סוף יום 05.06.2014 – השוק עשה לי אצבע משולשת לקראת פקיעה משולשת

אצבע משולשת
אצבע משולשת

נתחיל בשאלות שכולם אוהבים לשאול למה, מה גורם ל… ראשית אפתח כי סוחר בזמן אינו לא מעניין אותו בכלל השאלות הללו, כל מה מעניין סוחרים זאת השאלה איך, התשובה לשאלה איך היא המספרת את הסיפור החשוב, את הלמה והמה נדע בדיעבד מאוחר יותר, אבל הסוחר חייב לדעת להגיב בו במקום שהאירוע מתרחש.

בכל מקרה התשובה למה האחרון הוא מספר סיבות שאולי מתחברות, ראשית המגמה במפות הגדולות מגמות עולות והם ימשכו לעלות כל עוד תיקון בזמן במפה היומית אפשרה אויר להמשיך עליות (אני בחולשתי אמשיך לנסות לתפוס קצוות J ), הורדת ריבית לריבית שלילית משמעותה שכספים המופקדים בבנק המרכזיים במקום לקבל ריבית משלמות ריבית או במילים אחרות הבנק המרכזי באירופה אמר להם תוציאו את הכסף מכאן, משמעות מידית עוד כסף שייכנס לנתיבים אלטרנטיביים כגון שוק ההון והנדל”ן והסיבה השלישית היא הקרבה לפקיעה המשולשת וחניקת עמדות המכר כפי שהוסבר אתמול.

עדין אני שוכנעתי שהמפתח הוא בפקיעה המשולשת ובמצב המטבעות כסימן מורה לתחילת התיקון או המשך ודעתי נתונה בעיקר לשם (מי שהתבונן אתמול על המטבעות יכול לראות שהיורו דולר הושפע לזמן קצר לעת עתה) כך שעל הרדאר יושב ליד מדדי השוק גם האינדקס דולר.

אני לא מרבה לדבר כאן על המסחר התוך יומי, אבל אוכל לומר שני דברים חשובים שאולי יחזקו את הפועלים בסוג זה של מסחר הוא בכלל, התחלתי רע את היום פתחתי עמדות על תרחשי פתיחה לשני הכיוונים ושניהם לא עבדו ומה שעבד בקושי זז ובכל זאת הצלחתי לסיים את היום ברווח, אני רוצה לחלוק עמכם מספר דברים שעזרו להגיע לתוצאה אתמול למרות ההתחלה הגרועה והבחירה הגרועה של המניות בדרך.

אז ראשית גמישות שכלית, ברגע שהבנתי שאני טועה ולא מחובר חתכתי עמדות, דבר שני חזרתי לתודעה אסטרטגית מיד ושאלתי את עצמי מה השוק עושה ולא מה השוק יעשה.

התיישרתי מחשבתית למה שקורה, כל המפות מחוץ ליום ודאי היו שוריות, היומי יצר פטיש, המפות בתוך היום יצרו היפוך מעלה עם זנבות משמעותיות.

עמדות שורט שהיו סביב האפס ולא יצאו מסיכון מומשו! ועוד חשוב היה לפעול ע”פ עקרון ההמשכיות (צורת החשיבה או החשיבות של העיקרון של כל מה שעולה הסיכוי שלו להמשיך לעלות גבוה מלרדת) וכך נהגתי בעמדות הקנייה שלי.

רוב האנשים כשהם מופסדים (או אפילו מרווחים) הנטייה שלהם היא לסגור עמדות שהרוויחו הרבה (משתי סיבות הראשונה הפחד שמה שיש יעלם והשנייה היא לסגור או לצמצם את הפסד שעומד מול עיניהם) ולהשאיר את העמדות “שעוד לא יצרו/עבדו” בכדי לתת להם הזדמנות לייצר, למעשה נדרשת התנהגות הפוכה לסגור ולקצץ את כל מה שחלש בהתייחס למה שנעשה ולמקסם את מה שעובד, כך נהגתי וכך סיימתי את היום בסופו של דבר ברווח ולא חשוב הסכום, אלה התהליך והשיעור הנובע ממנו (התבוננות בדיעבד נמצא כי ברוב המקרים צדקתי בדרך שבה נהגתי).

היום עוד הודעה בנושא אבטלה ועוד יום בספירה לקראת הפקיעות המתחילות בעוד כ-6 ימים, השוק לדעתי יישאר באזורים העליונים של המפה, הידיים החלשות כרגע הם השורטים וכל ביטוי של כאב מצדם רק יעלה את השוק עוד מעלה, עמדות קנייה חדשות או מי שיש לו פחד גבהים עשוי להתחיל לממש וזה אולי יביא לתיקון שלהבנתי כרגע לא יכול להיות בעל עוצמה עד למימוש ביטוחי בפקיעת השוק. בכל מקרה אני חוזר על תכנית העבודה שלי אחפש עמדת קניה רק בהיפוך הבא מעלה וגם אז תלוי במיקום ותצורת ההיפוך כאשר אני לוקח בחשבון שהוא עשוי להיות מלכודת דובים אבל ככה בונים עמדה.

בסוף היום כשבאתי לכתוב נזכרתי בהיותי שחקן כדורגל שיחקתי בקבוצה של אלון מזרחי ובראיון של אחרי המשחק כשאני עומד לפניו כך הוא הסביר ותירץ “קבלנו 2 אדומים, שיחקנו עם 8 שחקנים, ועדין הפסדנו” או דוגמא אחרת מהיות שחקן כדורסל ב-NBA דאג דאג קולינס להסביר את הפסד שלנו במשחק הוא אמר “כל פעם שדטרוייט קולעת יותר ממאה נקודות ומחזיקה את היריב על פחות ממאה נקודות היא מנצחת”.

אני הסברתי כי הפסדנו כי היה להם יתרון בגובה, אבל מאז למדתי ואני לא נותן לחולשות שלי לנצח, אני לא זוכר מי צעק לי ככה מדבר ריבאונטר אמיתי ואני בכלל רכז.

לא הספקתי להודות אתמול לשמעון (פעם הוא היה אשף אתמול כבר קראתי לו השף) על ארוחה ואירוח נפלא.

שבת שלום ומבורך – יום מזהיר, זהר ליבוביץ

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

 

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross