סוף יום 06.05.15 – כיצד סוחרים את השוק בנתונים סותרים?

פינה לא פשוטה
פינה לא פשוטה

התבוננות במפה השבועית אינה פשוטה כלל, למי שמבין את המושגים והתבניות. למי שכך ודאי רואה עד כמה הנתונים סותרים האחד את השני ולפי כך עד כמה התמונה הכללית היא לא פשוטה ולא חד ערכית.

כאן נכנסת החשיבות של התפיסה האסטרטגית שלנו את הדברים, שימוש בכלי אסטרטגי אולי יפספס התחלה מסויימת (כלים אסטרטגים הם סוג של שמיכה קצרה) אולם יתרונו בכך שרוב הזמן ישמור אתכם בתודעה הנכונה.

דוגמאות לשימוש בכלים אסטרטגים הם השימוש בהרמוניית הזמנים, פריצת תבניות, סדר הממוצעים, כללי בסיסי של תמיכה והתנגדות וכו’ תבחרו אחד מהם ותתנהלו לפיו אני מבטיח לכם שבסה”כ במצטבר הוא יסייע לכם מאוד להיות בצד הנכון.

הנטייה שלי היא דרומה והיא תתחזק על כל שבירה וסגירה מתחת לכל אחד מקווי התמיכה המופעים על המפה השבועית המצורפת. זה טרם קרה.

התבוננות אתמול על התפתחות החוזים במפה היומית חידדה מדוע היה נכון להתייחס לשוק אתמול כמקום נתמך ונמשיך להתייחס אליו עד אשר הקווים האסטרטגים או התבניות ישברו מטה.

תופעה נוספת שרובנו די מתעלמים ממנה, עם כי מספר בוגרים הזכירו זאת ואף העלו גרפים לאורך השבועות האחרונים הוא המתרחש במזרח, בעוד אמריקה נעה על הצד ומרדימה את רובנו, הסינים נסוגו כ-30% במדדים, המון מניות הושהו ממסחר ובקיצור והכל מתחת לראדר ההתבוננות של הרוב.

אני מוסיף לכם גרף ומציע שתשאלו את עצמכם האם הייתם יודעים להתנהל וכיצד? האם הייתם יודעים ולו בדיעבד להתממש בזמן? ואני שמח שהתשובה של הבוגרים היא חיובית, אני רק מעלה זאת שוב על מנת לחדד לכם חשיבות ההבנה האסרטגית ואת דרך התפתחות המחיר ככלי התנהלותי.

spx070715-2

אסיים את בשיחת בוקר שהיית לי עם חברי אלברט באספרסו שאמר “הדבר היפה ביותר שאנו יכולים לחוות הוא המסתורין, הוא המקור של כל האומנות האמתית והמדע.” עניתי לו שהוא ממש אינשטיין.

הדברים היפים והאיכותיים ביותר שקבלתי הם אלה שחיכתי להם בסבלנות שיבשלו למקום ולמצב הנכון לפעול בהם וכשהם הגיעו הם הגיעו!

כל עוד שמח… זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross