סוף יום 07.04.15 – היכולת לבחור בעמדה הנכונה

באמצע
באמצע

יום שהתחיל בעליות והסתיים בירידות או יום שהתייחסות שלנו אליו קרויה KR, יותר חשוב היכן ואיך הדבר מתרחש מאשר עצם היום עצמו. עם כי גם לו חשיבות משל עצמו – סיום  היום בחולשה עם פוטנציאל המשך.

התבוננות במפה השבועית ואתם רואים קו ציר. קו הציר חשוב להתנהגות השוק כרגע ולפוטנציאל ההתנגדות לקראתו וזאת למרות הכתוב במדיות השונות בהתייחס לחוסר אלטרנטיבות מלבד שוק המניות.

התבונות במפה היומית מלאה יותר בפרטים ורק מחזקת את ההבנה כי אנו מצויים עמוק בתוך דשדוש עם חולשות כך המחיר לרוב לא מצליח להגיע לגבולות הדשדוש וירידיה הולכת וגדלה במחזורים.

חשוב לזכור כי בשוק יש לנו אפשרות לבחור אחת משלוש אפשרויות (לפחות). אחת מהן ההבנה כשאין מה לעשות לא לעשות, המבחן הוא לא כל רגע נתון אלה מצטבר נתון. חשוב מאוד להבין את ההבדל. ודאי שגם בתוך דשדוש מניות זזות ותשמעו על משהו שקנה משהו ועלה או ירד ליום או יומיים וקולם נשמע אך רק ליום או יומיים.

אנו חוזרים ומזכירים שאחד הדברים המסוכנים בתחום של מסחר בשוק ההון הוא הפשטות להשתתף בעולם המסחר שעומדת בניגוד לכל תחום מקצועי אחר, על כן חזר וורן באפט והדגיש עליך לבחור מניות שהאפשרות למכור אותם בפעם הבאה תהיה בעוד עשר שנים, הוא ודאי לא התכוון שנקנה ושנכח אבל שנהיה יותר סלקטיביים בעשייה שלנו באיכות הבחירה.

אנו לקחנו את הרעיון שבדבריו של וורן והורדנו אותו לתוך עולם המסחר שלנו כמעט לכל רמת הזמן כמבחן לאיכות עמדה שאנו פותחים, אנו פשוט שואלים את עצמנו בכל פעם שאנו פותחים עמדה את השאלה הבאה כמבחן עצמי לאיכות המקום מבחינתנו “האם אני מסוגל לפתוח את העמדה ולקום וללכת ממנה לזמן הנדרש?” אם התשובה שלילית או אינני מסוגל לזאת המסקנה המידית היא כנראה שנכנסנו במקום לא איכותי.

אני יודע שהרוב עושה ואנו בעת הזאת “עושים” פחות, עליכם לשאול כעת שאלה פשוטה מי מבין השנים העושה והלא עושה פועל מתוך בורות ומי מתוך בחירה.

שמח שאתם בחרתם בצד הנכון – חג שמח

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross