קניות בכל הכח ואם יירד מתחת לאיזה קו אז קדימה מכירות בכל הכח”, לעיתים אני תוהה מדוע רוב האנשים אינם מסוגלים להבין או לראות אפשרויות נוספות אגתה כריסטי בשיחת טלפון בנינו הסבירה לי זאת כך “אני משערת שבגלל שכמעט כל הילדים כיום הולכים לבית הספר, ורגילים שיארגנו בשבילם דרבים, הם נראים כל כך חסרי יכולת לחשוב על רעיונות משלהם”, עניתי לה צודקת זה מה שקורה לכל מי שלומד ניתוח טכני במקום להיות מנתח שיפוטי, אבל הרגעתי אותה כי בקרוב אני פותח הכשרות נוספות ועוד אנשים ידעו לחשוב ולהתנהג אחרת.

בברכת יום מזהיר ושבת שלום – זהר ליבוביץ

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

 

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross