סוף יום 12.01.2015 – כיצד להיפתר ממקרר?

Trading Range
Trading Range

שנה חדשה, עונת הדוחות נפתחת הדוח הראשון וסמן פתיחת העונה היא חברת אלוקה AA שרוב האנשים מתבוננים עליה כסוג של קמעה או כדור בדולח, לנו היא לא מסמנת כלום מלבד אות לפתיחת העונה..

השוק במרכז הטווח וכיוונו לרוב כתוצאת הטלת מטבע ואנו מתייחסים למקום זה כמקום אקראי ביותר ורשימת המניות שאנו מכינים במצב זה היא דו כיוונית בהתאם לכיוון שהשוק ייקח ולרוב מניות עם סמן ימני חזק ופוטנציאל כניסה למומנטום כך מתאפיין שוק של Trading Range.

התבוננות על הנפט כי כולם רוצים לקנות אותו גרום לנו אולי לחפש איזה שהוא סימן ראשוני אפילו דחף מעלה לא הגיע ושוב אנחנו רואים שכל מה שיותר ימשיך וירד כל עוד ועדיף לפעול כמו וורון באפט לקנות ביוקר ולמכור עוד יותר ביוקר.

ניתן לראות את ההבדל בכניסה על המטבע היפני והזהב לעומת קניית הנפט, בעוד למטבע היפני ולזהב יש סימן ימני כלשהו ומודל שאפשר להצטרף אליו את הנפט אנשים קונים בגלל שתי סיבות עיקריות עצירה לרגע או שהמחיר יחסית נראה להם זול ומה שירד הרבה יעלה הרבה… זכרו תמיד להצטרף למשהו ולא לנחש משהו.

על תמונת השוק אין לי הרבה להוסיף, את שהיה לחדד להבליט עשיתי גם בכתובים וגם בגרף עצמו, נמשיך לעקוב ונחפש עמדות איכותיות בהתאם. מבחינה מגזרית האנרגיה הייתה בחוזקה יחסית מטה והרפואה בחוזקה יחסית מעלה.

לפעמים דברים בחיים לא מתרחשים כמו שאנחנו רוצים או בקצב שצפינו וזה מזכיר לי סיפור של השף שהוריד מביתו מקרר ישן בכדי שייקחו אותו, השכנים אחרי יום שלא לקחו אותו החלו לבוא אליו בתלונות ואף איימו שיתלוננו על המפגע, השף לתומו חשב שמשהו ייקח את המקרר ועל הובלה ביקשו ממנו הרבה כסף, היה קצת נואש ולא ידע מה לעשות.

ואז עלה במוחו ראיון מבריק, רשם שלט גדול על המקרר למכירה מקרר ב-1000 ₪, עלה לרגע לביתו לקיים שיחת חשובה משירד למטה לא מצא כלום.

הסיפור נועד לומר לכם כפי שבאפט אומר “המחיר זה מה שאתה משלם, ערך הוא מה שאתה מקבל”, נמשיך לפקוח עיניים נגלה את מידת הסובלנות ולא נבלבל בין השנים כשאנחנו קונים בזול לא תמיד זה ערך כשאנחנו קונים צמיחה אנחנו משלמשים על ערך.

כל סוחרי היום שעובדים בעיקר על סוגי פערים בזמן זה, תזכרו שהכל מתחיל מהשוק ושישנם תופעות שמתרחשות רוב הזמן ואין שום תופעה שמתקיימת כל הזמן.

יום שלישי פעמים כי טוב – יום מבורך

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross