סוף יום 07.05.2014 – מי גובר על מי?

end of day data 07/08/2014
end of day data 07/08/2014

כשאנחנו בצומת בשוק לשיטת התבוננות של כל אחד אנו מנסים לנסות ולהבין כמה שיותר מוקדם לאן פני השוק “שמאלה או ימינה” אז לפני שאני ממשיך לדון בכך אומר לעצמי מיד בהתחלה זאת טעות יסודית שאני מדי פעם נופל בה ויסודה בניסיון לתפוס את הקצוות (במילים האחרות יסודה באגו).

הניסיון הזה לתפוס את הקצוות רוב הזמן מזיק לנו ועדין אנו ממשיכים, שהרי הצטרפות מאוחרות, היא אולי קצת יותר מאוחרת בזמן ותהיה לה משמעות בגודל העמדה אבל היא מגדילה את הודאות, אחד הכללים אצלנו ב-Zohartrade נכון להקטין את גודל העסקה למען וודאות העסקה.

השוק מייצר SH-Swing High ובכך מייצר מגמה עולה שלשום היינו לפני תחנה אך לא נתקבל אישר נוצר הבר הפנימי עליו דברנו אתמול כך שלא נתקבל SH חדש, ואתמול קבלנו שוב KR  אשר יוצר פוטנציאל ל-SH  חדש, אשר ימשיך את המגמה העולה שתחילתה באמצע אפריל.

השאלה שעולה אינה עם השוק נמצא במגמה עולה, זה ודאי נכון הזכרנו כעת, השאלה הגדולה היא האם המגמה הזאת היא חלק מדשדוש רחב, במידה והתשובה היא חיובית המשמעות היא שהמהלך האחרון היא מגמה אשר יצרה תנועה מתחתית הדשדוש לחלקו העליון של הדשדוש (אגב מי שזיהה את המצב כמונו ידע לחפש קניות כבר באמצע אפריל על SH הראשון) השאלה היא האם נכון לקנות את חלקה העליון של הדשדוש? מי שעונה בחיוב עונה באופן עקרוני שלהבנתו הדשדוש ייפרץ ופנינו עדין צפונה, מי שעונה בשלילה בעצם אומר כל עוד לא הוכח אחרת השוק מדשדש ועקרונות המסחר בדשדש כפי שאנחנו חוזרים ומזכירים “קנה תמיכה מכור התנגדות”.

יש אפשרות נוספות והיא נרמזת מתוך הפתיח של הדברים “למה אני צריך להחליט עכשיו?” אחכה למקום עם ודאות גבוה יותר ואז אפעל או שאקנה את SH הבא או שאמכור את ה-SL הבא על ההתנגדות של הדשדוש.

אם לסכם במילים אחרות אנחנו במגמה עולה בדחף מעלה היום יצור עוד תחנה במגמה השאלה היא מה גובר על מה המגמה הנוכחית או הדשדוש הנוכחי?. התבוננות במצב המגזרים מאותת מצב די דומה למה שאנו רואים בשוק וניתן לראות כי אתמול ארבע מגזרים היו במקום איכותי לקניה xlb xle xlp xlu, ובסה”כ כל הנראות במגזרים היא חיובית, אך ה-EPR  של השוק עדין לא מאותת על מקום איכותי ע”פ הערך הנוכחי שלו, נראה מה צופן לנו היום.

אני לא אזכיר את ג’נט ואת פוטין ועוד דברים כמו חדשות כלכליות שמובן מאליו שאני מצפה שכל אחד יביט בהם ויהוון  אותם פנימה לתוך הבנתו את המצב, כמובן על אירועי המשך במסחר המאחור. החוזים במזרח לעת עתה חיוביים והמשך רוח הדברים באירופה ואכן סיכוי טוב שנקבל את ה-Thrust up ובכל התקבל SH  שהזכרנו, כל אחד יכול לפעול עליו לבחירתו באם הוא מכון ויכול לשלם את מחיר הטעות.

דוקטור סוס אמר “רק אתה יכול לשלוט על העתיד שלך” זה הכול עניין של בחירה ושליטה אני כול הזמן חוזר על האמרה הנפלאה של ג’ים רון “או שאתה שולט ביום או שהיום שולט בך” זה כל כך נכון כל יום במסחר וזה נכון לגבי החיים, אני מזמין אתכם או יקירכם שטרם שמעו לבוא לכנס הקרוב ביום ראשון ולהתחיל להכיר עולם נפלא בגלל שאתם רוצים חיים טובים יותר.

יום מזהיר ומוצלח – זהר ליבוביץ

1743717_482954825164490_979010730_n

 

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross